Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΕΡΕΥΝΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΕΡΕΥΝΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη 29 Απριλίου 2009

ΔΥΣΤΥΧΙΣΜΕΝΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΟΛΛΑΝΔΙΑ
Τα πιο χαρούμενα παιδιά ζουν στην Ολλανδία και στις σκανδιναβικές χώρες, ενώ η Ελλάδα βρίσκεται στην 23η θέση μεταξύ 29 ευρωπαϊκών χωρών.

Μόνο η Βρετανία, η Βουλγαρία, η Λετονία, η Λιθουανία και η Μάλτα παρουσιάζουν χαμηλότερες επιδόσεις από τη χώρα μας, όσον αφορά την ευημερία των παιδιών και των εφήβων έως 19 ετών, ενώ πρώτη έρχεται η Ολλανδία και ακολουθούν η Σουηδία, η Νορβηγία, η Ισλανδία και η Φινλανδία. Η Κύπρος βρίσκεται στη 12η θέση.
Οι σκανδιναβικές χώρες γενικά παρουσιάζουν τη χαμηλότερη συχνότητα θανάτων σε δυστυχήματα. Επίσης, στις χώρες αυτές οι νέοι είναι λιγότερο επιρρεπείς σε «επικίνδυνες συμπεριφορές», όπως πρόωρες σεξουαλικές σχέσεις, κάπνισμα και κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών.

Η Βρετανία κατέλαβε την 24η θέση, ακριβώς μετά την Ελλάδα, επειδή «ιδιαίτερα μεγάλος αριθμός παιδιών της χώρας ζει σε οικογένειες στις οποίες δεν εργάζονται οι γονείς».

Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2009

ΤΡΑΓΙΚΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΛΟΓΩ ΦΤΩΧΕΙΑΣ

ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΖΟΥΝ ΜΕ 5 ΕΥΡΩ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ, ΟΤΑΝ ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΞΟΔΕΥΟΥΝ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΥΡΩ ΣΕ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙΑ ΚΑΙ ΛΑΟΣΥΝΑΞΕΙΣ…
Δραματική μάχη για την επιβίωση δίνουν σήμερα 169 χιλιάδες Έλληνες, καθώς ζουν με λιγότερα από 5 ευρώ την ημέρα (ήτοι 1,6% του συνολικού πληθυσμού, που αποτελεί το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό στην Ευρωζώνη, μετά της Σλοβακίας!), ενώ μόλις και μετά βίας τα φέρνουν βόλτα 469 χιλιάδες άτομα, τα οποία βγάζουν με το ζόρι 10 ευρώ το 24ωρο (4,4% του πληθυσμού και τρίτο υψηλότερο ποσοστό).

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Γιούροστατ για την κοινωνική κατάσταση στους κόλπους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που αφορούν το 2007, στην Ελλάδα υπάρχουν συνολικά 2,088 εκατ. φτωχοί, εκ των οποίων το 29% είναι νοικοκυριά με ένα ή δύο παιδιά και άνεργους γονείς ή έναν μόνο γονιό εργαζόμενο, το 16% συνταξιούχοι χωρίς παιδιά, το 6% μόνες γυναίκες άνω των 65 ετών και το 4% μονογονεϊκές οικογένειες.

Η Ελλάδα έχει, επίσης, το υψηλότερο ποσοστό ατόμων στην ΕΕ (27%) που αδυνατούν να διευθετήσουν τις οικονομικές τους υποχρεώσεις. Ειδικότερα, ένας στους τέσσερις δυσκολεύεται στην αποπληρωμή των στεγαστικών / καταναλωτικών του δανείων, στην εξόφληση του ενοικίου του και στην πληρωμή των λογαριασμών των ΔΕΚΟ, ενώ το 40% δυσκολεύεται τρομερά να ανταπεξέλθει στα έκτακτα έξοδα που προκύπτουν.

Το 10% δεν μπορεί να αποκτήσει και να συντηρήσει αυτοκίνητο, το 6% δεν μπορεί να τραφεί με κρέας, κοτόπουλο ή ψάρι τρεις φορές την εβδομάδα και το 2% δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να αγοράσει έγχρωμη τηλεόραση και πλυντήριο ή να χρησιμοποιεί τηλέφωνο.
Στην ΕΕ συνολικά υπολογίζεται ότι υπάρχουν σήμερα 30,656 εκατ. άτομα, εκ των οποίων το 5,2% ζει με λιγότερα από 10 ευρώ και το 1,5% με λιγότερα από 5 ευρώ ημερησίως. Η εικόνα είναι τραγική στα νεοεισερχόμενα κράτη, όπως στη Λετονία, τη Λιθουανία και την Πολωνία, όπου τα ποσοστά των πολιτών που καλύπτουν τις καθημερινές τους ανάγκες με 10 ευρώ διαμορφώνονται αντίστοιχα σε 39,5%, 37,2% και 27,5%.

Σε επίπεδο Ευρωζώνης τις χειρότερες επιδόσεις εμφανίζουν οι μεσογειακές χώρες (Πορτογαλία 8%, Ελλάδα 4,4%, Ισπανία 4% και Ιταλία 3,1%), ενώ η Γιούροστατ αναφέρει ότι: 356,5 εκατ. Ευρωπαίοι πολίτες ζουν με περισσότερα από 22 ευρώ την ημέρα, 28,1 εκατ. με 18-22 ευρώ, 24,4 εκατ. με 15-18 ευρώ, 25,3 εκατ. με 10-15 ευρώ, 16,6 εκατ. με 5-10 ευρώ και 6,9 εκατ. με λιγότερα από 5 ευρώ…

ΑΣΧΗΜΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΤΗΚΑΝ ΤΟ 2008 ΟΙ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΤΡΙΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
Χρονιά επιχειρηματικής “αιμορραγίας” αποδείχθηκε το 2008 για το νομό Θεσσαλονίκης, με τις διαγραφές επιχειρήσεων από τα τρία Επιμελητήρια της περιοχής (ΕΕΘ, ΒΕΘ και ΕΒΕΘ) να διπλασιάζονται στις 11.209 από τις 5.813 του 2007, έναντι 8.088 εγγραφών.

Στην εκτίναξη του μεγέθους αυτού, καταλυτική συμβολή είχε η εντυπωσιακή αύξηση των “εξόδων” από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, που ξεπέρασαν τις 9.000, υπό τη σκιά της οικονομικής κρίσης, η οποία άφησε έντονα τα σημάδια της στον επιχειρηματικό κόσμο της περιοχής τη χρονιά που πέρασε. Ενδεικτικό είναι πως 1.016 καφενεία διαγράφηκαν από τα μητρώα του ΕΕΘ το 2008, με μόλις 262 να εγγράφονται.
Η κρίση επηρέασε κατά κύριο λόγο τους κλάδους των ενδυμάτων, του εμπορίου, των οικοδομικών υλικών, αλλά και των χώρων υγειονομικού ενδιαφέροντος (εστιατόρια, καφενεία), τομείς που επηρεάζονται άμεσα από την κατανάλωση, η οποία δεν διανύει τις καλύτερες στιγμές της και εκτιμάται ότι θα βρεθεί σε ακόμη χειρότερη θέση το 2009.


