ΔΕΝ ΤΑ
ΚΑΤΑΦΕΡΕ Η ΕΛΕΝΗ ΦΟΥΡΕΪΡΑ
Και φέτος, ακόμα μια χρονιά, το χάσμα μεταξύ των ψήφων των κριτικών επιτροπών και του televoting καλά κρατεί, μιας και η διαφορά στους ψήφους τους ήταν τεράστια. Κι εδώ έρχεται το ερώτημα: Με τι κριτήρια ψηφίζουν άραγε οι κριτικές επιτροπές; Γιατί άραγε είναι σταθερές οι ψήφοι τους σε συγκεκριμένες χώρες, όπως πχ στη Σουηδία; Τέλος πάντων, πόσο διαφέρουν όλοι αυτοί από τους εκατομμύρια euro-fans και πως επιλέγονται από τους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς της κάθε χώρας; Όπως και να’ χει, όλο αυτό το σύστημα με τις επιτροπές τείνει να γίνει… μισητό από τους euro-fans, οι οποίοι ανοιχτά πλέον ζητούν την κατάργησή τους.
Ένα άλλο ζήτημα που έχει ανακύψει το τελευταίο διάστημα είναι τελικά τι είναι αυτό που πρεσβεύει ο θεσμός της Eurovision. Σε αυτόν ψάχνουμε τον καλύτερο ερμηνευτή, το καλύτερο τραγούδι, μήπως το καλύτερο σόου ή τελικά μήπως επικρατεί το μήνυμα που περνάει προς τα έξω; Το τελευταίο διάστημα δυστυχώς επικρατεί το τελευταίο στοιχείο. Δεν είναι τυχαίο πως τα τραγούδια που έχουν κερδίσει τα τελευταία πέντε χρόνια δεν τα θυμάται σχεδόν κανείς, αντιθέτως κατέκτησαν την πρώτη θέση, γιατί κάτι ήθελαν να μας «πούνε».
Όλα τα παραπάνω
δείχνουν ξεκάθαρα ποια είναι η πορεία που έχει επιλέξει η Ευρώπη σε αυτόν τον
μουσικό διαγωνισμό. Είναι αυτό όμως το σωστό; Με λίγα λόγια, με τι κριτήριο
πρέπει να επιλέγουν τα τραγούδια τους οι εθνικές επιτροπές; Βάσει του τι
μηνύματος θέλουν να περάσουν στην Ευρώπη; Τότε συγγνώμη, αλλά αυτό δεν είναι Eurovision.
Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ
ΚΥΠΡΟΥ
Η Ελένη φουρέιρα έδωσε στον τελικό τον καλύτερο της εαυτό. Δυστυχώς όμως, δεν έφτανε μόνο αυτό. Από τις επιτροπές έλαβε συνολικά έξι 12αρια, από Λευκορωσία, Μάλτα, Ισπανία, Σουηδία, Ιρλανδία και Ελλάδα. Δέκα βαθμούς της έδωσαν η ΠΓΔΜ και η Αλβανία, ενώ υπήρξαν και 16 χώρες που δεν της έδωσαν ούτε έναν βαθμό. Να υπενθυμίσουμε πως η δεύτερη θέση της Κύπρου είναι η καλύτερη που έχει πάρει ποτέ.
Γοήτευσε
τους euro-fans, αδικήθηκε από τις
επιτροπές και τελικά η Ελένη Φουρέιρα με το “Fuego” της δεν κατάφερε να φέρει την πολυπόθητη νίκη στην
Κύπρο. Η πληθωρική Netta από το Ισραήλ με το τραγούδι “Toy” κέρδισε τον 63ο μουσικό
διαγωνισμό και του χρόνου η Eurovision θα επιστρέψει εκεί, μετά από 20 χρόνια και την τότε νίκη της Ντάνα
Ιντερνάσιοναλ, με το “Diva”.
Και φέτος, ακόμα μια χρονιά, το χάσμα μεταξύ των ψήφων των κριτικών επιτροπών και του televoting καλά κρατεί, μιας και η διαφορά στους ψήφους τους ήταν τεράστια. Κι εδώ έρχεται το ερώτημα: Με τι κριτήρια ψηφίζουν άραγε οι κριτικές επιτροπές; Γιατί άραγε είναι σταθερές οι ψήφοι τους σε συγκεκριμένες χώρες, όπως πχ στη Σουηδία; Τέλος πάντων, πόσο διαφέρουν όλοι αυτοί από τους εκατομμύρια euro-fans και πως επιλέγονται από τους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς της κάθε χώρας; Όπως και να’ χει, όλο αυτό το σύστημα με τις επιτροπές τείνει να γίνει… μισητό από τους euro-fans, οι οποίοι ανοιχτά πλέον ζητούν την κατάργησή τους.
