Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΙΩΤΙΚΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΙΩΤΙΚΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη 4 Μαρτίου 2009

ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΕΣ ΤΟΥ ΜΙΧΑΛΗ ΛΕΜΟΥΣΙΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΟΧΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» ΞΕΣΚΕΠΑΖΕΙ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ
Αντιγράφω από την εφημερίδα “Μακεδονία” το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ για το Δήμο Θεσσαλονίκης:

«Όργιο προκλητικών προσλήψεων «ημετέρων» στον δήμο Θεσσαλονίκης οι οποίες συνδέονται, με άμεσο ή έμμεσο τρόπο, με τον γενικό γραμματέα του δήμου, αποκαλύπτει σήμερα η «Μ». Πρόκειται για προσλήψεις που αφορούν στενά συγγενικά πρόσωπα του Μιχάλη Λεμούσια, αλλά και συγγενικά πρόσωπα εργολάβου, από τον οποίο ο γενικός γραμματέας εμφανίζεται –μετά τις προσλήψεις- να αγοράζει ακίνητα, είτε ο ίδιος, είτε συγγενικό του πρόσωπο.

Τα κατορθώματα του κυρίου Λεμούσια, του πλέον στενού συνεργάτη του δημάρχου Βασίλη Παπαγεωργόπουλου, μνημονεύονται με τον πλέον δηκτικό τρόπο και στην πρόσφατη απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης, επί της αγωγής του δημάρχου σε βάρος της Χρύσας Αράπογλου. Στην απόφαση αναφέρεται μεταξύ άλλων πως «κατά την κρίση του Δικαστηρίου» η παραμονή στη θέση του γεννά «ζητήματα ηθικής και πολιτικής τάξης», αλλά και «εύλογα ερωτηματικά για το εάν θα έπρεπε να εξακολουθεί ή όχι να είναι φορέας διαχειριστικής εξουσίας του δήμου παραμένοντας στην καίρια θέση που κατέχει».

Η ΚΟΡΗ ΚΑΙ Ο ΓΑΜΠΡΟΣ
Ο Μιχάλης Λεμούσιας διορίσθηκε στον δήμο, στο αξίωμα του γενικού γραμματέα, στις αρχές του 1999, ως προσωπική επιλογή του κυρίου Παπαγεωργόπουλου και αποτελεί έκτοτε τον πλέον έμπιστο και εξ απορρήτων συνεργάτη του. Από τις πρώτες κιόλας φροντίδες του ήταν να δρομολογήσει τις διαδικασίες για τον διορισμό της κόρης του. Αυτό έγινε τελικώς τον Ιούλιο του ίδιου έτους, όταν η κόρη του προσελήφθη –εκτός διαδικασιών ΑΣΕΠ- με σύμβαση ορισμένου χρόνου ως χειρίστρια ηλεκτρονικού υπολογιστή. Έπειτα από επτά διαδοχικές ανάλογες συμβάσεις, το έτος 2005 η κόρη του μονιμοποιείται.

Για τον δεύτερο που μερίμνησε ο κύριος Λεμούσιας ήταν ο μετέπειτα γαμπρός του, ο οποίος είχε προλάβει, πριν από τον διορισμό του κ. γενικού, να υπογράψει μια ολιγόμηνη σύμβαση ως εποχιακός οδηγός τρικύκλου, η οποία έληξε όμως τον Απρίλιο του 1999. Από τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους ο γαμπρός του Λεμούσια επαναπροσλαμβάνεται στον δήμο, αλλά ως χειριστής ηλεκτρονικού υπολογιστή αυτή τη φορά, ειδικότητα όμοια με αυτήν της κόρης του. Έκτοτε έκανε άλλες έξι διαδοχικές συμβάσεις και γαμπρός και κόρη μονιμοποιήθηκαν την ίδια μέρα, στις 21 Οκτωβρίου 2005.

ΟΙ ΓΙΟΙ ΤΟΥ ΕΡΓΟΛΑΒΟΥ
Έχοντας αποκτήσει πλέον ένα σημαντικό… know how στο θέμα των, εκτός ΑΣΕΠ, προσλήψεων «ημετέρων» ο Μιχάλης Λεμούσιας συντονίζει –από τη νευραλγική θέση του γενικού γραμματέα- και δεκάδες άλλες ανάλογες υποθέσεις, πρόσληψης συγγενών είτε του δημάρχου, είτε δημοτικών συμβούλων, είτε ακόμη και ανώτερων υπηρεσιακών στελεχών του δήμου.

Δύο από τις προσλήψεις που είχαν συζητηθεί εντόνως στους διαδρόμους του Καραβάν Σαράι, ήταν των δύο παιδιών ενός εργολάβου, ο οποίος δεν είχε συγγενική σχέση, ούτε με τον κύριο Λεμούσια, ούτε με άλλο στέλεχος, πολιτικό ή διοικητικό, του δήμου. Και οι δύο προσλήψεις έγιναν σε διάστημα ολίγων εβδομάδων, τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο του 1999. Αρχικά με διαδοχικές συμβάσεις ορισμένου χρόνου για να ακολουθήσει στη συνέχεια η μονιμοποίησή τους.Οι δύο αυτές προσλήψεις είναι φαινομενικά άσχετες με τον ίδιο. Ωστόσο, έπειτα από μερικούς μήνες, τόσο ο ίδιος, όσο και συγγενικό του πρόσωπο, εμφανίζονται να αγοράζουν ακίνητα από τον συγκεκριμένο εργολάβο, στην περιοχή των Νέων Επιβατών. Συγκεκριμένα, το 2001 ο Μιχάλης Λεμούσιας εμφανίζεται να αγοράζει διαμέρισμα και δύο θέσεις στάθμευσης και την ίδια περίοδο, στην ίδια περιοχή εμφανίζεται να αγοράζει άλλο ένα διαμέρισμα και δύο θέσεις στάθμευσης και η κόρη του, η οποία λίγο καιρό μετά, τα πούλησε. Τα ακίνητα κατασκευάστηκαν (και ανήκαν ως ποσοστό αντιπαροχής) από τον εργολάβο του οποίου οι γιοι είχαν διοριστεί νωρίτερα στον δήμο. Μάλιστα η έδρα της εταιρείας του εργολάβου βρισκόταν στην Καλαμαριά, στην ίδια οικοδομή στην οποία διαμένει έως και σήμερα ο κύριος Λεμούσιας.

Ο ΓΙΟΣ ΤΗΣ ΔΩΡΗΤΡΙΑΣ
Το 1999 προσελήφθη στο δήμο και ο γιος δημότισσας, η οποία την περίοδο εκείνη είχε καταθέσει αγωγή σε βάρος του δήμου για υπόθεση που αφορούσε ένα οικόπεδό της. Ο γιος της προσελήφθη τη χρονιά που κατατέθηκε η αγωγή, αρχικά ως συμβασιούχος και το 2005, έπειτα από διαδοχικές ετήσιες συμβάσεις, μονιμοποιήθηκε. Λίγους μήνες μετά η μητέρα του δωρίζει στον κύριο Λεμούσια οικοπεδική έκταση, η οποία βρίσκεται στη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης, εμπορικής αξίας εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ. Τη δωρεά είχε αποκαλύψει τον Σεπτέμβριο του 2006 η εφημερίδα «Μακεδονία» και έκτοτε ο γενικός δεν έχει ακόμη απαντήσει στο ερώτημα «για ποιο λόγο η συγκεκριμένη δημότισσα του έκανε αυτή τη δωρεά;».