Πέραν όμως των αυξημένων διαγραφών, σημαντική υστέρηση κατεγράφη και στο μέτωπο των εγγραφών, με 13,6% λιγότερες νέες επιχειρήσεις να ανοίγουν τις πύλες τους (8.088) έναντι του 2007 (9.363). Συγκεκριμένα τις περισσότερες διαρροές υπέστησαν το 2008 κλάδοι που επηρεάζονται άμεσα από την κρίση και την αυξημένη εγκράτεια που επιδεικνύει ο καταναλωτής, όπως είναι τα καφενεία (1.016 διαγραφές) και τα εστιατόρια (695), ενώ σημαντικές ήταν οι διαγραφές στις μεταφορές εμπορευμάτων (510) και στο λιανικό εμπόριο ενδυμάτων (434).

ΕΦΙΑΛΤΙΚΗ ΕΚΡΗΞΗ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ

ΘΛΙΒΕΡΗ ΠΡΩΤΙΑ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Εφιαλτικό μοιάζει το σκηνικό που διαμορφώνεται στην ελληνική επικράτεια εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, που έχει ως αποτέλεσμα τη ραγδαία αύξηση της ανεργίας.

Στο… ρετιρέ της ανεργίας βρίσκεται η βόρεια Ελλάδα και κυρίως η δυτική Μακεδονία, όπου τα ποσοστά της ανεργίας κυμαίνονται από 20% έως και 30% και ακολουθεί η Ήπειρος, όπου οι οκτώ στους δέκα ανέργους δεν μπορούν να βρουν δουλειά. Στη Θεσσαλονίκη, μόνο το τελευταίο δίμηνο καταγράφηκαν 3.000 νέοι άνεργοι.

Στα Γρεβενά και στο Ρέθυμνο η κατάσταση είναι απελπιστική, καθώς η ανεργία ξεπερνά το 30%, με θύματα κυρίως τις γυναίκες, ενώ παρόμοια κατάσταση επικρατεί και στην Καστοριά, όπου η ανεργία αγγίζει το 30%, στη Φλώρινα το 24% και στην Κοζάνη ξεπερνά το 20%. Με την «πλάτη στον τοίχο» βρίσκονται κυρίως οι οικοδόμοι, καθώς η έκδοση οικοδομικών αδειών παρουσιάζει μείωση, που φθάνει το 16%, ακόμα και σε πόλεις που είναι γεμάτες από φοιτητές, όπως τα Ιωάννινα, καθώς οι ανάγκες για στέγη μπορεί να είναι μεγάλες, αλλά δεν υπάρχουν χρήματα... Στην Θεσπρωτία το 18% παρουσιάζει πρόβλημα σε όλους τους τομείς, ενώ στην Πρέβεζα το 65% των ανέργων είναι γυναίκες, πολλές εκ των οποίων είναι κάτοχοι πτυχίων.

Ανηφορίζοντας στο άλλο άκρο της Ελλάδας, το σκηνικό δεν διαφοροποιείται. Στον Έβρο η ανεργία έχει αυξηθεί από το 2004 κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες, στην Κομοτηνή τον προηγούμενο μήνα έγιναν περίπου 50 απολύσεις από τη βιομηχανική περιοχή, ενώ στην Ξάνθη, το σωματείο των οικοδόμων -το μεγαλύτερο πανελλαδικά μετά της Αθήνας- εμφανίζει εξαιρετικά υψηλό ποσοστό ανέργων.

Στο μεταξύ, απολύσεις, καταγγελίες συμβάσεων, εξαναγκασμός σε υποχρεωτική άδεια ή άδεια άνευ αποδοχών, περικοπές ωραρίων, παρακράτηση ενσήμων, μη καταβολή δώρων, στασιμότητα εργασιών, αιτήσεις για πτώχευση, είναι πλέον μια ζοφερή καθημερινότητα, η οποία, όσο περνάει ο καιρός, επιδεινώνεται και τίποτα δεν δείχνει ότι οι μέρες που έπονται θα καταδείξουν κάτι διαφορετικό, λιγότερο αρνητικό. Κατήφεια, απόγνωση, απραξία, αβεβαιότητα, ανεργία…

Το χειρότερο όμως είναι ότι η κρίση χρησιμοποιείται ως εκβιασμός για να οδηγούμαστε σε αλλαγές εργασιακού καθεστώτος. Και αυτό φαίνεται κυρίως να πραγματοποιείται και σε ό,τι αφορά τα ξενοδοχειακά, όπου ενώ έχουμε τις ίδιες με τις περσινές κρατήσεις, τροφοδοτείται ένα κλίμα δήθεν αβεβαιότητας, χωρίς ακόμα να την έχουμε δει, και προαναγγέλλονται απολύσεις.

Να σημειώσω πως σύμφωνα με στοιχεία της ΓΣΕΕ, από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο του 2008 απολύθηκαν 7.500 εργαζόμενοι και αναμένεται ισχυρότερο κύμα απολύσεων τους επόμενους μήνες…

Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2008

Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ

ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΚΡΙΤΙΚΗ ΦΛΩΡΙΝΑ
Τον ελληνικό χάρτη των σχολικών επιδόσεων, συνέταξε ο αναπληρωτής καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αιγαίου Ηλίας Αθανασιάδης, βασιζόμενος σε στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας για το τελευταίο διαθέσιμο σχολικό έτος 2005-’06. Τα στοιχεία αναφέρονται στις επιδόσεις του μαθητικού πληθυσμού στη Β’ τάξη του Γυμνασίου και του Γενικού Λυκείου αντίστοιχα, που θεωρείται η αντιπροσωπευτικότερη τάξη κάθε κύκλου εκπαίδευσης και σύμφωνα με αυτά, ο Κάμπος βγάζει βαμβάκι και αριστούχους, η Χίος καπετάνιους, μαστίχα και αριστούχους, αλλά η Δυτική Αττική, ο Πειραιάς και η Ξάνθη, μικρές πατρίδες των μεταναστών και των ανέργων, βγάζουν πολλούς φτωχούς και οι φτωχοί έχουν από χρόνια πάψει να δραπετεύουν από τη μοίρα τους με όχημα το σχολείο. Στον αντίποδα, οι 16άρηδες της Σάμου, της Κέρκυρας, του Ρεθύμνου, του Λασιθίου «κοιμούνται στα θρανία» και ονειρεύονται ότι πλουτίζουν από τον τουρισμό.

Στο «νοτιότερο» άκρο του χάρτη των σχολικών επιδόσεων συναντάμε τη Ροδόπη, το Λασίθι, την Κέρκυρα, τη Ζάκυνθο και το Ηράκλειο, ενώ στην απέναντι όχθη τα σκήπτρα κρατά η «δασκαλομάνα» Φλώρινα με μηδενικό ποσοστό απορριφθέντων. Δίπλα της στο βάθρο στέκονται η Καστοριά, η Κοζάνη, η Καρδίτσα και τα Τρίκαλα με σχεδόν μηδενικό ποσοστό απορριφθέντων μαθητών.

Στην τάξη που προετοιμάζει τους μαθητές για τις πανελλαδικές εξετάσεις, υπερτριπλάσιο ποσοστό αποτυχίας από το μέσο εθνικό όρο παρουσιάζει το Λασίθι, υπερδιπλάσιο η Χαλκιδική, η Ζάκυνθος, η Κέρκυρα, ενώ πάνω από το εθνικό επίπεδο αποτυχίας βρίσκονται επίσης η Ηλεία, η Ευρυτανία, ο Πειραιάς, η Σάμος, η Ροδόπη. Και στον αντίποδα Φλώρινα, Τρίκαλα, Καρδίτσα, Χίος, με μηδενικά ή σχεδόν μηδενικά ποσοστά αποτυχίας.

Η Ροδόπη, το Λασίθι, η Ζάκυνθος, η Κέρκυρα, η Ξάνθη παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα ποσοστά απόρριψης και στο θηλυκό μαθητικό πληθυσμό της χώρας, ενώ η έρευνα σημειώνει την «αριθμητική υπεροχή των κοριτσιών στις υψηλότερες σχολικές επιδόσεις», συμπληρώνοντας ότι αυτή η υπεροχή επιβεβαιώνεται και από το μεγαλύτερο αριθμό κοριτσιών στις λίστες των εισαγομένων στην ανώτατη εκπαίδευση.

Τέλος η Χίος και ο κάμπος της Θεσσαλίας «θερίζουν» τον ανθό των πανελλαδικών επιδόσεων και στους μαθητές και στις μαθήτριες, ενώ στην κακή λίστα των «κομμένων» του Λυκείου, το υψηλότερο ποσοστό παρουσιάζουν οι μαθητές του Λασιθίου και οι μαθήτριες της Σάμου.

Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2008

ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΑΝΕΡΓΩΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ

ΑΙΤΙΑ Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ
70.000 νέους άνεργους θα δημιουργήσει στην Ελλάδα η οικονομική κρίση που πλήττει όλο τον πλανήτη, μέσα στο 2009, δηλαδή αύξηση της ανεργίας έως και 3%! Η κρίση θα έχει δραματικές επιπτώσεις σε όλους τους τομείς, καθώς- σύμφωνα με εκτιμήσεις- το ποσοστό ανεργίας στην οικοδομή θα αγγίξει το 10%, στον τουριστικό τομέα η μείωση των τουριστών αναμένεται να είναι δραματική, ενώ στο εμπόριο και στις τράπεζες προβλέπονται λουκέτα και απολύσεις αντίστοιχα.

Η οικονομική κρίση δεν θα επηρεάσει βέβαια μόνο την Ελλάδα, μιας και το πλήγμα προβλέπεται να είναι βαρύ σε ολόκληρο τον πλανήτη. Το Διεθνές Γραφείο Εργασίας προέβλεψε ότι οι άνεργοι παγκοσμίως θα φτάσουν στα 210 εκατομμύρια έως το τέλος του 2009, από 190 εκατομμύρια που ήταν το 2007.

Αναδημοσιεύω έναν πολύ ενδιαφέρον πίνακα, που βρήκα στην εφημερίδα «Τα Νέα», της 1ης Νοεμβρίου 2008 και δείχνει με τον πιο αναλυτικό τρόπο πόσο ανοχύρωτοι είμαστε στην οικονομική κρίση. Μελετήστε τον, έχει πραγματικό ενδιαφέρον.

Κυριακή 27 Ιουλίου 2008

ΔΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Η ΠΡΩΤΗ ΠΟΛΗ ΠΟΥ ΘΑ ΠΛΗΓΕΙ
Υψηλές θερμοκρασίες, λειψυδρία, περισσότερες δασικές πυρκαγιές και ερημοποίηση εδαφών τα επόμενα εκατό χρόνια, προέβλεψαν για την Ελλάδα οι επιστήμονες. Μάλιστα, προβλέπεται αύξηση της θερμοκρασίας κατά 5 ως 10 βαθμούς Κελσίου μέσα στα επόμενα 150 χρόνια και άνοδος της στάθμης της θάλασσας κατά 20 ως 50 εκατοστά μέσα στον επόμενο αιώνα, ενώ το μεγαλύτερο πρόβλημα, πιθανώς να το αντιμετωπίσει η Θεσσαλονίκη, καθώς είναι χτισμένη στο επίπεδο της θάλασσας.

Άλλη έρευνα, αποκαλύπτει πως αύξηση της μέσης θερμοκρασίας, ακόμα και κατά 5,8 βαθμούς Κελσίου, αναμένεται να σημειωθεί στην Ελλάδα και στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, μετά το έτος 2070, ενώ ήδη η Ε.Ε. έχει αποδεχτεί τους 2 βαθμούς Κελσίου ως μέση άυξηση της θερμοκρασίας στην Ευρώπη έως το 2010 και κάνει προσπάθειες για να αποτρέψει ο αριθμός αυτός να φτάσει τους 4, όπως προβλέπουν οι επιστήμονες. Ταυτόχρονα, η βροχόπτωση θα περιοριστεί από 5% μέχρι 25% τους χειμώνες και από 5% έως και 66% τους καλοκαιρινούς μήνες.

Όπως είχαν υπολογίσει οι ερευνητές, το κόστος από την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας του πλανήτη θα είναι 200 εκατομμύρια πρόσφυγες και 5,5 τρισ. ευρώ, ενώ η καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος απειλεί να επιδεινώσει το επίπεδο ζωής για τους φτωχότερους κατοίκους του πλανήτη και θα έχει επιπτώσεις και στην παγκόσμια οικονομία.
Επίσης, αναφέρεται ότι τα τελευταία 100 χρόνια έχουν μειωθεί στο μισό οι υδροβιότοποι, ενώ ο ρυθμός εξαφάνισης των ειδών υπολογίζεται ότι είναι 100 με 1000 φορές ταχύτερος από ό,τι δεν υπήρχαν οι άνθρωποι.

Στο μεταξύ, τον παλμό των Ελλήνων στα θέματα του περιβάλλοντος, καταγράφει έρευνα της Κάπα Research. Αναλυτικά, εννέα στους δέκα θα πλήρωναν παραπάνω για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όχι όμως και για αύξηση στο ηλεκτρικό. Το 96,7% είναι διατεθειμένο να κάνει ανακύκλωση, το 83,4% να περιορίσει την κατανάλωση νερού και το 79,4% να μειώσει τον όγκο των απορριμμάτων.

Με νωπές τις μνήμες από τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2007, οι Έλληνες βάζουν πρώτο στη λίστα με τα σημαντικότερα προβλήματα την υποβάθμιση του περιβάλλοντος. Μάλιστα το 44,4% πιστεύει ότι οι καταστροφικές πυρκαγιές δεν ενεργοποίησαν τους αρμόδιους. Μεταξύ των μέτρων που οι ίδιοι οι πολίτες προτείνουν είναι η ενίσχυση του Πυροσβεστικού Σώματος, η δημιουργία ειδικού σώματος δασοπυροσβεστών και δασοφυλάκων, η ενίσχυση του τομέα των εναέριων μέσων δασοπροστασίας και η ενεργοποίηση των πολιτών. Τα ακούτε, αρμόδιοι υπουργοί;

Τρίτη 22 Ιουλίου 2008

ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΦΤΩΧΕΙΑΣ ΤΟ 18% ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΦΑΓΗΤΟ…
Κάτω από τα όρια της φτώχειας ζει το 18% των Ελλήνων, σύμφωνα με έκθεση της VPRC για τα ελληνικά νοικοκυριά.

Η έκθεση αποκαλύπτει ότι 1.590.305 άνθρωποι δεν είναι σε θέση να καλύψουν τις βασικές τους ανάγκες με το εισόδημά τους με αποτέλεσμα οι περισσότεροι από αυτούς να αναζητούν δεύτερη εργασία. Οι συνταξιούχοι μάλιστα αναδεικνύονται σε «πρωταθλητές» φτώχειας. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το 11% των συνταξιούχων καταφεύγει στην περιστασιακή εργασία για να επιβιώσει, ενώ οι περισσότεροι από αυτούς στηρίζονται στα παιδιά τους.

Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και στον ιδιωτικό τομέα, καθώς ένας στους τρεις ιδιωτικούς υπαλλήλους στρέφεται στην οικογένειά του για να καλύψει τις βασικές ανάγκες διαβίωσης. Πρόκειται για 550.000 ανθρώπους περίπου, εργαζομένους των 700- 1.000 ευρώ. Σε χειρότερη μοίρα βρίσκονται οι δημόσιοι υπάλληλοι, με μεσαία εισοδήματα, οι οποίοι διεκδικούν τον τίτλο των «Πρωταθλητών του δανεισμού». Αυτή η κατηγορία των πολιτών εμφανίζεται να έχει τα υψηλότερα ποσοστά δανείων και καρτών και ταυτόχρονα νιώθει τη μεγαλύτερη πίεση για την αποπληρωμή τους.

Την ίδια ώρα, το 41% των Ελλήνων δεν διαθέτει την οικονομική δυνατότητα έστω για μία εβδομάδα διακοπών τον χρόνο, ενώ περίπου ένας στους τέσσερις κάνει περικοπές ακόμη και στο φαγητό…

Άραγε οι αρμόδιοι υπουργοί όταν διαβάζουν τέτοιες εκθέσεις, δεν νοιώθουν τύχεις; Άραγε μπορούν να νοιώσουν τι τραβάνε οι Έλληνες σήμερα ή επαναπαύονται μόνο στο γεγονός ότι ο δικός τους μισθός αυξάνεται κάθε λίγο, χωρίς μάλιστα ποτέ να αιτιολογούν την αύξηση που λαμβάνουν. Άραγε αισθάνονται ντροπή ή απλά αδιαφορούν;…

Τρίτη 10 Ιουνίου 2008

ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΤΟΥ ΚΑΠΝΙΣΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ 2010

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΙ ΠΙΟ ΘΕΡΙΑΚΛΗΔΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Τη γενική απαγόρευση του καπνίσματος σε όλους τους δημόσιους χώρους, από την 1η Ιανουαρίου 2010, προβλέπει νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας. Σε αυτούς τους χώρους περιλαμβάνονται οι ιδιωτικές επιχειρήσεις, τα εστιατόρια και τα νυκτερινά κέντρα διασκέδασης, ενώ οι ιδιοκτήτες θα υποχρεώνονται να διαθέτουν ειδικούς χώρους για τους καπνιστές, πλήρως διαχωρισμένους από τους υπόλοιπους. Αντιθέτως, όσοι δεν συμμορφώνονται, θα πληρώνουν πρόστιμο 3.000 ευρώ, ενώ και «καμπάνα» 300 ευρώ θα επιβάλλεται στους «θεριακλήδες» που καπνίζουν σε «απαγορευμένες ζώνες». Να σημειώσω πως το μέτρο ισχύει ήδη στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες και γίνεται σε μια προσπάθεια να προστατευτεί κυρίως η υγεία των «παθητικών» καπνιστών.

Στο μεταξύ, την πρώτη θέση καταλαμβάνει η Ελλάδα στη λίστα του «Εconοmist» για τη διάδοση του καπνίσματος, με την αναλογία των 3.000 τσιγάρων ανά Έλληνα, ανεξάρτητα αν είναι καπνιστές ή όχι. Όσο για το προφίλ του καπνιστή, αντιστοιχούν δύο πακέτα ημερησίως, ήδη από την ηλικία των 14 ετών...

Τη δεύτερη θέση με 2.700 τσιγάρα τον χρόνο καταλαμβάνουν οι Ουκρανοί, ενώ τρίτοι έρχονται οι Σλοβένοι με 2.400 τσιγάρα ετησίως. Στις 20 πρώτες χώρες οι 18 είναι ευρωπαϊκές, με την Ιταλία, τη Γερμανία και την Αγγλία να βρίσκονται μέσα στην πρώτη πεντάδα.

Παρασκευή 30 Μαΐου 2008

ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΑΠΟ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ... "ΕΙΡΗΝΕΥΤΙΚΩΝ" ΔΥΝΑΜΕΩΝ

ΑΓΟΡΙΑ ΚΑΙ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΒΙΑΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΟΗΕ
Παιδιά, αγόρια και κορίτσια, ακόμα και έξι ετών, κακοποιούνται σεξουαλικά από μέλη ειρηνευτικών δυνάμεων και ανθρωπιστικών οργανώσεων, καταγγέλλει σε έκθεσή του ο φιλανθρωπικός βρετανικός οργανισμός Save the Children.

Στην έκθεσή του, αναφέρει ότι σε περιοχές όπου έχουν προηγηθεί πόλεμοι και διαμάχες, τα παιδιά κακοποιούνται από τους ανθρώπους που έχουν σταλεί εκεί για να τα βοηθήσουν, ενώ μετά από έρευνα στην Ακτή του Ελεφαντοστού, στο νότιο Σουδάν και στην Αϊτή, το Save the Children ανέφερε ότι το πλέον σοκαριστικό στοιχείο είναι ότι τα περιστατικά κακοποίησης μένουν κρυφά ή ατιμώρητα, μιας και πολλά παιδιά φοβούνται να μιλήσουν.

Ένα 13χρονο κορίτσι περιέγραψε στο BBC πως μια ομάδα 10 στρατιωτών της ειρηνευτικής δύναμης του ΟΗΕ την βίασαν κοντά στο σπίτι της, στην Ακτή του Ελεφαντοστού, ενώ ο εκπρόσωπος του ΟΗΕ δήλωσε ότι είναι αδύνατο να διασφαλίσει κανείς «μηδενικά περιστατικά» σε έναν οργανισμό που αριθμεί περισσότερους από 200.000 εργαζόμενους σε ολόκληρο τον κόσμο.

Τρίτη 27 Μαΐου 2008

ΔΑΝΕΙΑ, ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ, ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΚΑΙ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΙ ΠΝΙΓΟΥΝ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ

ΚΑΙ Ο ΓΚΑΡΓΚΑΝΑΣ ΤΟΝ ΧΑΒΑ ΤΟΥ!!!

Αυξάνονται τα καταναλωτικά δάνεια, ωστόσο η κατανάλωση πέφτει και εμείς δανειζόμαστε απλώς για να αγοράζουμε τα βασικά της καθημερινότητας, αποκαλύπτει έρευνα της Στατιστικής υπηρεσίας, ενώ τα νέα στοιχεία που φέρνει στη δημοσιότητα έρευνα της Τραπέζης της Ελλάδος για τα ελληνικά νοικοκυριά είναι ακόμη πιο ανησυχητικά. Αυτό γιατί, πλέον, πάνω από το 51% των νοικοκυριών εμφανίζεται να έχει πάρει κάποιο δάνειο, ενώ ήταν κάτω από 47% προ διετίας.

Μάλιστα, κάθε ελληνικό νοικοκυριό έχει ήδη φορτωμένη την πιστωτική του κάρτα με 3.284 ευρώ έναντι 3.047 ευρώ προ διετίας. Κι αυτό το υπόλοιπο θα αυξάνεται συνεχώς και λόγω της αυξανόμενης χρήσης των πιστωτικών καρτών και λόγω των υψηλών επιτοκίων με τα οποία χρεώνονται οι καταναλωτές, αλλά και γιατί όλο και περισσότεροι πολίτες δεν αποπληρώνουν εγκαίρως τις δανειακές τους υποχρεώσεις και, άρα, χρεώνονται με επιπλέον ποσά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, πάντα με βάση την έρευνα της Τραπέζης της Ελλάδος, το 2007 άγγιζε το 17% το ποσοστό των νοικοκυριών που δεν πληρώνουν κανονικά τις δόσεις των δανείων, ενώ ήταν κάτω από 15% προ διετίας.

Ίσως όμως το πλέον χαρακτηριστικό στοιχείο που προκύπτει από την έρευνα να είναι άλλο: στο τέλος του 2007 σε κάθε τρία άτομα ηλικίας 20 ετών και άνω αντιστοιχούσαν δύο πιστωτικές κάρτες. Δηλαδή, σχεδόν κάθε ενήλικος Έλληνας έχει πλέον και μία πιστωτική κάρτα.

Την ίδια ώρα, κάθε εργάσιμη μέρα του Μαρτίου, οι τράπεζες χορηγούσαν δάνεια για στέγη και κατανάλωση ύψους 66,5 εκατ. ευρώ ή 831.250 ευρώ την ώρα! Αποτέλεσμα ήταν τα ελληνικά νοικοκυριά να ανεβάσουν τις οφειλές τους για στεγαστικά και καταναλωτικά δάνεια τον περασμένο Μάρτιο, στα 107,9 δισ. ευρώ.

Στο μεταξύ, τη δική της εκτίμηση για τους πλειστηριασμούς, έδωσε η Ελληνική Ένωση Τραπεζών, δια στόματος του γενικού γραμματέα Χρήστου Γκόρτσου, ο οποίος σε διημερίδα αναφέρθηκε στις εκτιμήσεις περί 100 χιλιάδων πλειστηριασμών που είδαν το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες ημέρες, λέγοντας ότι είναι εκτός πραγματικότητας. Δεσμεύτηκε δε ότι τις προσεχείς ημέρες θα δώσει στην δημοσιότητα αναλυτικά στοιχεία. Τα περιμένουμε…

Τέλος να αναφερθώ και στον αντιπαθέστατο κύριο Γκαργκάνα, τον οποίο ακούμε συχνά πυκνά να μιλάει για την αναγκαιότητα του σφιξίματος του ζωναριού, για πάγωμα τον μισθών, για ακραίες αλλαγές στο Ασφαλιστικό, κτλ. Ο ίδιος πάντως, έπειτα από τις κατά καιρούς αυξήσεις που έδινε στον εαυτό του, φρόντισε ώστε να "ψηφιστεί" επίτιμος διοικητής, λίγες μέρες πριν το τέλος της θητείας του. Τιμητική διάκριση που όμως συνεπάγεται ες αεί οδηγό, αμάξι πολυτελείας, γραφείο και σειρά από άλλα προνόμια. Μάλιστα ο απερχόμενος διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Νίκος Γκαργκάνας, θα εισπράξει και εφάπαξ μισό εκατομμύριο ευρώ. Έχτε μήπως κάτι να πείτε, αναγνώστες μου;;;

Κυριακή 25 Μαΐου 2008

ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΜΕΝΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ

ΕΡΕΥΝΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
Το «τσουνάμι» ακρίβειας θορυβεί την κυβέρνηση, καθώς αναδεικνύεται κεντρικό ζήτημα των πολιτικών εξελίξεων. Επτά στους δέκα πολίτες υποστηρίζουν πως η οικονομική τους κατάσταση είναι λίγο ή πολύ χειρότερη απ΄ ό,τι πέρυσι, ενώ εννιά στους δέκα αποδίδουν την κατάσταση αυτή στην ακρίβεια που υπάρχει στην αγορά.
Σύμφωνα με έρευνα της MRB, οι πολίτες αναφέρουν πως οι τομείς της καθημερινότητας όπου βιώνουν περισσότερο την ακρίβεια, είναι τα ράφια των σούπερ μάρκετ, οι λογαριασμοί των δημόσιων οργανισμών (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ κ.ά.), τα καύσιμα και οι λαϊκές αγορές.

Στο ερώτημα «ποιο κόμμα μπορεί να διαχειριστεί την ακρίβεια» τρεις στους δέκα πολίτες δηλώνουν «κανένα», ενώ ΝΔ και ΠΑΣΟΚ κυμαίνονται περίπου στα ίδια χαμηλά ποσοστά, ενώ σε δημοσκόπηση της ALCO, το 57,5% των πολιτών θεωρεί ότι η λειτουργία του κράτους σε σχέση με την ποιότητα ζωής, το περιβάλλον και την ασφάλεια των καταναλωτών, είναι χειρότερη από ό,τι πριν από πέντε χρόνια.

Στο μεταξύ, σε άλλη έρευνα, η φτώχεια, η ακρίβεια και η υποβάθμιση του περιβάλλοντος είναι τα τρία κορυφαία ζητήματα, που θα «κατέβαζαν» τον κόσμο στο δρόμο, σε έναν νέο «Μάη του '68», όπως προκύπτει από δημοσκόπηση, ενώ η καταπάτηση των δημοκρατικών θεσμών και ελευθεριών, ένα ζήτημα που στο παρελθόν υπήρξε θρυαλλίδα εντάσεων στην Ελλάδα, κατατάσσεται στην τρίτη θέση και η Παιδεία στην τελευταία.
Να σημειώσω πως και στο blog μου, στη ψηφοφορία που υπάρχει για το ποιο θεωρούν σήμερα οι Έλληνες το πιο σημαντικό τους πρόβλημα, η Ακρίβεια προηγείται με ποσοστό 55%, έναντι 17% του Σκοπιανού, και 13% του Ασφαλιστικού και της Ανεργίας.

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΑ BLOG'S ΚΑΙ ΤΑ ΜΜΕ

ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ BLOG
Η ανεξαρτησία των μπλογκς, έχει οδηγήσει σε μια νέα εποχή στην πληροφόρηση, καθώς η συσσωρευμένη απογοήτευση και αγανάκτηση των πολιτών, τόσο για τα κατευθυνόμενα δελτία ειδήσεων, με τα άθλια τηλε- παράθυρα, όσο και για τον έντυπο τύπο, που εξυπηρετεί πολιτικές σκοπιμότητες, τους οδήγησαν στις ιστοσελίδες και στα μπλογκς, με την ελπίδα της σωστής πληροφόρησης. Σύμφωνα με έρευνα, σε ποσοστό 9,3% οι χρήστες Διαδικτύου έχουν το δικό τους blog και το 20,5% τα επισκέπτεται συχνά, ενώ το 74,6% χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο για περισσότερο από 3 χρόνια και το 93,9% συνδέεται σε αυτό καθημερινά.

Στο μεταξύ, δεν σταματά με τίποτε η κατρακύλα των κυκλοφοριών των εφημερίδων, καθώς έχασαν το 17,7% μέσα σε ένα χρόνο οι 5 μεγαλύτερες, ενώ ο ι προβλέψεις είναι πιο δυσοίωνες για το επόμενο διάστημα, αφενός γιατί μπαίνει το καλοκαίρι και αφετέρου γιατί έχουν κορεστεί οι προσφορές.

Την ίδια στιγμή, ορατό είναι το ενδεχόμενο οι εφημερίδες να διανέμονται δωρεάν στους αναγνώστες τους στο κοντινό μέλλον, σύμφωνα τα συμπεράσματα του Παγκοσμίου Συνεδρίου Εκδοτών της WAN, καθώς σύμφωνα με 704 διευθυντές εφημερίδων ανά τον κόσμο, η μείωση του αριθμού των νεαρών αναγνωστών είναι η μεγαλύτερη απειλή που αντιμετωπίζουν, όπως και η ταχύτητα μετάδοσης των πληροφοριών, η οποία επηρεάζει την ποιότητα του περιεχομένου.