Να σημειώσουμε
πως η πρώτη 5αδα των κριτικών επιτροπών ήταν: Αυστρία, Σουηδία, Ισραήλ,
Γερμανία και Κύπρος. Το televoting έβγαλε την εξής 5άδα: Ισραήλ, Κύπρος, Ιταλία, Τσεχία και
Δανία. Καμία σχέση δηλαδή οι ψήφοι μεταξύ τους.
(Παρακάτω ο πίνακας με τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας των επιτροπών)
Ένα άλλο ζήτημα που έχει ανακύψει το τελευταίο διάστημα είναι τελικά τι είναι αυτό που πρεσβεύει ο θεσμός της Eurovision. Σε αυτόν ψάχνουμε τον καλύτερο ερμηνευτή, το καλύτερο τραγούδι, μήπως το καλύτερο σόου ή τελικά μήπως επικρατεί το μήνυμα που περνάει προς τα έξω; Το τελευταίο διάστημα δυστυχώς επικρατεί το τελευταίο στοιχείο. Δεν είναι τυχαίο πως τα τραγούδια που έχουν κερδίσει τα τελευταία πέντε χρόνια δεν τα θυμάται σχεδόν κανείς, αντιθέτως κατέκτησαν την πρώτη θέση, γιατί κάτι ήθελαν να μας «πούνε».
Το 2014 τον
μουσικό διαγωνισμό κερδίζει η Αυστρία με την Conchita, με ένα συμπαθητικό τραγούδι, το οποίο όμως σίγουρα δεν
άξιζε την πρωτιά. Η νίκη οφειλόταν ξεκάθαρα στη διαφορετικότητα της ερμηνεύτριας,
η οποία εμφανίστηκε με μία υπέροχη τουαλέτα και… μούσια!
Το 2015 η
Σουηδία κερδίζει με το τραγούδι “Heroes”, γραμμένο για το bulling, στέλνοντας ένα δικό του μήνυμα με τη νίκη του. Το 2016 η
πολεμική ορδή της Ουκρανίας προσπερνάει όλα τα υπόλοιπα τραγούδια του
διαγωνισμού και βγαίνει πρώτο, σε μια περίοδο που η Ουκρανία και η Ρωσία
βρίσκονταν σε εμπόλεμη κατάσταση. Τυχαίο; Σαφώς και όχι, καθώς με αυτή την επιλογή
της η Ευρώπη ήθελε να δείξει την υποστήριξή της στον ουκρανικό λαό.
Και ερχόμαστε
και στην περσινή νίκη της Πορτογαλίας (το 2017), με τον Salvador Sobral να
συγκινεί την Ευρώπη, λόγω του προβλήματος υγείας που είχε και κόντεψε μάλιστα παραλίγο
να ακυρώσει τη συμμετοχή του στον διαγωνισμό. Φέτος, η Netta τραγούδησε
για όλα τα καταπιεσμένα άτομα (και ιδίως τις γυναίκες) που διστάζουν να
μιλήσουν και δύσκολα βρίσκουν στήριξη από τους συνανθρώπους τους.
Τέλος, όσον
αφορά τη διοργάνωση ήταν μέτρια (σε σχέση με αυτές που έχουμε δει τελευταία), οι
παρουσιάστριες άχαρες και ο σκηνοθέτης μέτριος, ενώ ο τελικός σημαδεύτηκε και
από το γεγονός της εισβολής ενός θεατή στη σκηνή την ώρα που τραγουδούσε το
Ηνωμένο Βασίλειο, ο οποίος άρπαξε το μικρόφωνο από την Surie και προσπάθησε να καταγγείλει την
Αγγλία για την εισβολή στη Συρία. Η ασφάλεια τον απομάκρυνε άμεσα και η Surie αρνήθηκε
να ερμηνεύσει ξανά το τραγούδι (ως έχει δικαίωμα), πιστεύοντας πως έκανε ότι
καλύτερο μπορούσε.
ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1.)ΙΣΡΑΗΛ-
529: Η Netta και τα… παιχνίδια της κέρδισαν τον φετινό διαγωνισμό της Eurovision (και κατέκτησαν έξι
12αρια), αλλάζοντας τελευταία στιγμή τη σκηνική παρουσία των συντελεστών επί σκηνής,
για να καταφέρουν να πάρουν το προβάδισμα από την Κύπρο. Φαβορί από την πρώτη
στιγμή, τελικά κατάφερε και σήκωσε το μουσικό τρόπαιο.
2.)ΚΥΠΡΟΣ-
436: Από αουτσάιντερ κατάφερε και εξελίχθηκε σε λίγο διάστημα φαβορί, κατακτώντας
μάλιστα έξι 12αρια. Η Ελένη Φουρέιρα μπορεί να μην τα κατάφερε να φέρει την
πολυπόθητη νίκη στην Κύπρο, έκανε όμως όλη την Ευρώπη να μιλάει γι’ αυτήν. Το
απόλυτο hit του καλοκαιριού λέγεται “Fuego”!
3.)ΑΥΣΤΡΙΑ-
342: Ο πρώτος των επιτροπών (συγκέντρωσε τα περισσότερα 12άρια, εννιά τον
αριθμό) και ένας από τους τελευταίους του televoting. Έφυγε τελικά από την Πορτογαλία έχοντας εξασφαλίσει
την τρίτη θέση στον βαθμολογικό πίνακα.
4.)ΓΕΡΜΑΝΙΑ-
340: Με μόλις δύο βαθμούς λιγότερους από την Αυστρία, ο Michael συγκίνησε
και κατέκτησε τέσσερα 12αρια. Υπέροχο τραγούδι, που άξιζε τη θέση που πήρε.
5.)ΙΤΑΛΙΑ-
308: Τραγούδι που οι επιτροπές του έδωσαν μόλις 59 ψήφους, με το televoting εκτοξεύθηκε
στην πέμπτη θέση. Άλλη μια περίπτωση μεγάλης απόκλισης στις ψήφους μεταξύ
επιτροπών και televoting.
Ισχυρό μήνυμα του τραγουδιού, μιλούσε για τον πόλεμο και τις τρομοκρατικές
επιθέσεις στην Ευρώπη.
6.)ΤΣΕΧΙΑ-
281: Μέτριο τραγούδι, το οποίο ξεχώρισε για το… κούνημα του πισινού του
ερμηνευτή και της παρέας του. Ο Mikolas έκανε τελικά και το περιβόητο ακροβατικό, που στην πρόβα τον
είχε στείλει στο… νοσοκομείο!
7.)ΣΟΥΗΔΙΑ-
274: Οι επιτροπές του χάρισαν οχτώ 12άρια (ένα λιγότερο από την Αυστρία), ωστόσο
το televoting τον κατατρόπωσε. Η Σουηδία έχει πάντα ευνοϊκή μεταχείριση
από τις επιτροπές, χωρίς να γνωρίζει κανείς το γιατί. Η έβδομη θέση ήταν
υπεραρκετή για τη φετινή συμμετοχή της Σουηδίας.
8.)ΕΣΘΟΝΙΑ-
245: Η σοπράνο Elina μάγεψε με την ερμηνεία της και… το φόρεμά της, το οποίο στοίχισε
65.000€ και λίγο ήθελε να ακυρώσει λόγω κόστους η χώρα τη συμμετοχή της στη Eurovision. Να’ ναι καλά οι
χορηγοί, με την βοήθεια των οποίων η Elina ερμήνευσε το “La Forza” και κατέκτησε τρία
12αρια από τις επιτροπές.
9.)ΔΑΝΙΑ-
226: Πριν την ανακοίνωση των ψήφων του televoting, η Δανία είχε ψηφιστεί από τις επιτροπές με μόλις… 38
ψήφους. Με τις ψήφους όμως των euro-fans, οι Rasmussen μπήκαν
στην δεκάδα, αποδεικνύοντας και πάλι το χάσμα μεταξύ επιτροπών και televoting.
