Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2009

ΟΙ ΔΩΔΕΚΑ ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ ΕΜΕΙΝΑΝ ΕΠΤΑ

ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΕ ΑΚΟΜΑ ΕΝΑΣ ΒΡΑΧΟΣ
Δεν είναι πλέον δώδεκα αλλά επτά, οι «Δώδεκα Απόστολοι», οι εντυπωσιακοί βράχοι που προβάλλουν μέσα από τον ωκεανό στις ακτές της Βικτώριας, έπειτα από την κατάρρευση μιας ακόμα στήλης, πριν ένα μήνα περίπου.
Η κακοκαιρία των τελευταίων ημερών επέφερε ακόμα ένα πλήγμα στην τουριστική ατραξιόν της Αυστραλίας, που αποτελείται από ογκώδεις στήλες συμπαγούς άμμου, ενώ ήταν ο δεύτερος «Απόστολος» που εξαφανίζεται σε διάστημα τριών μηνών.

Παρόλα αυτά, η πολιτεία της Βικτώρια αποφάσισε να διατηρήσει το όνομα με το οποίο είναι γνωστή η περιοχή σε όλο τον κόσμο, για τουριστικούς λόγους.

Κυριακή 12 Απριλίου 2009

Η ΑΛΛΗ ΟΨΗ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ ΣΤΗ Λ' ΑΚΟΥΙΛΑ

ΑΣΤΕΓΑ ΚΑΙ ΝΕΚΡΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ ΖΩΑ
Χιλιάδες κατοικίδια ζώα, κυρίως σκύλοι και γάτες, έχουν μείνει άστεγα μετά τον καταστροφικό σεισμό στη Λ'Ακουιλα της Ιταλία και προσπαθούν και αυτά να επιβιώσουν στους καταυλισμούς μαζί με τους ιδιοκτήτες τους.

Η εθνική υπηρεσία προστασίας ζώων ENPA έστειλε ήδη επτά τόνους τροφών για τα κατοικίδια και τα οικόσιτα ζώα των κατοίκων. Παρά ταύτα πολλά από τα ζώα της πόλης -υπολογίζονται σε τουλάχιστον δύο χιλιάδες- έχουν χάσει τη ζωή τους μέσα στα ερείπια των σπιτιών και των στάβλων.

Όσα επέζησαν, αναφέρουν τα μέλη των σωστικών συνεργείων που τα παρακολουθούν, παρουσιάζουν συμπτώματα ψυχικών τραυμάτων και αρνούνται να φάνε ή να πιουν νερό. Αρκετά έχουν αποχωριστεί τους ιδιοκτήτες τους και οι Αρχές προσπαθούν να τους επανενώσουν.

Σε ό,τι αφορά τα οικόσιτα ζώα, κτηνίατροι και κτηνοτρόφοι αναφέρουν ότι είναι εγκαταλελειμμένα και κινδυνεύουν και αυτά να πεθαίνουν από πείνα αν δεν τα φροντίσει κανείς αμέσως…

Μια προέκταση της μεγάλης τραγωδίας στη γειτονικής μας χώρας, για την οποία όμως ελάχιστοι νοιάστηκαν, καθώς προέχει η ανθρώπινη ζωή…

Κυριακή 27 Ιουλίου 2008

ΔΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Η ΠΡΩΤΗ ΠΟΛΗ ΠΟΥ ΘΑ ΠΛΗΓΕΙ
Υψηλές θερμοκρασίες, λειψυδρία, περισσότερες δασικές πυρκαγιές και ερημοποίηση εδαφών τα επόμενα εκατό χρόνια, προέβλεψαν για την Ελλάδα οι επιστήμονες. Μάλιστα, προβλέπεται αύξηση της θερμοκρασίας κατά 5 ως 10 βαθμούς Κελσίου μέσα στα επόμενα 150 χρόνια και άνοδος της στάθμης της θάλασσας κατά 20 ως 50 εκατοστά μέσα στον επόμενο αιώνα, ενώ το μεγαλύτερο πρόβλημα, πιθανώς να το αντιμετωπίσει η Θεσσαλονίκη, καθώς είναι χτισμένη στο επίπεδο της θάλασσας.

Άλλη έρευνα, αποκαλύπτει πως αύξηση της μέσης θερμοκρασίας, ακόμα και κατά 5,8 βαθμούς Κελσίου, αναμένεται να σημειωθεί στην Ελλάδα και στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, μετά το έτος 2070, ενώ ήδη η Ε.Ε. έχει αποδεχτεί τους 2 βαθμούς Κελσίου ως μέση άυξηση της θερμοκρασίας στην Ευρώπη έως το 2010 και κάνει προσπάθειες για να αποτρέψει ο αριθμός αυτός να φτάσει τους 4, όπως προβλέπουν οι επιστήμονες. Ταυτόχρονα, η βροχόπτωση θα περιοριστεί από 5% μέχρι 25% τους χειμώνες και από 5% έως και 66% τους καλοκαιρινούς μήνες.