Τέλος, σύμφωνα με άλλη έρευνα, ασυγκίνητα αφήνουν τα νιάτα της Ελλάδας τα θέματα της τρέχουσας- και καλά!- επικαιρότητας των δελτίων ειδήσεων, δεν εμπιστεύονται τους δημοσιογράφους, ενώ η συντριπτική πλειονότητα της νεολαίας μας δεν αναπτύσσει κοινωνική δράση, αλλά επιμένει στις σταθερές κοινωνικές αξίες.

Δευτέρα 12 Μαΐου 2008

ΣΕΞ ΟΠΟΤΕΔΗΠΟΤΕ, ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ!

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΜΑΣ ΖΩΗ
Η μέση ηλικία αποδεικνύεται πρωταθλήτρια στην απιστία, καθώς σύμφωνα με έρευνα, τρίτο πρόσωπο εμφανίζεται σε μια σχέση μετά τα 45. Στην περίπτωση των γυναικών είναι η κλιμακτήριος και η ανάγκη συναισθηματικής και σεξουαλικής επιβεβαίωσης, ενώ στους άνδρες η δεύτερη... άνθηση, εκεί γύρω στα 50.

Στο μεταξύ, με ουσίες «τονώνουν» πολλοί Ευρωπαίοι τη σεξουαλική τους ζωή, καθώς ένα σεβαστό ποσοστό των νεαρών Ευρωπαίων, που πίνουν ή παίρνουν ναρκωτικά, το κάνουν και για να ενισχύσουν τη σεξουαλική τους ζωή, αποκαλύπτει έρευνα σε εννέα πόλεις, ανάμεσά τους και η Αθήνα.

Σάββατο 10 Μαΐου 2008

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Η ΠΑΙΔΕΙΑ
Υποχρεωτική καθίσταται -επιτέλους- βάσει νόμου η εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία, καθώς, ικανοποιώντας αιτήματα 20 χρόνων, το υπουργείο Παιδείας προωθεί σχετικό νομοσχέδιο, κάτι που οι άλλες χώρες της ΕΕ έχουν καλύψει εδώ και αρκετά χρόνια.

Στο μεταξύ, μακριά από τους στόχους της σύγχρονης εκπαίδευσης βρίσκεται το ελληνικό σχολείο, σύμφωνα με έρευνα. Παράγει μαθητές χωρίς κριτική σκέψη, καθώς τους δίνει δεξιότητες μόνο για να μπορούν να προσαρμόζονται εύκολα στην αγορά εργασίας, που μοιάζει με κινούμενη άμμο.

Μάλιστα, μία ακόμη ευκαιρία χάθηκε πρόσφατα, αφού τα νέα βιβλία που εισήχθησαν προ διετίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, φορτώνουν ιδιαίτερα τους μαθητές με αποσπασματικές γνώσεις, ενισχύουν την παπαγαλία και τους αποστρέφουν από την ουσιαστική μόρφωση. «Η μέθοδος της διαθεματικότητας όπως προωθήθηκε, βιαστικά και χωρίς διάλογο, δημιουργεί μεγάλα προβλήματα» τονίζει ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Γρηγόρης Καλομοίρης. «Λείπει το όραμα για ένα σχολείο που να προάγει την κριτική σκέψη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Κέντρου Εκπαιδευτικών Μελετών της ΟΛΜΕ Παύλος Χαραμής, παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα πανελλαδικής έρευνας, σε δείγμα 1.475 εκπαιδευτικών.

Παρασκευή 9 Μαΐου 2008

Η ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΤΩΝ ΗΠΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ "ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ"
Ικανοποιημένες οι ΗΠΑ για την ελληνική συνεργασία στη μάχη κατά της τρομοκρατίας
Οι ελληνικές αρχές συνεργάζονται στενά με τις αμερικανικές αρχές για την αντιμετώπιση της τρομοκρατίας, επισημαίνει στην ετήσια έκθεσή του το Στέιτ Ντιπάρτμεντ. Παράλληλα, κάνει αναφορά στον «Επαναστατικό Αγώνα», καθώς και στους νυχτερινούς εμπρησμούς από ομάδες νεαρών.

Συγκεκριμένα, στην έκθεση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ τονίζεται ότι οι βελτιωμένες υποδομές στον χώρο της αντιτρομοκρατίας, λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων, επιτρέπουν στην Ελλάδα να μάχεται τη διεθνή και εσωτερική τρομοκρατία, ενώ επισημαίνει την εμφάνιση του Επαναστατικού Αγώνα, τονίζοντας ότι ίσως έχει ενσωματώσει κάποια παλαιά μέλη της 17Ν.
Στο μεταξύ, η Αλ Κάιντα εμφανίζεται ως η μεγαλύτερη τρομοκρατική απειλή, σύμφωνα με το Στέιτ Ντιπάρτμεντ, ενώ η έκθεση, που καταγράφει την τρομοκρατική δραστηριότητα σε όλο τον πλανήτη, αναφέρει ότι ο αριθμός των επιθέσεων μειώθηκε ελαφρώς το 2007. Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι οι επιθέσεις έφτασαν τις 14.449 σε σχέση με τις 14.570 το 2006.

Τέλος, το Στέιτ Ντιπάρτμεντ δεν μετέβαλε τον κατάλογο των χωρών που υποστηρίζουν την τρομοκρατία -Κούβα, Ιράν, Βόρεια Κορέα, Σουδάν και Συρία- σημειώνει πάντως την συνεργασία του Σουδάν στην αντιτρομοκρατική δραστηριότητα.

Σάββατο 3 Μαΐου 2008

ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΑΠΕΛΠΙΔΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ ΝΑ ΒΓΕΙ "ΚΑΘΑΡΟΣ" ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ
Τόσες μέρες απέφυγα να αναφερθώ στο σκάνδαλο της υπεξαίρεσης χρημάτων από τα ταμεία του Δήμου Θεσσαλονίκης, για να δω μέχρι που θα φτάσει ο δήμαρχος Βασίλης Παπαγεωργόπουλος.
Ας δούμε τις κινήσεις που έκανε, τι δήλωσε και τι συμβαίνει με αυτήν την περίεργη υπόθεση, στην οποία ο ίδιος δηλώνει πως ουδεμία σχέση έχει και δεν γνώριζε τίποτα, ούτε είχε πέσει κάτι ύποπτο στην αντίληψή του…

Έχουμε και λέμε λοιπόν, πως μόνο σε τέσσερα συνολικά άτομα, όλα απλοί υπάλληλοι της Ταμιακής Υπηρεσίας του Δήμου Θεσσαλονίκης, αποδίδει ευθύνες το πόρισμα της ΕΔΕ του Δήμου για την υπεξαίρεση των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων στο Δήμο Θεσσαλονίκης, η οποία προσδιορίζεται στα 18-20 εκατ. ευρώ. Για να σας θυμίσω, υπάλληλοι, οι οποίοι υπηρετούν στο τμήμα εισπράξεων προστίμων του δήμου, παραποιούσαν τα διπλότυπα είσπραξης, αποδίδοντας έτσι στα δημοτικά ταμεία ποσά μικρότερα από αυτά που εισέπρατταν από τους πολίτες.