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της εφημερίδας, την υπόθεση της δωρεάς εξετάζει η Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων (πρώην ΣΔΟΕ), διερευνώντας το ενδεχόμενο διάπραξης αξιόποινων πράξεων. Στην υπόθεση αυτή αναφέρεται και η απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου. Στην ίδια απόφαση γίνεται αναφορά και για τις προσλήψεις «ημετέρων» στον δήμο. Συγκεκριμένα αναφέρεται πως «αποδείχθηκε ότι μεταξύ των εργαζομένων στο δήμο είναι και άτομα τα οποία συνδέονται με πρόσωπα του περιβάλλοντος του ενάγοντα (σ.σ. του Βασίλη Παπαγεωργόπουλου) όπως είναι η κουμπάρα αυτού, η κόρη και ο γαμπρός του Μιχάλη Λεμούσια, η κόρη ενός δημοτικού συμβούλου της πλειοψηφίας…».

ΕΜΠΛΕΚΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΓΙΑ
Σύμφωνα με έγκυρη πηγή ο γενικός γραμματέας εμπλέκεται, ως εκ της θέσεώς του, και στο σκάνδαλο της υπεξαίρεσης εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ από το λογαριασμό της Παγίας Προκαταβολής. Μάλιστα για την υπόθεση αυτή ο κ. Λεμούσιας εκλήθη, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της εφημερίδας, σε ανωμοτί κατάθεση (ως ύποπτος), στις 15 Ιανουαρίου.»

Εφημερίδα “Μακεδονία”,
ρεπορτάζ: Νίκος Ηλιάδης


Σημείωση rantar: Τέτοιους συνεργάτες να τους χαίρεται ο κύριος Παπαγεωργόπουλος! Και πραγματικά, θα μας ενδιέφερε να μας πει την άποψή του για όλα τα παραπάνω. Αλλά τολμάει; Φοβάται βλέπετε μην… τσαλακωθεί, ο ατσαλάκωτος!

Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2009

ΑΣΧΗΜΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΤΗΚΑΝ ΤΟ 2008 ΟΙ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΤΡΙΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
Χρονιά επιχειρηματικής “αιμορραγίας” αποδείχθηκε το 2008 για το νομό Θεσσαλονίκης, με τις διαγραφές επιχειρήσεων από τα τρία Επιμελητήρια της περιοχής (ΕΕΘ, ΒΕΘ και ΕΒΕΘ) να διπλασιάζονται στις 11.209 από τις 5.813 του 2007, έναντι 8.088 εγγραφών.

Στην εκτίναξη του μεγέθους αυτού, καταλυτική συμβολή είχε η εντυπωσιακή αύξηση των “εξόδων” από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, που ξεπέρασαν τις 9.000, υπό τη σκιά της οικονομικής κρίσης, η οποία άφησε έντονα τα σημάδια της στον επιχειρηματικό κόσμο της περιοχής τη χρονιά που πέρασε. Ενδεικτικό είναι πως 1.016 καφενεία διαγράφηκαν από τα μητρώα του ΕΕΘ το 2008, με μόλις 262 να εγγράφονται.
Η κρίση επηρέασε κατά κύριο λόγο τους κλάδους των ενδυμάτων, του εμπορίου, των οικοδομικών υλικών, αλλά και των χώρων υγειονομικού ενδιαφέροντος (εστιατόρια, καφενεία), τομείς που επηρεάζονται άμεσα από την κατανάλωση, η οποία δεν διανύει τις καλύτερες στιγμές της και εκτιμάται ότι θα βρεθεί σε ακόμη χειρότερη θέση το 2009.


Πέραν όμως των αυξημένων διαγραφών, σημαντική υστέρηση κατεγράφη και στο μέτωπο των εγγραφών, με 13,6% λιγότερες νέες επιχειρήσεις να ανοίγουν τις πύλες τους (8.088) έναντι του 2007 (9.363). Συγκεκριμένα τις περισσότερες διαρροές υπέστησαν το 2008 κλάδοι που επηρεάζονται άμεσα από την κρίση και την αυξημένη εγκράτεια που επιδεικνύει ο καταναλωτής, όπως είναι τα καφενεία (1.016 διαγραφές) και τα εστιατόρια (695), ενώ σημαντικές ήταν οι διαγραφές στις μεταφορές εμπορευμάτων (510) και στο λιανικό εμπόριο ενδυμάτων (434).

Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2008

ΑΡΧΙΣΑΝ ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ

ΑΠΟΣΥΡΕΤΑΙ Ο ΜΠΟΥΤΑΡΗΣ, ΠΑΡΟΥΣΑ ΔΗΛΩΝΕΙ Η ΑΡΑΠΟΓΛΟΥ, ΤΟ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ Ο ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ, ΑΝΥΠΟΜΟΝΕΙ Ο ΨΩΜΙΑΔΗΣ
Δεν θα είναι ξανά υποψήφιος δήμαρχος με το συνδυασμό «Πρωτοβουλία για τη Θεσσαλονίκη», ο Γιάννης Μπουτάρης, σύμφωνα με πληροφορίες, παρόλο που μερικοί στο ΠΑΣΟΚ σκέφτονται σοβαρά το κόμμα να τον προτείνει ως υποψήφιο του κινήματος, κάτι που δεν τόλμησε να κάνει το 2006, αν και ο ίδιος ως ανεξάρτητος τα πήγε περίφημα.

Την ίδια ώρα, κάποιοι άλλοι στο ΠΑΣΟΚ, σκέφτονται σοβαρά να προτείνουν ξανά την Χρύσα Αράπογλου, ως υποψήφια του κόμματος στις επόμενες δημοτικές εκλογές, κυρίως λόγω της σκληρής αντιπολιτευτικής γραμμής που ακολούθησε η ίδια, απέναντι στο δήμαρχο Θεσσαλονίκης Βασίλη Παπαγεωργόπουλο. Με την άποψη αυτή δεν φαίνεται να συμφωνεί ο Γιώργος Παπανδρέου, καθώς πιστεύει πως ένα νέο πρόσωπο πρέπει να ηγηθεί των δημοτικών εκλογών του 2010, μιας και η Χρύσα Αράπογλου αποδείχτηκε «καμένο» χαρτί.

Τη θέση του υποψηφίου του ΠΑΣΟΚ για το δήμο Θεσσαλονίκης φαίνεται ήδη να έχουν αρνηθεί τόσο ο Ευάγγελος Βενιζέλος και ο χάρης Καστανίδης, όσο και ο Γιάννης Μαγκριώτης, παρά τις νύξεις που τους έγιναν, καθώς θέλουν να παραμείνουν στην κεντρική πολιτική σκηνή.

Όσον αφορά το δήμαρχο Θεσσαλονίκης Βασίλη Παπαγεωργόπουλο, υπάρχουν κάποιες σκέψεις να τοποθετηθεί στο ψηφοδέλτιο της ΝΔ για τις ευρωεκλογές του 2009. Ο ίδιος έχει αφήσει ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για το πολιτικό του μέλλον, ωστόσο- σύμφωνα με συνεργάτες του- θα επιθυμούσε μια ακόμα εκλογή στο δημαρχιακό θώκο, τόσο για να είναι ο πρώτος δήμαρχος που θα εγκατασταθεί στο νέο δημαρχιακό μέγαρο, όταν αυτό με το καλό ολοκληρωθεί, όσο και για να μπορέσει να καρπωθεί όλα τα μεγάλα έργα που γίνονται τώρα στη Θεσσαλονίκη και πρωτοξεκίνησαν επί της θητείας του.

Από την άλλη όμως, ο Παναγιώτης Ψωμιάδης ανυπομονεί να λάβει το χρίσμα του υποψήφιου δημάρχου της Νέας Δημοκρατίας, επιθυμία που την έχει εκφράσει ανοιχτά εδώ και πολύ καιρό και όπως φαίνεται κάποιοι στη Ρηγίλλης το σκέφτονται σοβαρά. Ανάμεσα σε αυτούς και ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής, καθώς το σίγουρο είναι πως ο νομάρχης Θεσσαλονίκης θα έχει τη στήριξη και του ΛΑΟΣ, κάτι εξάλλου που έχει δηλώσει και ο Γιώργος Καρατζαφέρης, οπότε και η επανακατάκτηση του δήμου από το κυβερνών κόμμα θα μοιάζει με… περίπατο.

Στο παραπάνω σενάριο συνηγορεί και η πρόσφατη δημοσκόπηση, που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη και εμφανίζει τον Παναγιώτη Ψωμιάδη κυρίαρχο του παιχνιδιού στη συμπρωτεύουσα, καθώς το 53,6% των Θεσσαλονικέων έχουν θετική γνώμη γι’ αυτόν. Στους βουλευτές της Α’ Θεσσαλονίκης, Ιωαννίδης, Ορφανός και Καλαφάτης αποτελούν τη δυνατή τριάδα του κυβερνώντος κόμματος, ενώ στο ΠΑΣΟΚ πρώτος και με διαφορά στις θετικές γνώμες έρχεται ο Ευάγγελος Βενιζέλος και ακολουθούν Καστανίδης και Αράπογλου.

Κυριακή 27 Ιουλίου 2008

ΔΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Η ΠΡΩΤΗ ΠΟΛΗ ΠΟΥ ΘΑ ΠΛΗΓΕΙ
Υψηλές θερμοκρασίες, λειψυδρία, περισσότερες δασικές πυρκαγιές και ερημοποίηση εδαφών τα επόμενα εκατό χρόνια, προέβλεψαν για την Ελλάδα οι επιστήμονες. Μάλιστα, προβλέπεται αύξηση της θερμοκρασίας κατά 5 ως 10 βαθμούς Κελσίου μέσα στα επόμενα 150 χρόνια και άνοδος της στάθμης της θάλασσας κατά 20 ως 50 εκατοστά μέσα στον επόμενο αιώνα, ενώ το μεγαλύτερο πρόβλημα, πιθανώς να το αντιμετωπίσει η Θεσσαλονίκη, καθώς είναι χτισμένη στο επίπεδο της θάλασσας.

Άλλη έρευνα, αποκαλύπτει πως αύξηση της μέσης θερμοκρασίας, ακόμα και κατά 5,8 βαθμούς Κελσίου, αναμένεται να σημειωθεί στην Ελλάδα και στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, μετά το έτος 2070, ενώ ήδη η Ε.Ε. έχει αποδεχτεί τους 2 βαθμούς Κελσίου ως μέση άυξηση της θερμοκρασίας στην Ευρώπη έως το 2010 και κάνει προσπάθειες για να αποτρέψει ο αριθμός αυτός να φτάσει τους 4, όπως προβλέπουν οι επιστήμονες. Ταυτόχρονα, η βροχόπτωση θα περιοριστεί από 5% μέχρι 25% τους χειμώνες και από 5% έως και 66% τους καλοκαιρινούς μήνες.

Όπως είχαν υπολογίσει οι ερευνητές, το κόστος από την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας του πλανήτη θα είναι 200 εκατομμύρια πρόσφυγες και 5,5 τρισ. ευρώ, ενώ η καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος απειλεί να επιδεινώσει το επίπεδο ζωής για τους φτωχότερους κατοίκους του πλανήτη και θα έχει επιπτώσεις και στην παγκόσμια οικονομία.
Επίσης, αναφέρεται ότι τα τελευταία 100 χρόνια έχουν μειωθεί στο μισό οι υδροβιότοποι, ενώ ο ρυθμός εξαφάνισης των ειδών υπολογίζεται ότι είναι 100 με 1000 φορές ταχύτερος από ό,τι δεν υπήρχαν οι άνθρωποι.

Στο μεταξύ, τον παλμό των Ελλήνων στα θέματα του περιβάλλοντος, καταγράφει έρευνα της Κάπα Research. Αναλυτικά, εννέα στους δέκα θα πλήρωναν παραπάνω για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όχι όμως και για αύξηση στο ηλεκτρικό. Το 96,7% είναι διατεθειμένο να κάνει ανακύκλωση, το 83,4% να περιορίσει την κατανάλωση νερού και το 79,4% να μειώσει τον όγκο των απορριμμάτων.

Με νωπές τις μνήμες από τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2007, οι Έλληνες βάζουν πρώτο στη λίστα με τα σημαντικότερα προβλήματα την υποβάθμιση του περιβάλλοντος. Μάλιστα το 44,4% πιστεύει ότι οι καταστροφικές πυρκαγιές δεν ενεργοποίησαν τους αρμόδιους. Μεταξύ των μέτρων που οι ίδιοι οι πολίτες προτείνουν είναι η ενίσχυση του Πυροσβεστικού Σώματος, η δημιουργία ειδικού σώματος δασοπυροσβεστών και δασοφυλάκων, η ενίσχυση του τομέα των εναέριων μέσων δασοπροστασίας και η ενεργοποίηση των πολιτών. Τα ακούτε, αρμόδιοι υπουργοί;

Παρασκευή 18 Ιουλίου 2008

ΛΩΡΙΔΑ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΓΙΑ ΓΕΛΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΚΛΑΜΑΤΑ

Ο ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ
Στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) έχω αναφερθεί και στο παρελθόν. Σήμερα μου δίνεται πάλι η ευκαιρία, με αφορμή την εξόρμηση που πραγματοποίησα το Σαββατοκύριακο στη Χαλκιδική. Με συντροφιά την παρέα μου και το Ράδιο Θεσσαλονίκη (που μου έδινε πληροφορίες για την κίνηση που θα συναντήσω στον… μαραθώνιο της επιστροφής), επιστρέφαμε σπίτια μου, μετά από ένα υπέροχο μπάνιο που κάναμε στο τέλος του πρώτου ποδιού, στις λεγόμενες Σπηλιές, κοντά στα Λουτρά της Αγίας Παρασκευής.

Το ότι θα συναντούσαμε κίνηση στην επιστροφή για Θεσσαλονίκη, το ξέραμε πριν καν ξεκινήσουμε το πρωί για Χαλκιδική. Όπως είχαμε εξοπλιστεί και με υπομονή για το σταμάτα- ξεκίνα που θα ακολουθούσε στη λεγόμενη περιοχή Τσάνταλη, που πάντα είναι γεμάτη από αυτοκίνητα. Με τίποτα όμως δεν μπορούμε να ανεχτούμε τους δεκάδες μακάκες, που με απίστευτη ταχύτητα προσπερνάνε όλα τα αυτοκίνητα, διερχόμενοι παράνομοι από την Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, οι οποίοι σου βγάζουν και κωλοδάχτυλο όταν δεν τους επιτρέπεις να περάσουν!

Το φαινόμενο δεν είναι φετινό. Αντιθέτως, με πρωτοβουλία του Ράδιο Θεσσαλονίκη, φέτος, μέσω πολλών ραδιοφωνικών εκπομπών, γίνεται μεγάλη προσπάθεια ώστε να συνετιστούν οι απαράδεκτοι οδηγοί και να μπορέσουν να καταλάβουν τη μεγάλη σημασία της ΛΕΑ. Το καλό είναι πως από φέτος, σε ένα σημείο κοντά στη Καρδία, υπάρχει και αστυνομικό μπλόκο που γράφει τους ασυνείδητους- βλάκες θα τους ονόμαζα- οδηγούς, ενώ αυτοί διαμαρτύρονται πως τάχα έτρεχαν στην ΛΕΑ γιατί το παιδάκι τους βιάζεται να… χέσει!!!

Η κατάσταση είναι δύσκολο να διορθωθεί. Μακάκες που θα πατάνε τη ΛΕΑ, εις βάρος των άλλων οδηγών, που έχουν την υπομονή να περιμένουν στη λωρίδα τους, μέχρι να φτάσουν στο σπίτι τους, θα υπάρχουν δυστυχώς πάντα. Μένει μόνο η αστυνομία να κάνει καλά τη δουλειά της και να τιμωρεί αυστηρά τους παραβάτες. Δεν φτάνει μόνο ένα μπλόκο. Πρέπει να υπάρχουν πολλά κατά μήκος της εθνικής οδού Μουδανιών- Θεσσαλονίκης, εκεί δηλαδή που υπάρχει και το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό πρόβλημα, τα Σαββατοκύριακα, κατά τους θερινούς μήνες, ώστε να συνετιστούν με το ζόρι αυτοί οι ηλίθιοι οδηγοί. Είμαι ακόμα σύμφωνος και με την τοποθέτηση καμερών σε εκείνο το κομμάτι, προκειμένου οι κλήσεις να πηγαίνουν ταχυδρομικώς σε αυτούς τους εξυπνάκηδες. Διαφορετικά, αν δεν μπορεί αυτή η απαράδεκτη κατάσταση να περιοριστεί, ας καταργήσουν τελείως τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης σε εκείνο το σημείο. Δεν εξυπηρετεί, αντιθέτως δημιουργεί περισσότερα προβλήματα τελικά.

Και κάτι τελευταίο. Εάν δεν έχετε την υπομονή να πάτε και να γυρίσετε από τη Χαλκιδική τα Σαββατοκύριακα, εν μέσω μεγάλης κυκλοφοριακής κίνησης, καλύτερα καθίστε στο σπίτι σας ή επιλέξτε μια από τις πολλές πισίνες που λειτουργούν στην πόλη. Μη γίνεστε επικίνδυνοι απέναντι στους άλλους οδηγούς, αλλά και σε όσους μεταφέρετε μέσα στο αυτοκίνητό σας. Σεβαστείτε τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, σεβαστείτε τους οδηγούς που περιμένουν υπομονετικά στη λωρίδα τους, δείξτε μια σχετική παιδεία όταν κυκλοφορείτε σε δρόμους με έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Συγχαρητήρια στην κυρία που έδωσε στην Αστυνομία μια λίστα με πινακίδες αυτοκινήτων που πάτησαν τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, συγχαρητήρια σε όσους οδηγούς εμπόδιζαν τους μακάκες να διέλθουν παράνομα από τη ΛΕΑ, συγχαρητήρια στη πρωτοβουλία ενός συλλόγου μοτοσικλετιστών, που σκέφτεται τα μέλη του με τις μηχανές τους- ακολουθώντας τη κανονική ροή των αυτοκινήτων- να εμποδίσουν τη παράνομη διέλευση των αυτοκινήτων από τη ΛΕΑ κατά μήκος της εθνικής οδού Μουδανιών- Θεσσαλονίκης.

Τέλος, στον οδηγό που μου έβγαλε κωλοδάχτυλο, επειδή τον εμπόδισα να μπει παράνομα στη ΛΕΑ, του εύχομαι γρήγορα να του μπει εκεί που ξέρει, με τη μορφή μάλιστα προστίμου.

Καλή επιστροφή σε όσους γυρίζουν από Χαλκιδική και δεν παρανομούν διερχόμενοι στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης. Κύριοι αστυνόμοι, αν ψάχνετε εθελοντές για να σας βοηθήσουν να «τσιμπήσετε» τους παράνομους που εισέρχονται στη ΛΕΑ, δηλώνω πρώτος συμμετοχή.

Τετάρτη 2 Ιουλίου 2008

ΑΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΗ ΣΤΑ ΑΙΩΡΟΥΜΕΝΑ ΣΩΜΑΤΙΔΙΑ Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΣΕ ΜΕΓΑΛΟ ΚΙΝΔΥΝΟ Η ΥΓΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Ίχνη από το επικίνδυνο εντομοκτόνο DTT, το οποίο έχει απαγορευθεί εδώ και τρεις δεκαετίες, ανιχνεύθηκαν στα αιωρούμενα σωματίδια της Θεσσαλονίκης, μετά από μελέτη που διενεργήθηκε για πρώτη φορά, από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ενώ οι επιστήμονες προειδοποιούν πως η μακροχρόνια έκθεση μικροσωματιδίων στους πνεύμονες προκαλεί ταχύτερη εξέλιξη της Χρόνιας Αποφρακτικής Πνευμονοπάθειας, παροξύνει την ήδη υπάρχουσα πνευμονοπάθεια και η βλάβη μειώνει την πνευμονική λειτουργία και προκαλεί υποξυγοναιμία. Όσον αφορά τα παιδιά, οι αναπνευστικές παθήσεις αυξάνονται διαχρονικά και επηρεάζονται από τη ρύπανση της ατμόσφαιρας και των εσωτερικών χώρων.

Τετάρτη 18 Ιουνίου 2008

ΤΕΣΣΕΡΑ ΧΡΥΣΑ ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΣΤΑ… ΑΔΥΤΑ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ

ΕΚΠΛΗΞΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΥΣ ΤΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ
Ουδέποτε μέχρι σήμερα είχε βρεθεί χρυσό στεφάνι στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, εύρημα όχι ιδιαίτερα σπάνιο στη Μακεδονία, να που, όμως, η αρχαιολογική σκαπάνη χτύπησε με μιας πάνω σε... τέσσερα! Τόσα ήταν τα στεφάνια από φύλλα ελιάς των πρώιμων ελληνιστικών χρόνων (τέλη 4ου αιώνα π.Χ. - αρχές 3ου) που βρέθηκαν στο εσωτερικό γυναικείου τάφου, στην περιοχή της Βιβλιοθήκης του ΑΠΘ, στο χώρο όπου διενεργούνται έργα για τη διάνοιξη της γραμμής του μετρό.

Δύο από τα στεφάνια ήταν τοποθετημένα πάνω από το κεφάλι της νεκρής και τα άλλα δύο κοντά στα πόδια της, στοιχείο ασυνήθιστο που κάνει τα ευρήματα ακόμη πιο εντυπωσιακά, δεδομένου μάλιστα ότι ο τάφος που τα έκρυβε ήταν λιτός, ταπεινός, ένας απλός λάκκος, χωρίς καν σκέπασμα. Είναι ενδεικτικό ότι οι αρχαιολόγοι είχαν χαρακτηρίσει εδώ και χρόνια την περιοχή αυτή, όπου θα διασταυρώνονται οι τροχιογραμμές του μετρό, «μέσου αρχαιολογικού κινδύνου», σε σύγκριση με την περιοχή μεταξύ Ν.Σ. Σταθμού και Σιντριβανίου, που θεωρείται «υψηλού αρχαιολογικού κινδύνου» - από αυτήν προσδοκούν και την πιο εντυπωσιακή αρχαιολογική «σοδειά». Φυσικά από το ΥΠΠO εκδόθηκε μόνο ένα σύντομο, τυπικό δελτίο Τύπου, εντελώς αναντίστοιχο με τη σπουδαιότητα των ευρημάτων…

Σε έκταση που υπερβαίνει τα 2.650 τ.μ. νοτίως της Κεντρικής Βιβλιοθήκης του πανεπιστημίου, στο χώρο που προβλέπεται να καταλάβουν οι εγκαταστάσεις αλλαγής τροχιογραμμών του μετρό, έχουν εντοπιστεί τους τελευταίους μήνες περισσότεροι από 800 τάφοι οι οποίοι χρονολογούνται στην περίοδο από τους ελληνιστικούς χρόνους ως τον 4ο μ.Χ. αιώνα.

Τετάρτη 4 Ιουνίου 2008

ΘΑΝΑΤΟΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΘΕΡΜΑΪΚΟ

ΒΟΥΤΗΞΕ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΚΑΙ ΠΝΙΓΗΚΕ
Βουτώντας στο Θερμαϊκό, ένας 75χρονος άνδρας έδωσε τέλος στη ζωή του, σήμερα το μεσημέρι. Για άγνωστο μέχρι στιγμής λόγο, ο ηλικιωμένος σύμφωνα με τους μάρτυρες βρέθηκε ξαφνικά μέσα στη θάλασσα, στο ύψος της πλατείας Ελευθερίας. Χωρίς δεύτερη σκέψη ένας νεαρός που καθόταν σε παραλιακό καφέ προσπάθησε να σώσει τον ηλικιωμένο και βούτηξε και αυτός στη θάλασσα. Όπως αναφέρει ο παππούς ζήτησε από μία παρέα κοριτσιών να πάρει τηλέφωνο από το κινητό τους, μίλησε με τη γυναίκα του και αμέσως μετά έπεσε μέσα στη θάλασσα. Οι περαστικοί αμέσως ειδοποίησαν την αστυνομία και το ΕΚΑΒ. Ο άτυχος άνδρας διακομίσθηκε στο νοσοκομείο Ιπποκράτειο όπου και εξέπνευσε.

Να θυμίσω πως πριν λίγες ημέρες και μια ηλικιωμένη έχασε τη ζωή της με τον ίδιο τρόπο, όταν έβγαλε τα ρούχα της και πήδηξε στα νερά του Θερμαϊκού, όπου και πνίγηκε, στο ύψος του ξενοδοχείου Μακεδονία Παλλάς.

Α ρε ζόρια που τραβάνε σήμερα οι ηλικιωμένοι... Σκεφτείτε τι προβλήματα μπορεί να είχαν οι δύστυχοι...

Τετάρτη 28 Μαΐου 2008

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΩ ΤΟΥΣ...

*Συμβουλεύω τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Βασίλη Παπαγεωργόπουλο να τελειώνει επιτέλους με αυτό το άθλιο τσιμεντένιο θεματικό πάρκο, που φτιάχνει στην περιοχή του Μεγάρου Μουσικής έως και τον Όμιλο και παλιά ήταν όλο καταπράσινους λοφίσκους, καθώς οι Θεσσαλονικείς τώρα το καλοκαίρι θέλουν να κάνουν ελέυθερα τη βόλτα τους στην παραλία και να μην εμποδίζονται από τους «τοίχους» με τα σίδερα των εργολάβων σας. Συμφωνείστε, πληρώστε τους, παραδώστε το άθλιο έργο σας και άντε στο καλό! Παρεμπιπτόντως, από τη στιγμή που δημοσίευσα εγώ και άλλα blog φωτογραφίες από το έκτρωμα που θέλετε να ονομάζεται θεματικό πάρκο, στη δημοσκόπηση που φιλοξενείται στο blog μου, για το ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο επόμενος δήμαρχος Θεσσαλονίκης, έχετε πατώσει! Έρχεστε τελευταίος και καταϊδρωμένος!

*Έμαθα πως ο Βοσκόπουλος, τσιράκι των σκοπιανών και του Soros, θύμωσε γιατί το Τάγμα Εθνοφυλακής Φλώρινας πραγματοποίησε εκπαιδευτική βολή και είχε ως σύνθημα «Η Μακεδονία Είναι Ελληνική». Τον συμβουλεύω λοιπόν να συνεχίσει να στέλνει επιστολές διαμαρτυρίας στην Κοντολίζα Ράις, στον ΟΗΕ, στο ΝΑΤΟ, στην ΕΕ και να μας καταγγέλλει, μπας και έτσι του φύγει λίγο ο θυμός που έχει για εμάς τους Έλληνες Μακεδόνες, αλλά κυρίως για τους Φλωρινιώτες. Και του λέω και πάλι πως αφού γουστάρει τόσο πολύ τους σκοπιανούς γιατί δεν πάει να ζήσει μαζί τους; Μπορεί να κάνει παρέα εκεί και με έναν ακόμα Έλληνα, που μισεί την καταγωγή του. Λέγεται Νικόλαος Γκρούγιος ή αλλιώς Νίκολα Γκρούεφσκι και τυγχάνει πρωθυπουργός της FYROM. Και ω τι σύμπτωση! Κατάγεται και αυτός από τη Φλώρινα. Την Αχλάδα συγκεκριμένα!

*Ωραίο το κόλπο της Όλγας Τρέμη να βάλει πρώτη είδηση στο δελτίο της την προσεδάφιση ενός ρομπότ της NASA στον πλανήτη Άρη, ώστε να αποφύγει την βασική είδηση εκείνης της ημέρας, που δεν ήταν άλλη, από την απόφαση του εισαγγελέα, που δήλωσε πεισμένος πως η κυρία Τρέμη και ο πρώην σύζυγος της, διευθυντής ειδήσεων του MEGA είδαν τελικά την κασέτα της Τζέκου με τις ερωτικές της περιπτύξεις με τον Ζαχόπουλο. Και άντε το MEGA, καιγότανε το σπίτι του, δικαιολογείται, αλλά και κανένα άλλο κανάλι να μην πει τίποτα; Τέτοια συναδελφική αλληλεγγύη;! Τρομάζω! Την συμβουλεύω λοιπόν πως η σιωπή της ισοδυναμεί με ενοχή, οπότε- έστω και καθυστερημένα- να βγει και να μιλήσει!

Δευτέρα 12 Μαΐου 2008

ΜΙΚΡΑ ΑΛΛΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΙΩΤΙΚΑ

*Τέταρτο κρούσμα χρηματισμού την τελευταία πενταετία στη Ζ΄ Δ.Ο.Υ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Συνελήφθη γυναίκα εφοριακός, που απαίτησε και έλαβε "φακελάκι" 25.000 ευρώ, από φαρμακοποιό της Καλαμαριάς, ενώ μαζί της συνελήφθη και ο λογιστής, που μεσολάβησε. Στη φυλακή, κυρία μου, στη φυλακή, εσύ και πολλοί άλλοι του σιναφιού σου.

*Περίπου 200.000 τόνους σκουπιδιών «παράγουν» το έτος οι κάτοικοι μόνο του δήμου Θεσσαλονίκης, ενώ σε σύγκριση με το 1987, η ποσότητα φαίνεται να διπλασιάστηκε! Ωστόσο, παρά τον τεράστιο όγκο των σκουπιδιών, οι Θεσσαλονικείς φαίνεται να μην συγκινούνται από την ανακύκλωση, καθώς αυξήθηκαν τα απορρίμματα από πλαστικό και χαρτί, που καταλήγουν στις χωματερές και όχι στους ειδικούς κάδους της ανακύκλωσης. Να σημειώσω τέλος, πως η Ελλάδα κρατά τα σκήπτρα στην ΕΕ των 27, στα σκουπίδια που παράγει, βάσει του πληθυσμού και της έκτασής της.

*Πτώση παρουσιάζουν οι αγορές ακινήτων στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με παράγοντας του real estate, καθώς ρευστό χρήμα δεν υπάρχει και οι εργολάβοι έχουν αυξήσει κατακόρυφα τις τιμές των νεόδμητων. Από την άλλη, σταθερές ενδέχεται να παραμείνουν οι τιμές των ενοικίων για την επόμενη διετία, με μικρές αυξήσεις μόνο στις νέες κατοικίες.

Κυριακή 11 Μαΐου 2008

ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΤΟΞΙΚΟΜΑΝΩΝ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ

ΤΟΥΣ ΑΠΕΙΛΟΥΝ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΡΙΓΓΕΣ ΤΟΥΣ
Τη σύριγγά τους χρησιμοποίησαν δύο τοξικομανείς για να απειλήσουν δύο φοιτήτριες στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, έξω από τη Φιλοσοφική Σχολή. Οι φοιτήτριες, σοκαρισμένες, έδωσαν τα χρήματα και τα κινητά τους στους δράστες, οι οποίοι αμέσως τράπηκαν σε φυγή, ενώ οι άντρες της ιδιωτικής εταιρείας φύλαξης του πανεπιστημίου τους καταδίωξαν αλλά δεν καταφέρουν να τους πιάσουν.