Όπως είχαν υπολογίσει οι ερευνητές, το κόστος από την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας του πλανήτη θα είναι 200 εκατομμύρια πρόσφυγες και 5,5 τρισ. ευρώ, ενώ η καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος απειλεί να επιδεινώσει το επίπεδο ζωής για τους φτωχότερους κατοίκους του πλανήτη και θα έχει επιπτώσεις και στην παγκόσμια οικονομία.
Επίσης, αναφέρεται ότι τα τελευταία 100 χρόνια έχουν μειωθεί στο μισό οι υδροβιότοποι, ενώ ο ρυθμός εξαφάνισης των ειδών υπολογίζεται ότι είναι 100 με 1000 φορές ταχύτερος από ό,τι δεν υπήρχαν οι άνθρωποι.

Στο μεταξύ, τον παλμό των Ελλήνων στα θέματα του περιβάλλοντος, καταγράφει έρευνα της Κάπα Research. Αναλυτικά, εννέα στους δέκα θα πλήρωναν παραπάνω για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όχι όμως και για αύξηση στο ηλεκτρικό. Το 96,7% είναι διατεθειμένο να κάνει ανακύκλωση, το 83,4% να περιορίσει την κατανάλωση νερού και το 79,4% να μειώσει τον όγκο των απορριμμάτων.

Με νωπές τις μνήμες από τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2007, οι Έλληνες βάζουν πρώτο στη λίστα με τα σημαντικότερα προβλήματα την υποβάθμιση του περιβάλλοντος. Μάλιστα το 44,4% πιστεύει ότι οι καταστροφικές πυρκαγιές δεν ενεργοποίησαν τους αρμόδιους. Μεταξύ των μέτρων που οι ίδιοι οι πολίτες προτείνουν είναι η ενίσχυση του Πυροσβεστικού Σώματος, η δημιουργία ειδικού σώματος δασοπυροσβεστών και δασοφυλάκων, η ενίσχυση του τομέα των εναέριων μέσων δασοπροστασίας και η ενεργοποίηση των πολιτών. Τα ακούτε, αρμόδιοι υπουργοί;

Δευτέρα 14 Ιουλίου 2008

ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΜΕ… ΝΟΗΜΑ ΣΤΙΣ ΚΑΒΟΥΡΟΤΡΥΠΕΣ

ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΤΕΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΩΝ
Με μεγάλη μου λύπη πληροφορήθηκα πριν λίγες ημέρες πως η περιοχή Καβουρότρυπες της Χαλκιδικής πήρε φωτιά. Πανικόβλητοι οι ρεπόρτερ όλων των τοπικών τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών έσπευσαν στην τοποθεσία που φλεγόταν για να καλύψουν το γεγονός. Οι περιγραφές τους φυσικά (κωμικο)τραγικές!
Ευτυχώς η πυρκαγιά έκαψε μόλις 15- 20 στρέμματα και φυσικά άδραξαν τη ευκαιρία όλοι οι καρεκλοκένταυροι της περιοχής (νομάρχης, δήμαρχος, περιφερειάρχης, κ.ά) από τη μια να παινέψουν την κυβέρνηση (από πού και ως που;) και από την άλλη να αναφερθούν και- τυπικά- στο πυροσβεστικό σώμα και τους εθελοντές που βοήθησαν, ώστε η πυρκαγιά να μην έχει καταστροφικές συνέπειες για την περιοχή. Στο τέλος δε, θέλησαν να επιρρίψουν την ευθύνη της πυρκαγιάς και στους ελεύθερους κατασκηνωτές, τους οποίους κατηγόρησαν για ανευθυνότητα (με τον τρόπο τους τούς ονόμασαν και εμπρηστές), ενώ ζήτησαν (άκουσον- άκουσον!) να υπάρξει στο μέλλον και νομοθετική ρύθμιση, ώστε οι ελεύθεροι κατασκηνωτές να συλλαμβάνονται, να οδηγούνται στον εισαγγελέα και να πληρώνουν βαρύτατο πρόστιμο, για να μην το ξανακάνουν, τα κακά παιδιά!

Μάλιστα ήταν τόσο το μένος τους κατά των ελεύθερων κατασκηνωτών, που ανακοίνωσαν και τη σύγκληση έκτακτου δημοτικού και νομαρχιακού συμβουλίου για να αντιμετωπίσουν τους… απρόσκλητους επισκέπτες της περιοχής των Καβουρότρυπων.