Στην ανακοίνωση λοιπόν που εξέδωσε ο Δήμος Θεσσαλονίκης και στη δήλωση του δημάρχου Θεσσαλονίκης Βασίλη Παπαγεωργόπουλου, που περιλαμβάνεται σε αυτήν, δεν περιλαμβάνεται απολύτως καμία αναφορά ούτε στο ύψος του υπεξαιρεθέντος ποσού, ούτε στα πρόσωπα στα οποία αποδίδονται ευθύνες (χαζός είναι να αναφέρει οτιδήποτε;). Επίσης επισημαίνει ότι «το λόγο τώρα έχει η Δικαιοσύνη, προκειμένου να αποκαλυφθούν οι ένοχοι και να αποδοθούν ευθύνες» και ότι ο Δήμος προχώρησε σε όλες τις ενδεδειγμένες ενέργειες για την αποκάλυψη της υπόθεσης (εγώ πάλι γιατί δεν τον πιστεύω;…). Από την πλευρά της «αντιπολίτευσης» και συγκεκριμένα του Γιάννη Μπουτάρη, επισημαίνεται ότι «το θέμα δεν είναι το τι λέει το πόρισμα για υπαλλήλους, αλλά η σαφέστατη πολιτική ευθύνη του Βασίλη Παπαγεωργόπουλου, η αδυναμία επαρκούς εσωτερικού ελέγχου και ακόμη πιο σημαντικό είναι βεβαίως το πώς θα επιστραφούν τα υπεξαιρεθέντα χρήματα στο Δήμο», ενώ γνωστοποίησε ότι εντός της επόμενης εβδομάδας θα επιδιώξει συνάντηση με τη διοίκηση του Σώματος Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης για να θέσει θέμα «έκπτωσης της δημαρχιακής αρχής».

Πάντως ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης είναι φανερό πως τα έχει χάσει με τη συγκεκριμένη υπόθεση και προχωράει σε κινήσεις που συνέχεια τον εκθέτουν (βλέπε τις μηνύσεις που κατέθεσε εις βάρος της Χρύσας Αράπογλου και του Γιάννη Μπουτάρη). Να θυμίσω και τις βρισιές και τις απειλές που ξεστόμισε σε δημοτικό συμβούλιο που είχε μοναδικό θέμα το συγκεκριμένο σκάνδαλο, ενώ μίλησε για συνεργούς εντός και εκτός δήμου.

«Είσαι απολίτιστη», «δεν έχεις κοινωνική συμπεριφορά», «τις συνέπειες αυτής της συμπεριφοράς σου θα τις πληρώσεις εδώ τώρα, μη νομίζεις ότι θα σ' αφήσουμε έτσι», ήταν οι απαράδεκτες απειλές και οι βρισιές που εξαπέλυσε κατά της Χρύσας Αράπογλου, ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας Θόδωρος Αθανάσαρος, όταν εκείνη ζήτησε να κατατεθούν έγγραφα, ενώ σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, όταν έφευγε, ακούστηκε στο διάδρομο η φράση: «Αϊ γ... σου μωρή κότα». Η Χρύσα Αράπογλου απειλεί με μήνυση τον Θόδωρο Αθανάσαρο και στρέφοντας τα βέλη της κατά του Βασίλη Παπαγεωργόπουλου δηλώνει πως δεν του μένει άλλος δρόμος από το να παραιτηθεί. «Εχετε ξεσαλώσει», είχε δηλώσει ο Γιάννης Μπουτάρης.

Οι δημοτικοί σύμβουλοι των άλλων δύο παρατάξεων, Τρ. Μηταφίδης (ΣΥΝ) και Αγάπιος Σαχίνης (ΚΚΕ), κάλεσαν τον Βασιλάκη να αναλάβει την πολιτική ευθύνη για την απώλεια των 22 και πλέον εκατ. ευρώ, ενώ αυτός επικαλέστηκε προς υπεράσπισή του ακόμη και το σκάνδαλο των δομημένων ομολόγων (άλλο πάλι και τούτο! Ό,τι θυμάται, χαίρεται!).

Στο μεταξύ, σε νέες περιπέτειες, με άγνωστη αυτή τη φορά έκβαση, εισέρχεται το έργο κατασκευής του νέου δημαρχείου Θεσσαλονίκης. Στα μέσα της Μεγάλης Εβδομάδας η ανάδοχος κοινοπραξία ειδοποίησε τη διοίκηση του δήμου ότι διακόπτει την κατασκευή του έργου, καθώς το συσσωρευμένο χρέος για εργασίες οι οποίες έχουν ήδη εκτελεστεί, αγγίζει τα 8,5 εκατομμύρια ευρώ!
Το χειρότερο όλων είναι ότι η κοινοπραξία αντιμετωπίζει σοβαρά πλέον το ενδεχόμενο οριστικής εγκατάλειψης του έργου, κάτι το οποίο θα κριθεί τις προσεχείς εβδομάδες, "αναλόγως με τη διάθεση την οποία θα επιδείξει η πολιτεία".

Σημειώνεται πως έως τώρα έχει κατασκευαστεί περίπου το 65% του έργου, το οποίο αντιστοιχεί σε δαπάνη άνω των 30 εκατ. ευρώ, και έχουν εισπραχθεί μόλις περί τα 23 εκατ. ευρώ. Πέραν αυτού, η κατασκευάστρια κοινοπραξία έχει δεσμεύσει περίπου 8 εκατ. ευρώ ίδια κεφάλαια, γεγονός που δυσχεραίνει τη συνέχιση του έργου σε περίπτωση μη καταβολής των δεδουλευμένων.

Κατόπιν όλων αυτών ο χρόνος αποπεράτωσης του νέου δημαρχείου μετατίθεται κατά τουλάχιστον οκτώ μήνες, από τον Ιούλιο του 2008, όπως αρχικώς προβλεπόταν, προς το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2009. Όλα αυτά βεβαίως, εφόσον καταβληθούν τα οφειλόμενα και διασφαλιστεί στο εξής η σταθερή και απρόσκοπτη χρηματοδότηση του έργου, ο προϋπολογισμός του οποίου αναμένεται να υπερβεί τα 50 εκατ. ευρώ.

Με όλα τα παραπάνω ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, σίγουρα δεν μπορεί να κοιμάται ήσυχος. Πόσο μάλλον από το φόβο μήπως ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής τον οδηγήσει σε παραίτηση ή δεν του δώσει το «πράσινο φως» για να διεκδικήσει στο μέλλον πάλι το δήμο Θεσσαλονίκης, καθώς οικονομικό σκάνδαλο ήταν αυτό που είχε οδηγήσει τον Καραμανλή να μην στηρίξει τον Κωνσταντίνο Κοσμόπουλο στη διεκδίκηση της δημαρχίας, το 1998, με αποτέλεσμα ο δεύτερος να παραιτηθεί.

Αξίζει επίσης να παρατηρηθεί και το ποσοστό που λαμβάνει ο Βασιλάκης στην ψηφοφορία του blog μου, για το ποιον θεωρείτε ότι θα είναι ο επόμενος δήμαρχος Θεσσαλονίκης. Αν και πριν αποκαλυφθεί το οικονομικό σκάνδαλο ο Παπαγεωργόπουλος «κονταροχτυπιόταν» με τον Παναγιώτη Ψωμιάδη για την πρώτη θέση, σήμερα, σε σύνολο 90 ψήφων, ο Γιάννης μπουτάρης προηγείται έναντι όλων (32%), ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής ο «ορκισμένος εχθρός» του Παπαγεωργόπουλου και νυν νομάρχης Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Ψωμιάδης (30%), τρίτος έρχεται ο Βασιλάκης (23%) και ακολουθεί ο Χρήστος Φώλιας (15%), που φαίνεται πως είναι η λύση που προτείνει ο πρωθυπουργός για το δήμο Θεσσαλονίκης, στις επόμενες δημοτικές εκλογές.