Δεν ήταν όμως το μόνο περιστατικό, καθώς λίγο αργότερα ένας 17χρονος με την απειλή σύριγγας, απέσπασε και αυτός 20 ευρώ από έναν φοιτητή. Ο δράστης έγινε όμως αντιληπτός από τους φύλακες, που κατάφεραν να τον ακινητοποιήσουν, ενώ σημειώθηκε και τρίτη επίθεση, έξω από την εκκλησία του Αγίου Δημητρίου, όπου με την απειλή σύριγγας, 26χρονος Γεωργιανός τοξικομανής απέσπασε το κινητό ενός 15χρονου. Περαστικοί που ήταν αυτόπτες μάρτυρες κυνήγησαν τον δράστη, ο οποίος τελικά συνελήφθη.

Σάββατο 3 Μαΐου 2008

ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΑΠΕΛΠΙΔΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ ΝΑ ΒΓΕΙ "ΚΑΘΑΡΟΣ" ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ
Τόσες μέρες απέφυγα να αναφερθώ στο σκάνδαλο της υπεξαίρεσης χρημάτων από τα ταμεία του Δήμου Θεσσαλονίκης, για να δω μέχρι που θα φτάσει ο δήμαρχος Βασίλης Παπαγεωργόπουλος.
Ας δούμε τις κινήσεις που έκανε, τι δήλωσε και τι συμβαίνει με αυτήν την περίεργη υπόθεση, στην οποία ο ίδιος δηλώνει πως ουδεμία σχέση έχει και δεν γνώριζε τίποτα, ούτε είχε πέσει κάτι ύποπτο στην αντίληψή του…

Έχουμε και λέμε λοιπόν, πως μόνο σε τέσσερα συνολικά άτομα, όλα απλοί υπάλληλοι της Ταμιακής Υπηρεσίας του Δήμου Θεσσαλονίκης, αποδίδει ευθύνες το πόρισμα της ΕΔΕ του Δήμου για την υπεξαίρεση των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων στο Δήμο Θεσσαλονίκης, η οποία προσδιορίζεται στα 18-20 εκατ. ευρώ. Για να σας θυμίσω, υπάλληλοι, οι οποίοι υπηρετούν στο τμήμα εισπράξεων προστίμων του δήμου, παραποιούσαν τα διπλότυπα είσπραξης, αποδίδοντας έτσι στα δημοτικά ταμεία ποσά μικρότερα από αυτά που εισέπρατταν από τους πολίτες.

Στην ανακοίνωση λοιπόν που εξέδωσε ο Δήμος Θεσσαλονίκης και στη δήλωση του δημάρχου Θεσσαλονίκης Βασίλη Παπαγεωργόπουλου, που περιλαμβάνεται σε αυτήν, δεν περιλαμβάνεται απολύτως καμία αναφορά ούτε στο ύψος του υπεξαιρεθέντος ποσού, ούτε στα πρόσωπα στα οποία αποδίδονται ευθύνες (χαζός είναι να αναφέρει οτιδήποτε;). Επίσης επισημαίνει ότι «το λόγο τώρα έχει η Δικαιοσύνη, προκειμένου να αποκαλυφθούν οι ένοχοι και να αποδοθούν ευθύνες» και ότι ο Δήμος προχώρησε σε όλες τις ενδεδειγμένες ενέργειες για την αποκάλυψη της υπόθεσης (εγώ πάλι γιατί δεν τον πιστεύω;…). Από την πλευρά της «αντιπολίτευσης» και συγκεκριμένα του Γιάννη Μπουτάρη, επισημαίνεται ότι «το θέμα δεν είναι το τι λέει το πόρισμα για υπαλλήλους, αλλά η σαφέστατη πολιτική ευθύνη του Βασίλη Παπαγεωργόπουλου, η αδυναμία επαρκούς εσωτερικού ελέγχου και ακόμη πιο σημαντικό είναι βεβαίως το πώς θα επιστραφούν τα υπεξαιρεθέντα χρήματα στο Δήμο», ενώ γνωστοποίησε ότι εντός της επόμενης εβδομάδας θα επιδιώξει συνάντηση με τη διοίκηση του Σώματος Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης για να θέσει θέμα «έκπτωσης της δημαρχιακής αρχής».

Πάντως ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης είναι φανερό πως τα έχει χάσει με τη συγκεκριμένη υπόθεση και προχωράει σε κινήσεις που συνέχεια τον εκθέτουν (βλέπε τις μηνύσεις που κατέθεσε εις βάρος της Χρύσας Αράπογλου και του Γιάννη Μπουτάρη). Να θυμίσω και τις βρισιές και τις απειλές που ξεστόμισε σε δημοτικό συμβούλιο που είχε μοναδικό θέμα το συγκεκριμένο σκάνδαλο, ενώ μίλησε για συνεργούς εντός και εκτός δήμου.

«Είσαι απολίτιστη», «δεν έχεις κοινωνική συμπεριφορά», «τις συνέπειες αυτής της συμπεριφοράς σου θα τις πληρώσεις εδώ τώρα, μη νομίζεις ότι θα σ' αφήσουμε έτσι», ήταν οι απαράδεκτες απειλές και οι βρισιές που εξαπέλυσε κατά της Χρύσας Αράπογλου, ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας Θόδωρος Αθανάσαρος, όταν εκείνη ζήτησε να κατατεθούν έγγραφα, ενώ σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, όταν έφευγε, ακούστηκε στο διάδρομο η φράση: «Αϊ γ... σου μωρή κότα». Η Χρύσα Αράπογλου απειλεί με μήνυση τον Θόδωρο Αθανάσαρο και στρέφοντας τα βέλη της κατά του Βασίλη Παπαγεωργόπουλου δηλώνει πως δεν του μένει άλλος δρόμος από το να παραιτηθεί. «Εχετε ξεσαλώσει», είχε δηλώσει ο Γιάννης Μπουτάρης.

Οι δημοτικοί σύμβουλοι των άλλων δύο παρατάξεων, Τρ. Μηταφίδης (ΣΥΝ) και Αγάπιος Σαχίνης (ΚΚΕ), κάλεσαν τον Βασιλάκη να αναλάβει την πολιτική ευθύνη για την απώλεια των 22 και πλέον εκατ. ευρώ, ενώ αυτός επικαλέστηκε προς υπεράσπισή του ακόμη και το σκάνδαλο των δομημένων ομολόγων (άλλο πάλι και τούτο! Ό,τι θυμάται, χαίρεται!).

Στο μεταξύ, σε νέες περιπέτειες, με άγνωστη αυτή τη φορά έκβαση, εισέρχεται το έργο κατασκευής του νέου δημαρχείου Θεσσαλονίκης. Στα μέσα της Μεγάλης Εβδομάδας η ανάδοχος κοινοπραξία ειδοποίησε τη διοίκηση του δήμου ότι διακόπτει την κατασκευή του έργου, καθώς το συσσωρευμένο χρέος για εργασίες οι οποίες έχουν ήδη εκτελεστεί, αγγίζει τα 8,5 εκατομμύρια ευρώ!
Το χειρότερο όλων είναι ότι η κοινοπραξία αντιμετωπίζει σοβαρά πλέον το ενδεχόμενο οριστικής εγκατάλειψης του έργου, κάτι το οποίο θα κριθεί τις προσεχείς εβδομάδες, "αναλόγως με τη διάθεση την οποία θα επιδείξει η πολιτεία".

Σημειώνεται πως έως τώρα έχει κατασκευαστεί περίπου το 65% του έργου, το οποίο αντιστοιχεί σε δαπάνη άνω των 30 εκατ. ευρώ, και έχουν εισπραχθεί μόλις περί τα 23 εκατ. ευρώ. Πέραν αυτού, η κατασκευάστρια κοινοπραξία έχει δεσμεύσει περίπου 8 εκατ. ευρώ ίδια κεφάλαια, γεγονός που δυσχεραίνει τη συνέχιση του έργου σε περίπτωση μη καταβολής των δεδουλευμένων.

Κατόπιν όλων αυτών ο χρόνος αποπεράτωσης του νέου δημαρχείου μετατίθεται κατά τουλάχιστον οκτώ μήνες, από τον Ιούλιο του 2008, όπως αρχικώς προβλεπόταν, προς το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2009. Όλα αυτά βεβαίως, εφόσον καταβληθούν τα οφειλόμενα και διασφαλιστεί στο εξής η σταθερή και απρόσκοπτη χρηματοδότηση του έργου, ο προϋπολογισμός του οποίου αναμένεται να υπερβεί τα 50 εκατ. ευρώ.

Με όλα τα παραπάνω ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, σίγουρα δεν μπορεί να κοιμάται ήσυχος. Πόσο μάλλον από το φόβο μήπως ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής τον οδηγήσει σε παραίτηση ή δεν του δώσει το «πράσινο φως» για να διεκδικήσει στο μέλλον πάλι το δήμο Θεσσαλονίκης, καθώς οικονομικό σκάνδαλο ήταν αυτό που είχε οδηγήσει τον Καραμανλή να μην στηρίξει τον Κωνσταντίνο Κοσμόπουλο στη διεκδίκηση της δημαρχίας, το 1998, με αποτέλεσμα ο δεύτερος να παραιτηθεί.

Αξίζει επίσης να παρατηρηθεί και το ποσοστό που λαμβάνει ο Βασιλάκης στην ψηφοφορία του blog μου, για το ποιον θεωρείτε ότι θα είναι ο επόμενος δήμαρχος Θεσσαλονίκης. Αν και πριν αποκαλυφθεί το οικονομικό σκάνδαλο ο Παπαγεωργόπουλος «κονταροχτυπιόταν» με τον Παναγιώτη Ψωμιάδη για την πρώτη θέση, σήμερα, σε σύνολο 90 ψήφων, ο Γιάννης μπουτάρης προηγείται έναντι όλων (32%), ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής ο «ορκισμένος εχθρός» του Παπαγεωργόπουλου και νυν νομάρχης Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Ψωμιάδης (30%), τρίτος έρχεται ο Βασιλάκης (23%) και ακολουθεί ο Χρήστος Φώλιας (15%), που φαίνεται πως είναι η λύση που προτείνει ο πρωθυπουργός για το δήμο Θεσσαλονίκης, στις επόμενες δημοτικές εκλογές.

Στο μεταξύ, ποινική δίωξη ασκήθηκε και σε βάρος του νομάρχη Καβάλας Θόδωρο Καλλιοντζή, για παράβαση καθήκοντος, για την υπόθεση της Κτηνιατρικής. Με βάση τα όσα αναφέρει το κατηγορητήριο, ο νομάρχης κατηγορείται, μεταξύ άλλων, ότι δεν επέβαλλε κυρώσεις σε εταιρίες που έγιναν αντιληπτές να παραβαίνουν την εθνική και κοινοτική νομοθεσία για την ασφάλεια και την υγιεινή των τροφίμων και με πρόθεση παρέβη τα καθήκοντά του «με σκοπό να προσπορίσει παράνομο όφελος σε άλλον ή να βλάψει άλλον». Μαζί με το νομάρχη, κατηγορούνται ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Κτηνιατρικής της Νομαρχίας Καβάλας, Σταμάτης Κούτλας, ο τότε αρμόδιος αντινομάρχης Ανδρέας Μπαλίκας, καθώς και πέντε επιχειρηματίες του κλάδου των τροφίμων, από το νομό Καβάλας.

Τρίτη 29 Απριλίου 2008

ΤΟ ΑΙΣΧΟΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΠΑΡΑΛΙΑΣ

ΘΑΥΜΑΣΤΕ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ!
Βρήκα πριν λίγες ημέρες σε ένα πολύ καλό blog, που ασχολείται με θέματα της Θεσσαλονίκης, φωτογραφίες από τις εργασίες ανάπλασης της Νέας Παραλίας. Αυτό που αντίκρισα ήταν επιεικώς απαράδεκτο. Η παλιά μορφή της παραλίας, με το πλούσιο πράσινο, μετατρέπεται σταδιακά σε παραλία του τσιμέντου.

Ο δήμαρχος Βασίλης Παπαγεωργόπουλος αποφάσισε φαίνεται να «πολεμήσει» με κάθε τρόπο τις λιγοστές εστίες πρασίνου, που υπάρχουν στο δήμο και να δώσει έτσι τη δυνατότητα στους εργολάβους να κερδίσουν περισσότερα χρήματα από τα μπετά τους.

Το αίσχος της Νέας Παραλίας αποτυπώνεται και στις φωτογραφίες που βρήκα και αναδημοσιεύω, καθώς το σιδερένιο «τοίχος» που έχουν υψώσει οι εργολάβοι κατά μήκος της παραλίας από το Μέγαρο Μουσικής μέχρι τον Όμιλο, δεν επιτρέπει στους πολίτες να δουν, να κρίνουν και σίγουρα να αντιδράσουν στην μεγάλη καταπάτηση του πρασίνου που συντελείται σ’ εκείνο το υπέροχο κομμάτι της πόλης.

Τέτοια παραλία να την χαίρεστε, κύριε δήμαρχε!

Κυριακή 20 Απριλίου 2008

ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Στη δημιουργία ενός πυκνού δικτύου προαστιακού σιδηροδρόμου, που θα συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με σημαντικά αστικά κέντρα στις περισσότερες περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας, την Καβάλα και τη Θεσσαλία, κάνει λόγο το Υπουργείο Μεταφορών.

Η σχετική μελέτη σκοπιμότητας για την Καβάλα, θα έχει ολοκληρωθεί ως τα τέλη του ερχόμενου μήνα, πάντως στην καλύτερη περίπτωση ο προαστιακός δεν θα αρχίσει να λειτουργεί πριν το 2017, ενώ ήδη προκαλεί αντιδράσεις στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ Καβάλας, που βλέπει να χάνει μελλοντικά όλο το μεταφορικό του έργο.

Σημειώνω πως η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Λάρισα, μέσω του Προαστιακού, θα καταστεί πραγματικότητα από το φετινό καλοκαίρι, ενώ το Υπουργείο Μεταφορών ανακοινώνει πως προετοιμάζονται οι μελέτες σκοπιμότητας για σύνδεση της συμπρωτεύουσας με την Καβάλα, τα Νέα Μουδανιά του νομού Χαλκιδικής, αλλά και τα Γιαννιτσά.

Δευτέρα 14 Απριλίου 2008

ΠΑΝΟΡΑΜΙΤΕΣ ΥΠΕΡΑΝΩ ΚΑΘΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΙΟΥ!

Η (ΨΩΝΙΣΜΕΝΗ) ΕΛΙΤ ΤΗΣ ΣΥΜΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑΣ

Καυτηριάζει ο Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος

Τελικά δεν υπάρχουν πιο ιδιότροποι άνθρωποι στη Θεσσαλονίκη, από τους Πανοραμίτες. Θεωρούν εαυτόν ανώτερον όλων και πιστεύουν πως έχουν πιάσει τον παπά απ’ τα …
Το διαπιστώνω καταρχήν από τις αγορές τους. Σε όποιο κατάστημα κι αν μπουν, θέλουν να εξυπηρετούνται πρώτοι, έχουν παράλογες απαιτήσεις και ζητούν οι πάντες να ασχοληθούν με την περίπτωσή τους.