Όταν άκουγα τις δηλώσεις τους, μέσω του Ράδιο Θεσσαλονίκη, γέλασα με την ψυχή μου! Μάλιστα περίμενα να τελειώσουν τις βαρύγδουπες δηλώσεις τους και η εκφωνήτρια του σταθμού να αντιδράσει στις γελοιότητες τους, αντιθέτως όμως, η εκφωνήτρια τους υπερασπίστηκε με σθένος. Και όταν άνοιξε τις τηλεφωνικές γραμμές για να μιλήσουν οι ακροατές, η εν λόγω εκφωνήτρια στερούσε το λόγο από αυτούς που υπερασπιζόντουσαν τους ελεύθερους κατασκηνωτές και άφηνε ανενόχλητους να μιλάνε όσοι ώρα επιθυμούσαν αυτούς που ήταν εναντίον τους. Μάλιστα ένα τηλεφώνημα το διέκοψε- πανικόβλητα θα έλεγα- όταν ένας ακροατής πήγε να πει μια μεγάλη αλήθεια. Ποια είναι αυτή;…

Ο ακροατής είπε κάτι που ήχησε ενοχλητικά στα αυτιά των καρεκλοκένταυρων- αλλά μάλλον και στους υπεύθυνους του Ράδιο Θεσσαλονίκη- αλλά στην ουσία δικαίωσε και τους ελεύθερους κατασκηνωτές. Πολύ απλά είπε πως πλέον ήρθε η σειρά και της περιοχής Καβουρότρυπες- όπως και τόσες άλλες- να καεί για να γίνει οικόπεδα και να μπουν μέσα οι εργολάβοι. Μόνο που η περιοχή των Καβουρότρυπων έχει και «στρατιώτες» της, που την φυλάνε. Είναι οι χιλιάδες ελεύθεροι κατασκηνωτές, που απολαμβάνουν τη θάλασσα και τον ήλιο δίχως να πληρώνουν τίποτα, γυμνοί, απομακρυσμένοι και αποτραβηγμένοι από την ασχήμια και την εκμετάλλευση πολλών επιχειρηματιών της Χαλκιδικής, που λατρεύουν την πανέμορφη τοποθεσία των Καβουρότρυπων και την προστατεύουν με κάθε τρόπο. Όπως αντιλαμβάνεστε, για τα μεγαλεπήβολα σχέδια κάποιων επιτήδειων εργολάβων- που πολλές φορές συνεργάζονται και με την εξουσία, όποια μορφή κι αν έχει αυτή- απαιτείται καταρχήν η «εξόντωση» των ελεύθερων κατασκηνωτών. Πρέπει πρώτα αυτοί να βγουν από το «παιχνίδι» και μετά να συνεχίσουν ανενόχλητοι το έργο της καταπάτησης.

Τα 15- 20 στρέμματα που κάηκαν, πιστεύω πως ήταν προγραμματισμένο να καούν μόνο αυτά, καθώς αυτά αποτέλεσαν το κίνητρο για να αρχίσει ο πόλεμος κατά των ελεύθερων κατασκηνωτών, τόσο από τους καρεκλοκένταυρους, όσο και από τα ΜΜΕ, κι αυτό είναι που με τρομάζει περισσότερο…

Εγώ πιστεύω πως το νομικό πλαίσιο για την απομάκρυνση όλων των ελεύθερων κατασκηνωτών θα υπάρξει σύντομα. Πολύ σύντομα! Η εξομολόθρευσή τους έχει ξεκινήσει, με τη βοήθεια φυσικά και της Αστυνομίας, η οποία δυστυχώς δεν μπορεί να φέρει αντίρρηση στις αποφάσεις των «μεγάλων». Όπως πιστεύω πως αμέσως μετά θα καεί και η περιοχή Καβουρότρυπες και σε λίγα χρόνια, εκεί που σήμερα είναι οι σκηνές των ελεύθερων κατασκηνωτών, αύριο θα δεσπόζουν εξοχικά πλουσίων συμπολιτών μας. Και κάποιοι άλλοι θα απολαμβάνουν τις μίζες που θα έχουν πάρει, ίσως σε μια άλλη παραλία, για να μην γίνουν και αντιληπτοί.

Σενάριο επιστημονικής φαντασίας; Όχι. Δυστυχώς αυτό είναι το εφιαλτικό σενάριο καταπάτησης της Χαλκιδικής, που κάθε χρόνο γίνεται και πιο φοβερό.

Κλείνω θυμίζοντάς σας κάτι που είχε πει ο Λάκης Λαζόπουλος μέσα από μια εκπομπή του. Σας το αναφέρω περιληπτικά:

Καθώς έκανε διακοπές μια χρονιά στη Χαλκιδική, ακριβώς δίπλα του, σε ένα ταβερνάκι, καθόντουσαν κάποιοι… «κύριοι», οι οποίοι είχαν ανοίξει έναν χάρτη της Χαλκιδικής και… μοίραζαν μεταξύ τους μια δασική περιοχή (!!!). Την επόμενη χρονιά η εν λόγω περιοχή τυλίχθηκε στις φλόγες (τι σύμπτωση;!) και όταν μερικά χρόνια αργότερα ο γνωστός ηθοποιός πήγε πάλι σε εκείνη την περιοχή, είδε το σημείο εκείνο που μοίραζαν οι «κύριοι» της ταβερνούλας, να έχει μετατραπεί σε θέρετρο με ακριβές βίλες, που τίποτα δεν θύμιζε δάσος…
Τα σχόλια δικά σας…

Κυριακή 18 Μαΐου 2008

ΑΝΕΤΟΙΜΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ ΤΙΣ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ

ΚΑΜΙΑ ΜΕΡΙΜΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΟΥ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΤΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΣΕ ΔΟΛΟΦΟΝΟ ΤΩΝ ΔΑΣΩΝ ΜΑΣ
Ξεκινά σε λίγες ημέρες και επίσημα η επικίνδυνη περίοδος για την εκδήλωση πυρκαγιών σε όλη την χώρα, ωστόσο όχι απλά δεν αυξήθηκε ο στόλος των πυροσβεστικών αεροπορικών μέσων εν όψει της νέας αντιπυρικής περιόδου, παρά τα μεγάλα λόγια μετά την περσινή θερινή τραγωδία, αλλά με ένα Καναντέρ λιγότερο θα δώσουν τη μάχη κατά των πυρκαγιών, οι δυνάμεις του Πυροσβεστικού Σώματος.

Έτσι, το μεγάλο βάρος της κατάσβεσης επωμίζονται τα 8 -πλέον- αεροσκάφη CL-415, τα οποία μπορούν να μεταφέρουν μεγαλύτερες ποσότητες νερού και να κινηθούν με μεγαλύτερη ασφάλεια και ταχύτητα στα πύρινα μέτωπα, σε σχέση με τον προηγούμενο τύπο, ενώ οι 4.000 κενές οργανικές θέσεις στο Σώμα παραμένουν.

Παρακάτω παραθέτω μερικά e-mail πυροσβεστών, που βρήκα σε διάφορα blog, μεταξύ των οποίων και το πολύ καλά ενημερωμένο Greece-Salonika.
Στο παρακάτω email-καταγγελία που δέχτηκε το εν λόγω blog, από τον εθελοντή πυροσβέστη Β.Τσ. καταγράφεται η αγωνία όλων των ανθρώπων που θα κληθούν με μηδαμινά μέσα να πέσουν στη μάχη της πυρόσβεσης και φέτος το καλοκαίρι. Διαβάστε μερικά αποσπάσματα:

"Πολύ γρήγορα «περπατά» ο Μάης, και μέχρι να πάρουμε δυο ανάσες θα φύγει κι αυτός. Παρακολουθώ την επικαιρότητα, και βλέπω ότι ο «θόρυβος» για την ΑΝΟΡΓΑΝΩΣΙΑ των αρμόδιων φορέων για τον «σχεδιασμό» και οργάνωση της Αντιπυρικής, έχει κοπάσει επικίνδυνα. Είναι όπως στις ανοιχτές θάλασσες επικρατεί χαρά Θεού, λίγο πριν εκδηλωθεί η καταστροφή.

Μόνο που αυτή τη φορά, τα ΜΜΕ καραδοκούν για να «στήσουν στον τοίχο» τους πραγματικούς ΑΝΕΥΘΥΝΟΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ, και όχι εκείνους που δίνουν μάχες με την φωτιά και τις καταστροφές. Οι ΙΔΙΕΣ, και μεγαλύτερες ελλείψεις κάθε χρόνο, παρ’ όλες τις «προσλήψεις» Συμβασιούχων, α, και να μην το ξεχάσω, και της «νέας φουρνιάς» των 1280 (αν θυμάμαι καλά), που με «διάφανες» διαδικασίες - εξετάσεις (τόσο διάφανες μάλιστα, που οι «ματσαράγκες» πέρασαν απαρατήρητες) μπήκαν στο Πυροσβεστικό Σώμα.

Όσοι λοιπόν βλέπετε τα καινούργια οχήματα της πυροσβεστικής, ΜΗΝ ΒΙΑΖΕΣΤΕ ΝΑ ΚΑΜΑΡΩΣΕΤΕ. ΜΑΚΑΡΙ να ήταν ΟΛΑ καινούργια, αλλά δυστυχώς δεν είναι.Έχει ΠΟΛΛΑ ΣΑΡΑΒΑΛΑ, μοντέλα ακόμα και του 60΄ που ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ είναι το ΚΟΣΤΟΣ συντήρησης τους από την ΑΓΟΡΑ καινούργιων. Και να μην μιλήσουμε για την ΑΣΦΑΛΕΙΑ των πληρωμάτων που επιβαίνουν σε αυτά! Σας φαίνεται απίστευτο;

Για κάντε μια βόλτα από τους μεγάλους Πυροσβεστικούς Σταθμούς, και τα Συνεργεία της Υπηρεσίας, ή κάντε μια βόλτα στην Επαρχία, να δείτε «βουκολικό» τοπίο. Τα ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ, ήταν όσα πήραμε για την ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ. Μετά το μαγαζί έκλεισε, για τα επόμενα σαράντα (μάλλον) χρόνια. Τι άλλαξε μέχρι τώρα στον Στόλο των οχημάτων της Πυροσβεστικής; ΤΙΠΟΤΑ. Το ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΣΤΟΛΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΑΠΟΣΥΡΣΗ.

Πάμε στους Εθελοντές Πυροσβέστες. Τα «κορόιδα» για πολλούς, και ειδικά για τους Πολιτικούς. Ένδυση; Εξοπλισμός; Μέσα Ατομικής Προστασίας; ΑΝΥΠΑΡΚΤΑ. Θέλουν να ΔΙΑΛΥΣΟΥΝ τους εθελοντές Πυροσβέστες; ΣΙΓΟΥΡΑ ΝΑΙ. Τους κοροϊδεύουν συνέχεια με μεγάλα και παχιά ΘΑ, και στην ουσία, τίποτα. Κι όμως οι εθελοντές είναι ΟΛΟ το χρόνο στο πλευρό της Πυροσβεστικής εκτελώντας Υπηρεσίες σε Πυροσβεστικούς Σταθμούς και Κλιμάκια.

Πάμε λοιπόν τώρα στην «άλλη όχθη», εκεί που θα βρούμε όλους εκείνους που «τάζουν», που κοροϊδεύουν, και όταν γίνεται η καταστροφή κοιτούν ο ένας να πετάξει τις ευθύνες στην πλάτη του άλλου. Στην πρώτη γραμμή, εκεί που οι θερμοκρασίες καίνε πραγματικά τα πνευμονία, οι Πυροσβέστες, Μόνιμοι, Συμβασιούχοι, Εθελοντές, είναι ΜΟΝΟΙ μέσα στην ΚΟΛΑΣΗ.

Φίλοι μου, φέτος τα «κάστανα από τη φωτιά» θα βγουν πολύ δύσκολα.Αντίθετα, πολύ ΕΥΚΟΛΑ, θα ακούσουμε και ΠΑΛΙ παχιά λόγια, πομπώδη ΘΑ, και θα δούμε να πετάνε το «μπαλάκι» των ΓΙΑΤΙ και των ΕΥΘΥΝΩΝ ο ένας στον άλλον"

Και συνεχίζει:
Πώς είναι όλα έτοιμα, όταν στα δάση μας οι ΠΥΡΟΖΩΝΕΣ δεν έχουν καθαριστεί; Πώς είναι όλα εντάξει, όταν η χώρα είναι ΓΕΜΑΤΗ από σκουπιδότοπους ακόμα και μέσα στα δάση, βόμβες έτοιμες να εκραγούν; Πώς είναι όλα εντάξει, όταν οι περισσότεροι δασικοί δρόμοι, είναι κατεστραμμένοι από «νεροφαγιές», και δεν υπάρχει τρόπος να πλησιάσουν πυροσβεστικά; Πώς είναι όλα εντάξει με το 60% των Πυροσβεστικών οχημάτων γερασμένων; Πώς είναι όλα εντάξει όταν και φέτος θα αναζητήσουμε λύσεις της τελευταίας στιγμής, όταν θα έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος; Πώς είναι όλα εντάξει όταν τα πυροσβεστικά αεροπλάνα είναι γερασμένα; Πώς είναι όλα εντάξει με το προσωπικό της πυροσβεστικής ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΥΣ και ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΕΣ χωρίς ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ; Πώς είναι όλα εντάξει με το 80% των περιοχών Υψηλής Επικινδυνότητας να μην έχουν καθαριστεί από τους αρμοδίους (αποψίλωση οικοπέδων δίπλα σε δάση κλπ); Πώς είναι όλα εντάξει όταν το κράτος αντί να αναβαθμίσει την Πυροσβεστική την υποβαθμίζει με έμμεσους τρόπους;Πώς είναι όλα εντάξει όταν ο ΠΟΛΙΤΗΣ δεν έχει ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ για να διαφυλάξει ο ίδιος την φύση, την ζωή του; Πώς είναι όλα εντάξει, όταν ακούω τις δικαιολογίες τους στο ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΚΑΝΑΝ αυτά που ΕΠΡΕΠΕ να κάνουν, όταν τους ακούω να λένε ότι ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΕΝ ΕΔΩΣΕ ΧΡΗΜΑΤΑ γι αυτό ΔΕΝ καθάρισαν τις πυροζωνες, γι αυτό ΔΕΝ ΕΞΟΠΛΙΣΑΝ το προσωπικό, ΓΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΠΗΡΑΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ, για αυτό ΚΑΗΚΑΝ ΠΕΡΣΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ, ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΟΥΝ ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ. Γιατί ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΑΞΕΙ, όλα είναι ΕΤΟΙΜΑ, ΟΛΑ……Πώς να είναι όλα εντάξει, και το κράτος να δίνει χρήματα για όλα αυτά και άλλα τόσα, όταν το κράτος τα χρήματα τα δίνει ΟΧΙ στην ασφάλεια, αλλά σε υποτιθέμενες «πολιτιστικές εκδηλώσεις- επιχορηγήσεις». Πώς να είναι όλα εντάξει, μου λέτε;»

