Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΦΑΚΕΛΟΣ ΦΥΛΑΚΕΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΦΑΚΕΛΟΣ ΦΥΛΑΚΕΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2008

ΣΤΑΜΑΤΗΣΑΝ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥΣ ΟΙ ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟΙ

ΖΗΤΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΚΡΑΤΗΣΗΣ
Παρακολουθούσα όλο αυτό το διάστημα τη γενική εξέγερση των φυλακισμένων σε όλες τις φυλακές της χώρας, οι οποίοι πραγματοποίησαν απεργία πείνας, ζητώντας καλύτερες συνθήκες κράτησης εντός των σωφρονιστικών ιδρυμάτων και πραγματικά θλίβομαι… Τα δελτία ειδήσεων έχουν ασχοληθεί ελάχιστα με το θέμα και για να το κάνουν πρώτη είδηση περιμένουν ένα τρανταχτό- τραγικό γεγονός, όπως πχ ο θάνατος κάποιου κρατούμενου ή ακόμα και μια γενικευμένη εξέγερση, που θα είναι δύσκολο να περιοριστεί από τις δυνάμεις ασφαλείας.

Οι φυλακισμένοι ζητούν το αυτονόητο. Η ζωή τους στις φυλακές να είναι ανθρώπινες. Και εάν έφτασαν στο σημείο να εξεγερθούν κάνοντας απεργία πείνας, οφείλεται στο γεγονός πως οι υπεύθυνοι κωφεύουν εδώ και χρόνια στα δικαιολογημένα αιτήματα των φυλακισμένων.
Μετά τη γενική κατακραυγή η κυβέρνηση, δια του υπουργού Δικαιοσύνης Σωτήρη Χατζηγάκη, υποσχέθηκε να εξετάσει- επιτέλους- προσεκτικά τα αιτήματά τους, ενώ ούτε λίγο ούτε πολύ, για να τους χρυσώσει το χάπι, τους έταξε και ειδικούς χώρους για να συνευρίσκονται ερωτικά με τις συντρόφους τους.

Πραγματικά είναι λυπηρό σε αυτή τη χώρα οι όποιες αποφάσεις των κυβερνώντων να παίρνονται αφότου η κατάσταση φτάσει στο απροχώρητο. Οι φυλακές στην Ελλάδα θυμίζουν κολαστήρια. Η ανθρώπινη αξιοπρέπεια υποβαθμίζεται και η Πολιτεία αντιμετωπίζει όλους τους φυλακισμένους σαν άτομα δίχως κανένα δικαίωμα. Εύχομαι ο αγώνας των φυλακισμένων να τους δικαιώσει και ελπίζω οι συνθήκες στα σωφρονιστικά ιδρύματα άμεσα να αλλάξουν προς το καλύτερο. Και είναι υποχρέωση και των ελεύθερων πολιτών να στηρίξουμε τα δίκαιά τους. Γιατί εκεί φαίνεται μια κοινωνία πόσο ευαίσθητη είναι.

Σημείωση: Άκουσα πως στο εξής οι χρήστες ναρκωτικών που βρίσκονται στις φυλακές θα αντιμετωπίζονται ως ασθενείς- κρατούμενοι και θα βρίσκονται σε ξεχωριστό χώρο από τους κρατούμενους για εμπόριο ναρκωτικών. Εάν κάτι τέτοιο αληθεύει και ενεργοποιηθεί άμεσα, τότε ίσως ξεκινήσει και ο μεγάλος αγώνας της καταπολέμησης του εμπορίου ναρκωτικών εντός των φυλακών, από το οποίο πλουτίζουν πολλές φορές οι υπεύθυνοι των φυλακών και οι κρατούμενοι- έμποροι και χάνουν άδικα τη ζωή τους οι χρήστες…

Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2008

ΘΛΙΒΕΡΗ ΠΡΩΤΕΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ ΣΤΙΣ ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ

ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΝΟΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΑΤΗΣΗ ΑΝΗΛΙΚΩΝ
Τις υψηλότερες ποινές σε νέους κατηγορούμενους, επιβάλλει η Ελλάδα, σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, την ώρα μάλιστα που η ΕΕ καλεί όλα τα κράτη- μέλη να αποφεύγουν τη λήψη σκληρών μέτρων καταστολής σε νέους και ανήλικους.

Αρνητική εντύπωση προκαλούν επίσης και οι αυξητικές τάσεις στον αριθμό των ανηλίκων και νέων που στερούνται την ελευθερία τους, καθώς παρατηρείται αύξηση έως και 7% μέσα σε δύο μήνες!
Η ΕΕ καλεί όλα τα κράτη και ιδιαίτερα την Ελλάδα να αναπτύξουν θεσμούς μεσολάβησης για αποκατάσταση των συνεπειών από τα ποινικά αδικήματα, που διαπράττουν οι νέοι και να βελτιώνουν διαρκώς τις συνθήκες κράτησής τους, κάτι όμως που δυστυχώς μέχρι στιγμής στη χώρα μας δεν υφίσταται…

Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2008

ΓΕΜΙΣΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΦΥΛΑΚΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥΣ

ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΙΣ ΦΥΛΑΚΕΣ

Γεμάτες αλλοδαπούς είναι οι ελληνικές φυλακές, με το 50% αυτών να είναι Αλβανοί, ενώ δεν είναι τυχαίο πως τα ποσοστά φυλάκισης αυτής της κατηγορίας είναι εξαπλάσια από τα αντίστοιχα των Ελλήνων πολιτών, καθώς σε κάθε έξι Έλληνες (ανά 100.000 κατοίκους), αντιστοιχούν 35 αλλοδαποί κρατούμενοι!

Σήμερα, ένας πολίτης ανά 1.000 κατοίκους κρατείται στις ελληνικές φυλακές, ενώ κάθε μέρα δύο άνθρωποι, ένας Έλληνας και ένας αλλοδαπός, περνούν την πόρτα των φυλακών, είτε για κάποιο αδίκημα είτε απλά περιμένοντας να δικαστεί.

Επόμενο είναι ο αριθμός των εγκλείστων σήμερα να έχει αυξηθεί ραγδαία, γεγονός που προκαλεί ανησυχία στο σωφρονιστικό σύστημα, λόγω της παντελούς έλλειψης οργανωμένης κυβερνητικής πολιτικής, αν και υπήρχε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα για μεταφορά των αλλοδαπών κρατουμένων σε φυλακές της πατρίδας τους, το οποίο όμως εγκαταλείφθηκε, λόγω της απροθυμίας πολλών χωρών των Βαλκανίων και της Κεντρικής Ευρώπης.

Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Δικαιοσύνης, μέχρι το τέλος του 2007 ο συνολικός αριθμός των κρατουμένων στις φυλακές ανερχόταν περίπου στις 11.000, έναντι 8.500 περίπου το 2002 και 9.500 κρατουμένων περίπου το 2005. Αύξηση δηλαδή της τάξεως του 13,5% την τελευταία διετία και 32,5% σε διάστημα πενταετίας, η μεγαλύτερη σε ολόκληρη την Ευρώπη!
Οι περισσότεροι κρατούμενοι βρίσκονται στις φυλακές για υποθέσεις ναρκωτικών, ενώ περίπου 20 προφυλακίσεις γίνονται κάθε μήνα κατά μέσο όρο, για διάφορα κακουργήματα, γεγονός που οδηγεί τη χώρα μας στη χειρότερη θέση της Ευρώπης, όσον αφορά τον τρόπο επιβολής και τη διάρκεια της προσωρινής κράτησης.

Να σημειώσω τέλος πως σήμερα στις φυλακές Κορυδαλλού κρατούνται περίπου 2.000 άτομα, τη στιγμή που η χωρητικότητα είναι 640 θέσεων, στη Νεάπολη Θεσσαλονίκης για 45 θέσεις υπάρχουν 142 κρατούμενοι και στα Ιωάννινα για 80 θέσεις υπάρχουν 240 κρατούμενοι. Τα συμπεράσματα δικά σας…

Σημείωση: Το σχεδιάγραμμα δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Ελευθεροτυπία", σε σχετ
ικό ρεπορτάζ.

Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2008

ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΤΩΝ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ

ΚΑΙ ΟΙ ΣΟΦΡΩΝΙΣΤΙΚΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΔΙΟΧΕΤΕΥΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΥΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ

Απαράδεκτη η κατάσταση με τα ναρκωτικά, που επικρατεί σήμερα στις φυλακές Κορυδαλλού και άμεσα πρέπει να επέμβει ο υπουργός Δικαιοσύνης για να μπορέσει να βρεθεί μια λύση.
Στους ίδιους χώρους συνυπάρχουν έμποροι ναρκωτικών και απλοί χρήστες, καθώς οι φυλακές όλης της χώρας είναι γεμάτες, με αποτέλεσμα η διακίνηση των ναρκωτικών ουσιών μέσα στα σοφρωνιστικά ιδρύματα να γίνεται πιο εύκολα και από ότι έξω από αυτά.

Τον τελευταίο χρόνο μάλιστα αυξήθηκαν οι θάνατοι των κρατουμένων από υπερβολική χρήση ναρκωτικών, καθώς οι ουσίες αυτές συνήθως είναι νοθευμένες.

Στις φυλακές το ένα γραμμάριο ηρωίνης κοστίζει περίπου 300 ευρώ, δηλαδή 10 φορές περισσότερο απ΄ότι έξω, ενώ έμποροι- κρατούμενοι αναλαμβάνουν να «κλείσουν» τις παραγγελίες, τα ναρκωτικά πληρώνονται μέσω συνεργών και η είσοδός τους στις φυλακές γίνεται είτε μέσω συγγενών, που τους φέρνουν φαγητό, παπούτσια ή ρούχα, είτε σε πλαστικοποιημένες κάψουλες, που τις καταπίνουν και τις… ανακτούν μέσα στη φυλακή, είτε εμποτίζουν τα ρούχα τους κατά την έξοδό τους με υγρή ηρωίνη, την οποία μετά βράζουν, ώστε να γίνει απόσταξη και να επανασυλλέξουν το ναρκωτικό. Επίσης, κατά τον προαυλισμό τους μικροδέματα διαγράφουν τροχιά πάνω από τα συρματοπλέγματα, ενώ μεγάλες ποσότητες εισέρχονται στις φυλακές κυρίως από τους ίδιους τους σωφρονιστικούς υπαλλήλους ή μέσα σε κάδους με τα φαγητά τροφοδοσίας ή τα οχήματα καθαριότητας.

Δεν είναι τυχαίο που οι φυλακές Κορυδαλλού αποκαλούνται «Χημείο Ναρκωτικών», καθώς παρόλο που υπάρχει μηχάνημα- ανιχνευτής ναρκωτικών στην είσοδο της φυλακής, ώστε να ξεκουράζει (…) τους σωφρονιστικούς υπαλλήλους, αυτό δε λειτουργεί, αλλά και όταν χρησιμοποιείται το μόνο που μπορεί να ανιχνεύσει είναι κόκκους ηρωίνης και κοκαΐνης, οπότε και οι σωφρονιστικοί υπάλληλοι κάνουν πιο εύκολα τα «στραβά» μάτια, πάντοτε βέβαια με το αζημίωτο.

Χαρακτηριστική είναι η ομολογία ενός κρατούμενου στις φυλακές Κορυδαλλού, ο οποίος αν και μπήκε φυλακή για μικροκλοπές, στις φυλακές έμαθε γρήγορα την πρέζα, που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Το Έθνος της Κυριακής», στις 5 Αυγούστου του 2007 και λέει πως στις φυλακές Κορυδαλλού υπάρχουν περισσότερα ναρκωτικά και από την πλατεία Βάθη! Τονίζει πως οι φυλακές Αυλώνα είναι ο παράδεισος των ναρκωτικών, ενώ για τις φυλακές του Ναυπλίου καταγγέλλει πως τα ναρκωτικά τα διοχέτευαν στους κρατουμένους οι σωφρονιστικοί υπάλληλοι.

Τέλος, αξίζει να αναφέρω πως από τους συνολικά 9.964 κρατουμένους το 2006, οι 4.346- δηλαδή περίπου το 45%- βρίσκονται στις φυλακές για ναρκωτικά, μάλιστα ένας στους τρεις χωρίς δίκη…

Δευτέρα 7 Ιανουαρίου 2008

ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΥΣ ΤΟΝ ΠΡΟΑΥΛΙΣΜΟ

ΚΑΤΑΠΑΤΩΝΤΑΙ ΚΑΤΑΦΟΡΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ

Απαγορεύει η διεύθυνση του νοσοκομείου φυλακών Κορυδαλλού τον προαυλισμό στους κρατούμενους που, κατ’ εντολήν του θεράποντος γιατρού, βρίσκονται σε απομόνωση, με την αιτιολογία του μέτρου «προφυλακτικής μόνωσης».

Η Πρωτοβουλία για τα Δικαιώματα των Κρατουμένων καταγγέλλει ως προκλητική την απαγόρευση, καθώς καταπατά κατάφωρα τα δικαιώματα των ανθρώπων, που βρίσκονται έγκλειστοι στα σωφρονιστικά ιδρύματα, ενώ ζητεί να διασφαλιστούν επιτέλους οι στοιχειώδεις ελευθερίες και η αξιοπρέπεια όλων των κρατουμένων.

Κι εμείς μαζί τους! Εξάλλου οι κρατούμενοι δεν παύουν να είναι άνθρωποι και κατά την είσοδό τους στις φυλακές, άσχετα αν κάποιοι το ξεχνάνε αυτό…

Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2008

ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΩΝ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ

ΑΔΙΑΦΟΡΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΟΞΙΚΟΜΑΝΕΙΣ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΥΣ

Αδιαφορεί το κράτος για τους κρατούμενους των φυλακών, που χρήζουν άμεσα ιατρικής βοήθειας και στήριξης, καθώς άφησε στη μέση το Κέντρο Αποτοξίνωσης Κρατουμένων Βόρειας Ελλάδας, με δυναμικότητα 360 ατόμων, που θα λειτουργούσε δίπλα στις φυλακές Κασσάνδρας Χαλκιδικής κι ας έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του σε ποσοστό 80%.

Το Κέντρο, το οποίο αποτελούσε τη μοναδική λύση για τους ναρκομανείς κρατουμένους, οι οποίοι σήμερα δεν έχουν ούτε καν την απαιτούμενη ιατρική παρακολούθηση, παραμένει εγκαταλελειμμένο εδώ και τέσσερα χρόνια, όταν οι επτά στους δέκα κρατούμενους στις ελληνικές φυλακές είναι χρήστες ναρκωτικών, με αποτέλεσμα όλα τα σωφρονιστικά καταστήματα της χώρας να ασφυκτιούν από τον τεράστιο αριθμό κρατουμένων.

Χαρακτηριστικό είναι ότι στις φυλακές Διαβατών κρατούνται 650 άτομα, παρά το γεγονός ότι η χωρητικότητά τους είναι για 250 κρατουμένους, ενώ στις φυλακές Κομοτηνής κρατούνται 350 άτομα, αριθμός τετραπλάσιος από τη δυναμικότητα της φυλακής.

Την ίδια ώρα, σοκάρει ο μεγάλος αριθμός θανάτων κρατουμένων από ναρκωτικές ουσίες, καθώς την τελευταία δεκαετία έχουν χάσει τη ζωή τους σχεδόν 370 κρατούμενοι- οι 170 από το 2004 έως και σήμερα-, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2007 καταγράφονται κατά μέσο όρο πέντε θάνατοι το μήνα.

Ένα άλλο σοβαρό θέμα που εξετάζει το υπουργείο Δικαιοσύνης, είναι ο τρόπος με τον οποίο εισάγονται τα ναρκωτικά στις φυλακές. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση πρώην δεσμοφύλακα των φυλακών Διαβατών, ο οποίος συνελήφθη επ’ αυτοφώρω, ενώ προσπαθούσε να «περάσει» 155 γραμμάρια ηρωίνης, αλλά και η ομολογία 45χρνου κρατουμένου, ο οποίος υποστηρίζει ότι έκανε χρήση ηρωίνης μέσα στην κλούβα της ΕΛΑΣ, λίγη ώρα πριν φτάσει στις φυλακές Διαβατών, κατά τη μεταγωγή του από τις φυλακές της Χαλκίδας.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως σε πολλές φυλακές υπάρχει και μηχάνημα ανίχνευσης ναρκωτικών, ωστόσο πολλοί σωφρονιστικοί υπάλληλοι δεν μπαίνουν στον κόπο να το χρησιμοποιήσουν, αλλά και στον Κορυδαλλό, που χάλασε το 2002, κανείς δεν παίρνει την ευθύνη να το επισκευάσει!

Και παρόλο που το υπουργείο Δικαιοσύνης έχει ανακοινώσει προ μηνών 15 προτεινόμενες δράσεις του Εθνικού Σχεδίου κατά των Ναρκωτικών, μέχρι σήμερα καμία δεν έχει εφαρμοστεί, παρά την κοινή ομολογία πως στα περισσότερα σωφρονιστικά καταστήματα λειτουργούν αυτοσχέδια αποστακτήρια αλκοόλ, με τα οποία, σε συνδυασμό με τα χάπια, οι τοξικομανείς κρατούμενοι προσπαθούν να καλύψουν τις ανάγκες τους, όταν δεν είναι δυνατή η εύρεση ναρκωτικών ουσιών, αν και οι περισσότεροι πεθαίνουν, λόγω του δυνατού, θανάσιμου συνδυασμού.

Το θέμα των τοξικομανών κρατουμένων είναι ένα μεγάλο ζήτημα, που πρέπει να απασχολήσει- επιτέλους!- σοβαρά τη Δικαιοσύνη. Οι ποινές στους χρήστες των ναρκωτικών ουσιών συχνά είναι υπερβολικά μεγάλες. Είναι προτιμότερο να αφεθούν ελεύθεροι με κάποιο χρηματικό ποσό, παρά να υποστούν τη βασανιστική διαδικασία της προσαγωγής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται... Είναι άδικο οι δικαστές να εξαντλούν την αυστηρότητά τους πάνω στους τοξικομανείς και να τους στέλνουν στη φυλακή επειδή έκλεψαν ένα κινητό τηλέφωνο, προκειμένου να εξασφαλίσουν τη δόση τους.
Και ακόμα πιο άδικο είναι όταν οι προσαγωγές αφορούν κυρίως ανώνυμα άτομα και όχι κάποια επώνυμα- βλέπε υπόθεση του ηθοποιού Νίκου Σεργιανόπουλου, που αφέθηκε ελεύθερος, παρά τη μεγάλη ποσότητα ηρωίνης που βρήκαν οι αστυνομικοί επάνω του- που έχουν τον τρόπο να την «σκαπουλάρουν».

Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2007

ΑΝΗΛΙΚΟΙ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΙ

ΖΟΥΝ ΤΟΝ ΕΦΙΑΛΤΗ ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΦΥΛΑΚΕΣ...

Σοκ στη βραζιλιάνικη κοινή γνώμη προκαλεί η υπόθεση βιασμού μίας 15χρονης κοπέλας, από δεκάδες κρατουμένους σε φυλακή. Οι τοπικές αρχές ερευνούν το πώς και το γιατί βρέθηκε μόνο του το κορίτσι μέσα σε ένα κελί με περισσότερους από 20 άνδρες και υπόσχονται παραδειγματική τιμωρία των ενόχων.