10.)ΜΟΛΔΑΒΙΑ-
209: Η έκπληξη της φετινής Eurovision, που πέρασε στη
δεκάδα και εντυπωσίασε με το χορευτικό της δια… χειρός Φωκά Ευαγγελινού. Το βιντεοκλίπ
του κομματιού έχει γυριστεί στη Σαντορίνη. Μια συμμετοχή με πολύ… ελληνικό
χρώμα!
Ακολούθησαν:
11.)Αλβανία, 12.)Λιθουανία, 13.)Γαλλία, 14.)Βουλγαρία, 15.) Νορβηγία, 16.)
Ιρλανδία, 17.) Ουκρανία, 18.) Ολλανδία, 19.) Σερβία, 20.) Αυστραλία, 21.)
Ουγγαρία, 22.) Σλοβενία, 23.) Ισπανία, 24.) Ηνωμένο Βασίλειο, 25.) Φιλανδία,
26.) Πορτογαλία.
Η Ελένη φουρέιρα έδωσε στον τελικό τον καλύτερο της εαυτό. Δυστυχώς όμως, δεν έφτανε μόνο αυτό. Από τις επιτροπές έλαβε συνολικά έξι 12αρια, από Λευκορωσία, Μάλτα, Ισπανία, Σουηδία, Ιρλανδία και Ελλάδα. Δέκα βαθμούς της έδωσαν η ΠΓΔΜ και η Αλβανία, ενώ υπήρξαν και 16 χώρες που δεν της έδωσαν ούτε έναν βαθμό. Να υπενθυμίσουμε πως η δεύτερη θέση της Κύπρου είναι η καλύτερη που έχει πάρει ποτέ.
ΟΙ ΨΗΦΟΙ ΤΗΣ
ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ RANTAR
Η επιτροπή της
Ελλάδος έδωσε τους 12 βαθμούς στην Κύπρο, 10 στην Μολδαβία, 8 στη Σουηδία, 7
στην Αλβανία, 6 στην Ουγγαρία, 5 στην Γαλλία, 4 στο Ισραήλ, 3 στην Εσθονία, 2
στη Σερβία και έναν βαθμό στην Ιταλία.
Το televoting της
χώρα μας στον τελικό ψήφισε ως εξής: 12 βαθμούς στην Κύπρο, 10 στην Αλβανία, 8
στην Ιταλία, 7 στην Τσεχία, 6 στο Ισραήλ, 5 στη Βουλγαρία, 4 στην Εσθονία, 3
στη Νορβηγία, 2 στη Γερμανία και έναν βαθμό στην Μολδαβία.
Οι ψήφοι του
RANTAR
για φέτος είναι: 12 στην Κύπρο, 10 στην Ουγγαρία, 8 στην Εσθονία, 7 στη
Γερμανία, 6 στη Σερβία, 5 στη Δανία, 4 στην Αυστραλία, 3 στη Φιλανδία, 2 στη
Λιθουανία και έναν βαθμό στην Ιταλία.
ΟΙ ΔΥΟ
ΗΜΙΤΕΛΙΚΟΙ
Στον πρώτο
ημιτελικό πρώτο τερμάτισε το Ισραήλ. Ακολούθησε η Ελένη Φουρέιρα με την Κύπρο
και η Τσεχία. Την πεντάδα ολοκλήρωσαν η Αυστρία και η Εσθονία. Ακολούθησαν
Ιρλανδία, Βουλγαρία, Αλβανία, Λιθουανία και Φιλανδία.
Για λίγο έμεινε
εκτός το Αζερμπαϊτζάν, ενώ η Ελλάδα τερμάτισε στην 14η θέση. Τελευταία
στον βαθμολογικό πίνακα η Ισλανδία.
Στον δεύτερο
ημιτελικό πρώτη τερμάτισε η Νορβηγία με τον Αlexander Rybak, παρόλο που στον τελικό καταποντίστηκε.
Ακολούθησε η Σουηδία, ενώ την πεντάδα ολοκλήρωσαν η Μολδαβία, η Αυστραλία και η
Δανία. Ακολούθησαν Ουκρανία, Ολλανδία, Σλοβενία, Σερβία και Ουγγαρία.
Η Ρουμανία
και η Ρωσία που έμειναν για πρώτη φορά στην ιστορία τους εκτός τελικού κατέλαβαν
την 11η και 15η θέση αντίστοιχα, ενώ τελευταία τερμάτισε
η Γεωργία.
Ραντεβού του
χρόνου στο Ισραήλ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου