ΖΗΤΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΚΡΑΤΗΣΗΣ
Παρακολουθούσα όλο αυτό το διάστημα τη γενική εξέγερση των φυλακισμένων σε όλες τις φυλακές της χώρας, οι οποίοι πραγματοποίησαν απεργία πείνας, ζητώντας καλύτερες συνθήκες κράτησης εντός των σωφρονιστικών ιδρυμάτων και πραγματικά θλίβομαι… Τα δελτία ειδήσεων έχουν ασχοληθεί ελάχιστα με το θέμα και για να το κάνουν πρώτη είδηση περιμένουν ένα τρανταχτό- τραγικό γεγονός, όπως πχ ο θάνατος κάποιου κρατούμενου ή ακόμα και μια γενικευμένη εξέγερση, που θα είναι δύσκολο να περιοριστεί από τις δυνάμεις ασφαλείας.
Παρακολουθούσα όλο αυτό το διάστημα τη γενική εξέγερση των φυλακισμένων σε όλες τις φυλακές της χώρας, οι οποίοι πραγματοποίησαν απεργία πείνας, ζητώντας καλύτερες συνθήκες κράτησης εντός των σωφρονιστικών ιδρυμάτων και πραγματικά θλίβομαι… Τα δελτία ειδήσεων έχουν ασχοληθεί ελάχιστα με το θέμα και για να το κάνουν πρώτη είδηση περιμένουν ένα τρανταχτό- τραγικό γεγονός, όπως πχ ο θάνατος κάποιου κρατούμενου ή ακόμα και μια γενικευμένη εξέγερση, που θα είναι δύσκολο να περιοριστεί από τις δυνάμεις ασφαλείας.
Οι φυλακισμένοι ζητούν το αυτονόητο. Η ζωή τους στις φυλακές να είναι ανθρώπινες. Και εάν έφτασαν στο σημείο να εξεγερθούν κάνοντας απεργία πείνας, οφείλεται στο γεγονός πως οι υπεύθυνοι κωφεύουν εδώ και χρόνια στα δικαιολογημένα αιτήματα των φυλακισμένων.Μετά τη γενική κατακραυγή η κυβέρνηση, δια του υπουργού Δικαιοσύνης Σωτήρη Χατζηγάκη, υποσχέθηκε να εξετάσει- επιτέλους- προσεκτικά τα αιτήματά τους, ενώ ούτε λίγο ούτε πολύ, για να τους χρυσώσει το χάπι, τους έταξε και ειδικούς χώρους για να συνευρίσκονται ερωτικά με τις συντρόφους τους.
Πραγματικά είναι λυπηρό σε αυτή τη χώρα οι όποιες αποφάσεις των κυβερνώντων να παίρνονται αφότου η κατάσταση φτάσει στο απροχώρητο. Οι φυλακές στην Ελλάδα θυμίζουν κολαστήρια. Η ανθρώπινη αξιοπρέπεια υποβαθμίζεται και η Πολιτεία αντιμετωπίζει όλους τους φυλακισμένους σαν άτομα δίχως κανένα δικαίωμα. Εύχομαι ο αγώνας των φυλακισμένων να τους δικαιώσει και ελπίζω οι συνθήκες στα σωφρονιστικά ιδρύματα άμεσα να αλλάξουν προς το καλύτερο. Και είναι υποχρέωση και των ελεύθερων πολιτών να στηρίξουμε τα δίκαιά τους. Γιατί εκεί φαίνεται μια κοινωνία πόσο ευαίσθητη είναι. Σημείωση: Άκουσα πως στο εξής οι χρήστες ναρκωτικών που βρίσκονται στις φυλακές θα αντιμετωπίζονται ως ασθενείς- κρατούμενοι και θα βρίσκονται σε ξεχωριστό χώρο από τους κρατούμενους για εμπόριο ναρκωτικών. Εάν κάτι τέτοιο αληθεύει και ενεργοποιηθεί άμεσα, τότε ίσως ξεκινήσει και ο μεγάλος αγώνας της καταπολέμησης του εμπορίου ναρκωτικών εντός των φυλακών, από το οποίο πλουτίζουν πολλές φορές οι υπεύθυνοι των φυλακών και οι κρατούμενοι- έμποροι και χάνουν άδικα τη ζωή τους οι χρήστες…
Η ΕΕ καλεί όλα τα κράτη και ιδιαίτερα την Ελλάδα να αναπτύξουν θεσμούς μεσολάβησης για αποκατάσταση των συνεπειών από τα ποινικά αδικήματα, που διαπράττουν οι νέοι και να βελτιώνουν διαρκώς τις συνθήκες κράτησής τους, κάτι όμως που δυστυχώς μέχρι στιγμής στη χώρα μας δεν υφίσταται…


Οι περισσότεροι κρατούμενοι βρίσκονται στις φυλακές για υποθέσεις ναρκωτικών, ενώ περίπου 20 προφυλακίσεις γίνονται κάθε μήνα κατά μέσο όρο, για διάφορα κακουργήματα, γεγονός που οδηγεί τη χώρα μας στη χειρότερη θέση της Ευρώπης, όσον αφορά τον τρόπο επιβολής και τη διάρκεια της προσωρινής κράτησης. 
Στους ίδιους χώρους συνυπάρχουν έμποροι ναρκωτικών και απλοί χρήστες, καθώς οι φυλακές όλης της χώρας είναι γεμάτες, με αποτέλεσμα η διακίνηση των ναρκωτικών ουσιών μέσα στα σοφρωνιστικά ιδρύματα να γίνεται πιο εύκολα και από ότι έξω από αυτά.


Η Πρωτοβουλία για τα Δικαιώματα των Κρατουμένων καταγγέλλει ως προκλητική την απαγόρευση, καθώς καταπατά κατάφωρα τα δικαιώματα των ανθρώπων, που βρίσκονται έγκλειστοι στα σωφρονιστικά ιδρύματα, ενώ ζητεί να διασφαλιστούν επιτέλους οι στοιχειώδεις ελευθερίες και η αξιοπρέπεια όλων των κρατουμένων.








