Σάββατο 15 Μαρτίου 2008

ΘΟΡΥΒΟΣ ΚΑΙ ΑΥΞΗΜΕΝΑ ΝΤΕΣΙΜΠΕΛ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΑΦΟΡΗΤΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ
Θορυβώδεις και επικίνδυνοι για τη δημόσια υγεία, είναι οι κεντρικοί δρόμοι της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με έρευνα του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, ενώ ο θόρυβος σε Εγνατία, Τσιμισκή, Γ. Παπανδρέου, Β. Όλγας και Δελφών ξεπερνά το ευρωπαϊκό όριο ασφάλειας των 67 ντεσιμπέλ. Να σημειώσω πως ο θόρυβος πάνω από τα 55 ντεσιμπέλ μπορεί να προκαλέσει, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, ιδιαίτερη ενόχληση, επιθετικότητα και διαταραχές ύπνου, περισσότερα από 65 ντεσιμπέλ είναι πιθανόν να προκαλέσουν υπέρταση, ακόμη και αρτηριοκαρδιακά νοσήματα, ενώ ντεσιμπέλ πάνω από 75 μονάδες δημιουργούν υψηλό στρες, προσωρινή ή ακόμη και μόνιμη απώλεια ακοής.

Από την έρευνα προκύπτει ότι ο πιο πολύβουος δρόμος είναι η Εγνατία, καθώς ο θόρυβος εκεί φτάνει τα 79 ντεσιμπέλ και ακολουθούν η Β. Όλγας, η Τσιμισκή, η Γ. Παπανδρέου, η Δωδεκανήσου, η Βενιζέλου και η περιοχή του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού, όπου σύμφωνα με τις μετρήσεις, ο θόρυβος φτάνει στα 74 ντεσιμπέλ.

Ορισμένα από τα συμπτώματα που εμφανίζουν όσοι ζουν ή κινούνται στο κέντρο είναι στρες, υψηλή πίεση και διαταραχές στον ύπνο, ενώ όσοι ζουν στην Τσιμισκή έχουν περισσότερο άγχος και εμφανίζουν συχνότερες ταχυκαρδίες, σε σχέση με εκείνους που μένουν περιφερειακά του κέντρου.

Η ηχορύπανση ή «ηχοενόχληση», όπως αναφέρουν οι επιστήμονες, οφείλεται όχι μόνο στις συνθήκες κυκλοφορίας και στην κατάσταση του οχήματος, αλλά και στις «οδικές χαράδρες» -τα στενά δρομάκια, δηλαδή, με τις πολυκατοικίες- που πολλαπλασιάζουν τον ήχο, επιπλέον η ηχορύπανση πολλαπλασιάζεται και από την έλλειψη πολλών εναλλακτικών διαδρομών στο αστικό συγκρότημα από ανατολικά προς βορειοδυτικά».

Να σημειωθεί πως και οι εργασίες στους σταθμούς του μετρό και οι μετατροπές που έχουν γίνει για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας χειροτερεύουν την κατάσταση. Καθημερινά μπλοκάρουν χιλιάδες αυτοκίνητα, με συνέπεια ο θόρυβος στα συγκεκριμένα σημεία να γίνεται ανυπόφορος. Οι περισσότεροι Θεσσαλονικείς που κινούνται στο κέντρο δηλώνουν ότι έχουν συχνούς πονοκεφάλους. Οι ίδιοι, πάντως, σπεύδουν να τονίσουν ότι κάνουν υπομονή, γιατί πιστεύουν ότι το μετρό θα αλλάξει την εικόνα της πόλης.

Σε ό,τι αφορά στα αυτοκίνητα, σύμφωνα με τους επιστήμονες, τρία είναι τα χαρακτηριστικά που μαρτυρούν ότι ένα αυτοκίνητο ρυπαίνει το περιβάλλον. Ο ήχος στην εξάτμιση, η οσμή και το χρώμα των καυσαερίων.
Τα πιο θορυβώδη σημεία της Θεσσαλονίκης σήμερα είναι:
Εγνατία και Αγίας Σοφίας (79 ντεσιμπέλ/ 2.520 οχήματα ανά ώρα)
Β. Όλγας και Ανάληψη (78 ντεσιμπέλ/ 2.490 οχήματα ανά ώρα)
Τσιμισκή και Διαγώνιος (78 ντεσιμπέλ/ 2.680 οχήματα ανά ώρα)
Γεωργίου Παπανδρέου (76 ντεσιμπέλ/ 2.680 οχήματα ανά ώρα)
Βενιζέλου (76 ντεσιμπέλ/ 76 οχήματα ανά ώρα)
Εγνατία- Πανεπιστήμια (75 ντεσιμπέλ/ 1.900 οχήματα ανά ώρα)
Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός (74 ντεσιμπέλ/ 3.000 οχήματα ανά ώρα)

1 σχόλιο:

Xpapathan είπε...

Εγώ μένω στη Λεωφόρο Στρατού και με έχει τρελάνει ο θόρυβος.Δεν είναι μόνο ζήτημα,όμως,των υπευθύνων αλλά και των ίδιων των πολιτών.Δε μπορεί ο κάθε ανεγκέφαλος που νομίζει πως πρωταγωνιστεί στο ''Ρόδα,τσάντα και κοπάνα'' να περνάει με τη μηχανή του τις μεταμεσονύχτιες ώρες και να κάνει σούζες.Κάτι τέτοιοι τύποι χρειάζονται αυτόφωρο και ένα γερό πρόστιμο για να βάλουν μυαλό.