Τετάρτη 14 Μαΐου 2008

ΣΚΑΝΔΑΛΟ! ΕΞΑΦΑΝΙΣΑΝ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ!!!

ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ Η ΚΡΑΤΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ ΣΤΙΣ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ, ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ
Ξάφρισαν τα λεφτά για τους πυρόπληκτους, καθώς μέσα σε μια ...νύχτα, έγινε εκταμίευση 160 εκ. ευρώ από την Τράπεζα της Ελλάδος, προς άγνωστη κατεύθυνση, όπως διαβάζω στο έγκυρο blog press.gr, το οποίο και παρουσιάζει ολοκληρωμένο ρεπορτάζ στην ηλεκτρονική του σελίδα. Συγκεκριμένα, μεγάλο θέμα δημιουργείται με τα χρήματα που έχουν συγκεντρωθεί από δωρεές ιδιωτών (σε μεγάλο βαθμό από το υστέρημα των απλών πολιτών) για τους πυρόπληκτους της περσινής εθνικής τραγωδίας.

Για την αποκατάσταση τους έχει ανοιχτεί λογαριασμός στην Τράπεζα της Ελλάδος και δημιουργήθηκε το Εθνικό Ταμείο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών (ΕΤΕΑ) με πρόεδρο τον πρώην υπουργό Εξωτερικών Πέτρο Μολυβιάτη. Όμως από την κίνηση αυτού του λογαριασμού φαίνεται ότι στις 29 Ιανουαρίου έγινε μια εκταμίευση- μαμούθ 160 εκατομμυρίων ευρώ (έχουν γίνει κατά διαστήματα και άλλες μικρότερες), χωρίς να φαίνεται πού πήγαν.

Ο Πέτρος Μολυβιάτης είναι σοβαρά εκτεθειμένος όπου κι αν πήγαν τα χρήματα, η διαδικασία έχει γίνει με όρους αδιαφάνειας, χωρίς καμιά ενημέρωση και επίσημη πληροφόρηση από κανέναν και προς κανέναν, όπως απαιτείται λόγω του μεγάλου ύψους του ποσού, ενώ υπάρχουν υποψίες ότι τα χρήματα μπορεί να επενδύθηκαν από την κυβέρνηση σε ομόλογα - ίσως και δομημένα. Κι αυτό στην προσπάθειά της να καλύψει τις μεγάλες οικονομικές τρύπες που αντιμετωπίζει.

Για το θέμα της ...εξαφάνισης των 160 εκατομμυρίων ευρώ από το λογαριασμό των πυροπλήκτων, κατατίθεται και ερώτηση στην Βουλή, προς τους υπουργούς Οικονομίας και Εσωτερικών, από 13 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, όπου ζητούν να μάθουν ποιος ήταν ο προορισμός των εκταμιεύσεων και να κατατεθούν στην Βουλή αναλυτικά στοιχεία για τη διαχείριση του συνολικού ποσού δωρεών με την αναλυτική κίνηση του λαγαριασμού στην Τράπεζα της Ελλάδος.

"Σε τίτλους του Ελληνικού Δημοσίου ανά πάσα στιγμή ρευστοποιήσιμους" απάντησε το υπουργείο Οικονομίας, ότι έχουν επενδυθεί τα 160 εκατ. ευρώ, που "εξαφανίστηκαν" από το Ταμείο Πυροπλήκτων, ύστερα από το θέμα που δημιουργήθηκε και το ανέδειξε το blog Press-gr, ενώ τα κανάλια το ...εξαφάνισαν. Δηλαδή, έχουν πάει σε ομόλογα - όπως πιθανολογεί το blog και με βάση τις υπάρχουσες πληροφορίες.

Όπως ανέφεραν τα κανάλια λοιπόν έθαψαν το σκάνδαλο με το "ξάφρισμα" των 160 εκ. ευρώ από τους πυρόπληκτους. Γιατί;;; Θα συμφωνήσω με τον Γιάννη Δαίδαλου που διερωτάται εάν μπορούν οι αρμόδιοι των μεγάλων καναλιών της Αθήνας -και ιδιαίτερα το ...αποκαλυπτικό Mega- να δώσουν μια εξήγηση γιατί στα χθεσινά δελτία τους έθαψαν κυριολεκτικά την αποκάλυψη για την εξαφάνιση των 160 εκατομμυρίων ευρώ από το Ταμείο των Πυροπλήκτων. Δεν είπαν κουβέντα. Ούτε καν την ερώτηση που κατέθεσαν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ δεν έλαβαν υπόψη τους. Μόνο ο Alpha αποτελεί μια μικρή εξαίρεση, αφού αναφέρθηκε στο θέμα στο νυχτερινό δελτίο του. Αυτό είναι το ενδιαφέρον τους για το περιβάλλον και τους πυρόπληκτους; Αίσχος ρε σεις…

Στο μεταξύ, φανερή η απουσία ενός οράματος για την περιοχή και ενός σχεδίου για την υλοποίησή του, καθώς η γενική διαπίστωση είναι πως τα πυρόπληκτα χωριά είναι αφημένα στην τύχη τους, χωρίς οικονομική ή ψυχολογική υποστήριξη από πλευράς της Πολιτείας. Χαρακτηριστικό είναι πως σύμφωνα με τους ίδιους τους κατοίκους, κανένας βουλευτής δεν τους έχει επισκεφτεί μετά τις εκλογές. Οι κάτοικοι των ορεινών χωριών ταλαιπωρούνται από τις γραφειοκρατικές διαδικασίες για την καταβολή των αποζημιώσεων για απώλεια αγροτικής παραγωγής, ενώ παρά τις υποσχέσεις για δημιουργία 6 χιλιάδων θέσεων εργασίας στην περιοχή, οι ελάχιστες προσλήψεις έχουν γίνει μέσω των γνωστών κομματικών-πελατειακών καναλιών. Χαρακτηριστικό είναι πως οι κάτοικοι των περιοχών αυτών δεν αξιοποιήθηκαν καν στις εργασίες κατασκευής κορμοφραγμάτων και αντιπλημμυρικών έργων.


Σε ότι αφορά την οικονομική διάσταση, τονίστηκε πως το γνωστό και ως «Ταμείο Μολυβιάτη» που έχει συγκεντρώσει χρήματα από το ξεχείλισμα της ευαισθησίας και συγκίνησης χιλιάδων συμπολιτών μας, δεν έχει ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του και σε μεγάλο βαθμό προβλέπεται να χρηματοδοτήσει δράσεις που αποτελούν ούτως άλλως υποχρεώσεις του κράτους ή συγκεκριμένες κυβερνητικές υποσχέσεις, ενώ ταυτόχρονα, ελάχιστα αναπτυξιακά έργα στην περιοχή έχουν ενταχθεί στο 4ο ΚΠΣ.

Με δεδομένη την απουσία δασολογίου και χωροταξικού σχεδιασμού, η άναρχη ανάπτυξη και η κακοποίηση της φύσης αναμένεται να είναι η φυσική εξέλιξη. Χαρακτηριστικό είναι πως ήδη υπάρχουν 25 χιλιάδες αυθαίρετες κατασκευές σε δημόσιες εκτάσεις στις παραλίες του νομού, ενώ η σχεδιαζόμενη διέλευση της Ιονίας Οδού από τη λίμνη Καϊάφα θα δώσει το οριστικό πλήγμα στην περιοχή. Και βέβαια η πιο κραυγαλέα περίπτωση άναρχης και κοντόφθαλμης αναπτυξιακής λογικής είναι η παραχώρηση από την Κτηματική Εταιρία Δημοσίου στο Δήμο Ζαχάρως έκτασης 2700 στρεμμάτων για οικιστική-τουριστική επένδυση, κατά μήκος της παραλίας, σε συνέχεια του καμένου δάσους του Καϊάφα.