Το ανήλικο κορίτσι, μόνο του ανάμεσα σε δεκάδες άνδρες, έζησε έναν εφιαλτικό μήνα, κατά τη διάρκεια του οποίου υπέστη πολλάκις σεξουαλική κακοποίηση από τους συγκρατούμενούς της, με αντάλλαγμα την καθημερινή της τροφή.

Το περιστατικό αυτό δεν είναι το μοναδικό στην ιστορία των ανήλικων κρατήσεων. Ίσως είναι από τα λίγα που είδαν το φως της δημοσιότητας, αλλά εντάσσεται κι αυτό στα δεκάδες που συμβαίνουν κάθε μέρα σε όλο τον κόσμο και δυστυχώς έχουν πρωταγωνιστές τους ανήλικους κρατούμενους.

Η συντριπτική πλειοψηφία των νεαρών κρατουμένων έχει υποστεί σωματική και σεξουαλική βία από ενήλικες στις φυλακές, από την πρώτη κιόλας ημέρα της ποινής τους, με αποτέλεσμα τα παιδιά να αναγκάζονται να γίνονται επιθετικά, προκειμένου να προστατευτούν από πιθανό βιασμό ή γίνονται μέλη συμμοριών για να επιβιώσουν. Μάλιστα, δεν είναι λίγες οι φορές όπου η ανυπόφορη, τρομακτική, βασανιστική καθημερινότητα ωθεί τους νέους κρατούμενος σε άλλες διεξόδους, όπως τα ναρκωτικά ή η αυτοκτονία.

Για τους νεαρούς που αντιμετωπίζουν τη φρικτή καθημερινότητα των φυλακών, η ποινή τους σημαίνει απλώς πως η Πολιτεία τούς εξοστράκισε.

Αξίζει να υπενθυμίσω πως οι ΗΠΑ, μαζί με το Ιράν, τη Νιγηρία, το Πακιστάν, τη Σαουδική Αραβία και την Υεμένη, είναι οι μόνες χώρες στον πλανήτη που επιβάλλουν ακόμη και τη θανατική ποινή σε ανήλικους, ενώ μόνο η Σομαλία και οι ΗΠΑ δεν έχουν υπογράψει τη σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού των Ηνωμένων Εθνών. Την ίδια ώρα, στην ΕΕ, σε καμία χώρα δεν επιτρέπεται η επιβολή ισοβίων σε ανήλικους.

Στην Ελλάδα τώρα, υπάρχει και η κατηγορία των αλλοδαπών ανήλικων, ηλικίας 13 έως 18 ετών, που συλλαμβάνονται για παράβαση των μεταναστευτικών νόμων και κρατούνται επί μακρόν στις φυλακές, μαζί με ενήλικες, οι οποίοι τα κακοποιούν, μέχρι να απελαθούν στη χώρα τους. Και παρόλο που το Κράτος υποχρεούται να αναλάβει το ρόλο του συνοδού τους, η συντριπτική πλειοψηφία αυτών των ανήλικων κρατουμένων βρίσκεται σε μικρά, σκοτεινά και βρώμικα κελιά, δίχως κρεβάτια και χωρίς επαρκείς παροχές σίτισης, περίθαλψης και ψυχολογικής στήριξης. Σε μερικές περιπτώσεις τα παιδιά κινδυνεύουν να ασθενήσουν από ασιτία, καθώς μένουν νηστικά μέχρι και 19 ώρες (!), ενώ φυσικά ούτε λόγος για ψυχαγωγία, φυσικό φωτισμό και προαυλισμό.

Η κράτηση των ανηλίκων στις φυλακές όλου του πλανήτη είναι ένα θέμα που επιβάλλεται να απασχολήσει τις δημοκρατικές κοινωνίες και όλες εκείνες τις οργανώσεις που -όπως λένε- μάχονται για τα δικαιώματα των παιδιών.

Είναι ντροπή τον 21ο αιώνα να υπάρχουν ανήλικοι που ζουν τον εφιάλτη των φυλακών, διωγμένοι από την κοινωνία, που ναι μεν ίσως δικαίως τους τιμώρησε, αλλά δυστυχώς αδιαφορεί πλήρως για το σωφρονισμό τους…