Είναι ικανοί να αγοράζουν πράγματα πολλών χιλιάδων ευρώ και αν πρόκειται να τους γίνει παράδοση κατ’ οίκον -όπως συνήθως ζητούν- δίνουν μια πενιχρή προκαταβολή και φυσικά στους ανθρώπους ή τους τεχνικούς που πάνε στα σπίτια τους οτιδήποτε έχουν παραγγείλει, δεν δίνουν ούτε ευρώ προκαταβολή! Ξεφτίλα, ρε παιδιά. Μιλάμε για απίστευτη τσιγκουνιά!

Οι περισσότεροι από τους Πανοραμίτες κατά λάθος βρέθηκαν εκεί. Είτε οι γονείς τους είχαν κάποιο ξεχασμένο στρέμμα εκεί ψηλά, είτε άλλοι λύσσαξαν να αγοράσουν όσο- όσο ένα κομμάτι γης, γιατί δε δύναται να είσαι γιατρός, εργολάβος ή εργοστασιάρχης και να μη μένεις στην ελίτ περιοχή της Θεσσαλονίκης. Τώρα πως γίνεται να είναι κάποιος γιατρός μόλις λίγα χρόνια, σε δημόσιο νοσοκομείο παρακαλώ, και να αποκτάει μια έπαυλη στο Πανόραμα πολλών εκατομμυρίων ευρώ, εάν ζούσε η Αμαλία, θα μας το εξηγούσε μια χαρά…

Εγώ πάντως γελάω με τις γυναίκες του Πανοράματος. Οι περισσότερες δεν έχουν δουλέψει ποτέ στη ζωή τους, έχουν κάποιον που τους στάζει το χρήμα και περνάνε τις ώρες τους κάνοντας shopping- therapy, πίνοντας καφέδες και κουτσομπολεύοντας η μία την άλλη.
Όσο για τους άντρες, αυτοί προτιμούν να περνάνε τον ελεύθερο χρόνο τους μακριά από τις γυναίκες τους και απλά τους… βουλώνουν το στόμα, εξαγοράζοντας τη σιωπή τους με μερικά ευρώπουλα.

Τα παιδιά τους από την άλλη, μαθαίνουν από τη βρεφική τους ηλικία όλες τις επώνυμες μάρκες ρούχων, παπουτσιών, κτλ. Γίνονται μεγάλοι επιδειξίες και φυσικά σπάνια καταδέχονται να κάνουν παρέα με άτομα πέραν των συνόρων του Πανοράματος.

Στο Πανόραμα γίνεται μια διαρκής επίδειξη πλούτου από τους κατοίκους του. Ποιος έχει το πιο καλό αυτοκίνητο, ποιος έκανε το καλύτερο πάρτυ, ποιος φοράει τα πιο ακριβά ρούχα και ποιος έχει την πιο δυνατή εξωσυζυγική σχέση.
Φυσικά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις (όπως λέει και ο Λαζόπουλος), αλλά εμείς κοιτάμε τον κανόνα. Και ποιος ορίζει τον κανόνα; Οι ίδιοι οι Πανοραμίτες με τη συμπεριφορά τους.

Είμαι σίγουρος πως οι Πανοραμίτες που διαβάζουν το άρθρο μου θα είναι εξοργισμένοι. Κατά βάθος όμως γνωρίζουν και οι ίδιοι πως έτσι έχουν τα πράγματα. Και το πιο τραγικό ξέρετε ποιο είναι; Ότι έτσι έμαθαν να ζουν και για αλλαγή, ούτε κουβέντα. Να χαίρεστε ο ένας τον άλλον εκεί στο Πανόραμα! Φιλιά, από τα χαμηλά.

Τετάρτη 9 Απριλίου 2008

ΑΘΩΟΣ Ο ΠΡΩΗΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΟΒΟ
Αθώος κηρύχτηκε από το δικαστήριο του ΟΗΕ ο πρώην πρωθυπουργός του Κοσόβου Ραμούς Χαραντινάι, για τα εγκλήματα στην πρώην Γιουγκοσλαβία. Ο Χαραντινάι, διοικητής μονάδας του UCK, βαρύνονταν με 37 αδικήματα για φόνους, βιασμούς και βασανισμούς Σέρβων, ενώ οι εισαγγελείς είχαν προτείνει νωρίτερα ποινές μέχρι 25 ετών. Τυχαίο άραγε που τελευταία πάνε όλα… δεξιά για το Κόσοβο;…

ΔΕΝ ΒΡΕΘΗΚΕ Ο ΕΝΟΧΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΗΣ ΝΤΑΪΑΝΑΣ
Δεν υπάρχουν στοιχεία ότι το Παλάτι ή βρετανικές μυστικές υπηρεσίες συνωμότησαν για το θάνατο της πριγκίπισσας Νταϊάνα, απεφάνθη ο δικαστής που διεξάγει τη σχετική έρευνα, μετά τις δημόσιες ακροάσεις που διήρκησαν στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου. Και τώρα εμάς μας έπεισαν…

«ΑΘΩΟ» ΤΟ ΡΚΚ
Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο «βγάζει» το PKK από τη λίστα των τρομοκρατικών οργανώσεων, εντούτοις δεν αλλάζει η πολιτική της ΕΕ. Σκληρή ήταν η αντίδραση της επίσημης Άγκυρας, καθώς το PKK θεωρείται τρομοκρατική οργάνωση από την Τουρκία και τις Ηνωμένες Πολιτείες και βρίσκεται στον κατάλογο της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το 2002.

ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ- ΤΡΩΓΛΕΣ
Τη διενέργεια επείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης, για τα προβλήματα σχολικής στέγης στη Θεσσαλονίκη, διέταξε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, μετά τις αποκαλύψεις για ακατάλληλες σχολικές στέγες στον νομό, ακόμα και μέσα σε καφετέριες (!), ενώ ζητά να διερευνηθούν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες γίνονται μαθήματα σε σχολικά κτίρια- ερείπια ή κοντέινερ, όπου δεν τηρούνται οι στοιχειώδεις συνθήκες υγιεινής και να αποδοθούν οι τυχόν ποινικές ευθύνες.

ΠΑΝΙΚΟΒΛΗΤΟΣ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Έντονη αντιπαράθεση έχει ξεσπάσει στο Δήμο Θεσσαλονίκης με αφορμή την «τρύπα» των 22 εκατ. ευρώ στην ταμειακή υπηρεσία. Οι Γιάννης Μπουτάρης και Χρύσα Αράπογλου κατήγγειλαν τον δήμαρχο Βασίλη Παπαγεωργόπουλο, ο οποίος απάντησε με αγωγή εις βάρος τους για ηθική βλάβη. Μήπως ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης πανικοβλήθηκε με τα σκάνδαλα που ταλανίζουν το δήμο τελευταία; Μήπως κάτι φοβάται; Λέω, μήπως...

ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Η ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΑΛΕΞ
Στη Θεσσαλονίκη, «για λόγους τάξης και ασφάλειας», θα εκδικαστεί η υπόθεση του θανάτου του 11χρονου Αλεξ, από τη Βέροια, καθώς έγινε δεκτό το σχετικό αίτημα της Εισαγγελίας, αλλά και της Αστυνομικής Διεύθυνσης Βέροιας, που επισήμαναν ότι θα υπάρξει κίνδυνος, εάν διεξαχθούν οι δίκες στην πόλη της Ημαθίας.

ΔΑΧΤΥΛΙΚΑ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑΤΑ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ ΑΠΟ 6 ΕΤΩΝ!
Λεπτομέρειες μόνο απομένουν για να αρχίσει η καταγραφή των δακτυλικών αποτυπωμάτων στα ελληνόπουλα, ηλικίας έξι ετών και άνω, καθώς η Ελλάδα, κατά παράβαση της εθνικής νομοθεσίας και όσων ορίζει το Σύνταγμα για την προστασία των παιδιών, συντάχθηκε τελικά με τον «σκληρό πυρήνα» των χωρών που απαίτησαν τη λήψη ακόμη πιο αυστηρών αντιτρομοκρατικών μέτρων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.