Στο μεταξύ, ποινική δίωξη ασκήθηκε και σε βάρος του νομάρχη Καβάλας Θόδωρο Καλλιοντζή, για παράβαση καθήκοντος, για την υπόθεση της Κτηνιατρικής. Με βάση τα όσα αναφέρει το κατηγορητήριο, ο νομάρχης κατηγορείται, μεταξύ άλλων, ότι δεν επέβαλλε κυρώσεις σε εταιρίες που έγιναν αντιληπτές να παραβαίνουν την εθνική και κοινοτική νομοθεσία για την ασφάλεια και την υγιεινή των τροφίμων και με πρόθεση παρέβη τα καθήκοντά του «με σκοπό να προσπορίσει παράνομο όφελος σε άλλον ή να βλάψει άλλον». Μαζί με το νομάρχη, κατηγορούνται ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Κτηνιατρικής της Νομαρχίας Καβάλας, Σταμάτης Κούτλας, ο τότε αρμόδιος αντινομάρχης Ανδρέας Μπαλίκας, καθώς και πέντε επιχειρηματίες του κλάδου των τροφίμων, από το νομό Καβάλας.

Κυριακή 20 Απριλίου 2008

ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ

Η ΚΙΝΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΑΠΕΙΛΗ
Η Κίνα και όχι οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι πλέον η μεγαλύτερη απειλή για την παγκόσμια σταθερότητα στα μάτια των Ευρωπαίων πολιτών, βάσει δημοσκόπησης. Η καταστολή στο Θιβέτ, η διένεξη σχετικά με την Ολυμπιακή Φλόγα και ο ανταγωνισμός από τις εξαγωγές φθηνών κινεζικών προϊόντων, είχαν ως αποτέλεσμα σχεδόν το διπλασιασμό του αριθμού των Ευρωπαίων που βλέπουν την Κίνα ως το σημαντικότερο κίνδυνο για μια αποσταθεροποίηση.

ΟΙ ΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΚΟΙ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ
Παγκόσμια έρευνα διενήργησε του BBC για τους «καλούς» και τους «κακούς» του πλανήτη. Σύμφωνα με αυτήν λοιπόν, η Γερμανία και η Ιαπωνία είναι οι χώρες που η κοινή γνώμη βλέπει με «καλό μάτι», στον αντίποδα βρίσκονται το Ιράν και το Ισραήλ, ενώ οι ΗΠΑ εξακολουθούν να αντιμετωπίζονται με σκεπτικισμό, παρουσιάζοντας κάποια σημάδια ανάκαμψης. Το Πακιστάν κατέλαβε την τρίτη χειρότερη θέση, ενώ τη μεγαλύτερη βελτίωση παρουσίασε η Ρωσία, η οποία βρίσκεται περίπου στο μέσον της λίστας, συγκεντρώνοντας περισσότερα θετικά σχόλια.

Η ΠΙΟ ΣΤΑΘΕΡΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Το Βατικανό είναι η πιο σταθερή περιοχή του κόσμου, όπως και η Σουηδία και το Λουξεμβούργο. Οι ΗΠΑ κατέλαβαν την 24η θέση στη λίστα της σταθερότητας, μετά τον Καναδά και την Ευρώπη, ενώ η Ελλάδα κατέχει την 41η.

ΜΙΚΡΑ ΑΛΛΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ- ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ

ΔΕΥΤΕΡΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΗΝ ΑΔΗΛΩΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Η αδήλωτη εργασία στην Ελλάδα αντιστοιχεί στο 20% του ΑΕΠ, σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, γεγονός που κατατάσσει τη χώρα μας δεύτερη μετά τη Βουλγαρία (35% του ΑΕΠ), μεταξύ των 27 χωρών- μελών της Ε.Ε., ενώ ως βασικός λόγος προσφυγής στην αδήλωτη εργασία προβάλλεται το αμοιβαίο κέρδος εργοδοτών και εργαζομένων. Η Επιτροπή προτείνει για την καταπολέμηση του φαινομένου τη μείωση της φορολογίας στην εργασία.

ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΗΣ ΔΥΣΑΡΕΣΚΕΙΑΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Οι Έλληνες είναι από τους πλέον δυσαρεστημένους στην Ευρώπη, σύμφωνα με το "Ευρωβαρόμετρο'', για την κατάσταση της οικονομίας στη χώρα. Σε ό,τι αφορά την κοινωνική πρόνοια, οι Έλληνες απαντούν ότι βρίσκεται σε κακή κατάσταση, ενώ την ανεργία τη θεωρούν το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η χώρα.

ΜΕΙΩΣΗ ΘΕΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΙΣ ΗΠΑ
Περαιτέρω μείωση στις θέσεις εργασίας των ΗΠΑ παρατηρήθηκε το Φεβρουάριο, τη στιγμή που οι αναλυτές έκαναν λόγο για αύξησή τους, με αποτέλεσμα στα χρηματιστήρια το κλίμα να βαρύνει ακόμη περισσότερο.

ΘΑΝΑΤΙΚΗ ΠΟΙΝΗ ΣΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ

Η ΚΙΝΑ "ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΡΙΑ" ΣΤΙΣ ΕΚΤΕΛΕΣΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΩΝ
Τουλάχιστον 1.252 άνθρωποι εκτελέστηκαν το 2007 σε 24 χώρες -κατά τι λιγότεροι από το 2006, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Διεθνής Αμνηστίας, για την θανατική ποινή, ενώ το 88% αυτών των εκτελέσεων έλαβε χώρα σε πέντε μόνο κράτη (Κίνα, Ιράν, Σαουδική Αραβία, Πακιστάν και ΗΠΑ).

Η Κίνα εκτέλεσε περισσότερους ανθρώπους από οποιαδήποτε άλλη χώρα του κόσμου κατά τη διάρκεια του 2007, στέλνοντας στο θάνατο τουλάχιστον 470 ανθρώπους, παρά τη μείωση σε απόλυτο αριθμό σε σχέση με το 2006, ανέφερε η Διεθνής Αμνηστία, ενώ ττο Ιράν παραμένει στη δεύτερη θέση σε αριθμό εκτελέσεων, ο οποίος και σχεδόν διπλασιάστηκε σε σχέση με το 2006.

Οι ΗΠΑ βρίσκονται στην πέμπτη θέση, με 42 εκτελέσεις, αριθμός μειωμένος σε σχέση με το προηγούμενο έτος αλλά και ο χαμηλότερος των τελευταίων 15 ετών. Ωστόσο, αυτό οφείλεται εν μέρει στην καθυστέρηση των εκτελέσεων με ένεση, εξαιτίας μιας εκκρεμούς υπόθεσης, στο Κεντάκι.

Οι αναλυτές της Διεθνούς Αμνηστίας αναφέρουν ότι η Κίνα πραγματοποιεί μεταρρυθμίσεις στο θέμα, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των εκτελέσεων. Τόνισαν όμως ότι ο αριθμός των ανθρώπων που θανατώθηκαν στην Κίνα το 2007 είναι αναμφισβήτητα υψηλότερος από τους 470 που έχουν αναφερθεί επίσημα, ωστόσο το υπουργείο Εξωτερικών της Κίνας αρνήθηκε να σχολιάσει τα συμπεράσματα της έκθεσης της Αμνηστίας, αν και στο παρελθόν έχει δηλώσει ότι η Αμνηστία είναι αρνητικά διακείμενη προς την Κίνα.