Και μια είδηση τέλος, που αφορά την Πάρνηθα. Την διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, με αφορμή δημοσίευμα της εφημερίδας «Ο Κόσμος του Επενδυτή», για καταπατήσεις στην Πάρνηθα, διέταξε ο προϊστάμενος της εισαγγελίας Πρωτοδικών Παναγιώτης Πούλιος. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, εντός του Εθνικού Δρυμού βορειοανατολικά του κτήματος Τατοΐου, προς την περιοχή Κατσιμίδι, έχουν κοπεί δεκάδες δένδρα και έχει ξεκινήσει κατασκευή αυθαίρετων οικιών.

ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΟΣ ΣΕΙΣΜΟΣ ΕΠΛΗΞΕ ΤΗΝ ΚΙΝΑ

ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΧΑΣΑΝ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥΣ
Χιλιάδες άτομα σκοτώθηκαν, ενώ χιλιάδες έχουν εγκλωβιστεί στα συντρίμμια από τον πιο καταστροφικό σεισμό των τελευταίων 30 χρόνων, στην Κίνα. Ο σεισμός, μεγέθους 7,8 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ, έπληξε περισσότερο την νοτιο-ανατολική επαρχία Σετσουάν, ενώ ο τελευταίος επίσημος απολογισμός κάνει λόγο για 12.000 νεκρούς. Μόνο στην πόλη Μιανζού 10.000 άτομα βρίσκονται εγκλωβισμένα κάτω από τα συντρίμμια, γεγονός που προκαλεί ανησυχία ότι ο αριθμός των νεκρών θα αυξηθεί κι άλλο.

Η σφοδρή σεισμική δόνηση προκάλεσε και την κατάρρευση τουλάχιστον πέντε σχολικών κτιρίων, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να βρίσκεται θαμμένος κάτω από συντρίμμια άγνωστος αριθμός μαθητών.

Παρά την καταστροφή πάντως, οι αξιωματούχοι της Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων του Πεκίνου διαβεβαιώνουν τους ξένους που σκοπεύουν να επισκεφθούν την Κίνα την περίοδο των Αγώνων ότι η χώρα είναι ασφαλής, παρά τον καταστροφικό σεισμό.

Δευτέρα 12 Μαΐου 2008

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΗΝ ΜΙΑΝΜΑΡ

ΟΙ ΔΙΚΤΑΤΟΡΕΣ ΔΙΝΟΥΝ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΙΣ ΨΗΦΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΨΥΧΕΣ
Λίγα 24ωρα μετά το δημοψήφισμα, για το νέο Σύνταγμα, που διεξήχθη στη πληγείσα από τον κυκλώνα Ναργκίς Μιανμάρ, η Χούντα μετράει ψήφους, -υπό τις καταγγελίες για νοθεία- μοιράζοντας βοήθεια με το σταγονόμετρο. Πολλές οργανώσεις προειδοποιούν για μεγαλύτερες καταστροφές αν δεν προσφερθεί άμεσα αρωγή, ενώ οι νεκροί υπολογίζεται να ξεπεράσουν το 1,5 εκατομμύριο.

Ο κυκλώνας Ναργκίς έπληξε την νοτιοδυτική Μιανμάρ με ανέμους ταχύτητας 190χλμ/ώρα πλημμυρίζοντας το μεγαλύτερο μέρος της χώρας. Μέχρι σήμερα εκτιμάται ότι 80,000 άνθρωποι έχουν ήδη χάσει τη ζωή τους, 41.000 αγνοούνται και περισσότεροι από 1,000,000 είναι άστεγοι, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία. Είναι η χειρότερη καταστροφή που έχει πλήξει ποτέ τη χώρα, σύμφωνα με μαρτυρίες των κατοίκων, ενώ ασθένειες και λιμός απειλούν δύο εκατομμύρια πληγέντες από το σαρωτικό πέρασμα του κυκλώνα.

Τα Ηνωμένα Έθνη απευθύνουν δραματική έκκληση στη χούντα να συνεργαστεί με τους διεθνείς δωρητές, καθώς η ανθρωπιστική βοήθεια που φθάνει στη χώρα είναι τρομακτικά ανεπαρκής για το μέγεθος της καταστροφής. Το Πρόγραμμα Επισιτιστικό Πρόγραμμα του ΟΗΕ ανακοινώνει ότι οι παραδόσεις στις πληγείσες περιοχές καλύπτουν μόλις το 20% των αναγκών.

Η Ελλάδα, η δεύτερη ευρωπαϊκή χώρα που έφθασε στη Μιανμάρ μετά την Ιταλία, πρόκειται να βοηθήσει περαιτέρω με την αποστολή ενός πλοίου. Ήδη έχουν αποσταλεί δύο φορτία βοήθειας με αεροσκάφη.