Ως την πιο “εχθρική” πόλη προς τους πεζούς μετατρέπεται είναι η Θεσσαλονίκη, καθώς υπάρχουν αυτοκίνητα παρκαρισμένα παντού. Όπου επιτρέπεται, αλλά κυρίως όπου απαγορεύεται.. Αποκλεισμένες ράμπες, αυτοκίνητα στα πεζοδρόμια είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο, με αποτέλεσμα η κίνηση κυρίως των τυφλών να γίνεται μετ’ εμποδίων.
Τηλεφωνικοί θάλαμοι, κουτιά των ΕΛΤΑ, πινακίδες σήμανσης και κάθε λογής εμπόδια θα συναντήσει ένας τυφλός ακόμα και αν ακολουθήσει έναν από τους λίγους οδηγούς τυφλών στη Θεσσαλονίκη, με αποτέλεσμα οι 700 καταγεγραμμένοι τυφλοί να είναι «αποκλεισμένοι» στα σπίτια τους. Παράλληλα, παρκαρισμένα αυτοκίνητα και μηχανές θα συναντήσει κανείς και πάνω σε οδηγούς τυφλών και διαβάσεις πεζών, ακόμα και έξω από την Σχόλη τυφλών.
Συμφωνά με δημοσίευμα στην εφημερίδα «Αγγελιοφόρος», οδηγοί τυφλών υπάρχουν στη Θεσσαλονίκη μόνο σε ένα κομμάτι της οδού Βασιλίσσης Όλγας, από την Ευζώνων μέχρι την Μπότσαρη, καθώς και στην οδό Αγίου Δημητρίου, ενώ ακόμα και τα κουτιά ηχητικής ειδοποίησης πάνω στους φωτεινούς σηματοδότες, κάποιοι ασυνείδητοι τα έσπασαν γιατί έκαναν πολύ θόρυβο(!!!!!), θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή των τυφλών που βγαίνουν έξω από το σπίτι τους.
Από την άλλη, οι συναλλαγές με το δημόσιο και τις τράπεζες και η εξυπηρέτηση σε οποιοδήποτε από τα αστυνομικά τμήματα αποτελούν πολυτέλεια για τους τυφλούς της Θεσσαλονίκης, καθώς ελάχιστα είναι τα κτίρια εκείνα τα οποία πληρούν τις προδιαγραφές του ΥΠΕΧΩΔΕ, ώστε να είναι προσπελάσιμα από αυτούς, ενώ οι ταμπέλες με το σύστημα γραφής των τυφλών Braille είναι είδος προς εξαφάνιση.
Από την άλλη, άξιο αναφοράς είναι η πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, καθώς και στις περισσότερες σχολές του ΑΠΘ, με την συμβολή της Πρυτανείας και του Γραφείου Προσπελασιμότητας που δείχνουν ιδιαίτερη ευαισθησία στην εξυπηρέτηση των 150 και πλέον φοιτητών με αναπηρία του πανεπιστημίου..
Τηλεφωνικοί θάλαμοι, κουτιά των ΕΛΤΑ, πινακίδες σήμανσης και κάθε λογής εμπόδια θα συναντήσει ένας τυφλός ακόμα και αν ακολουθήσει έναν από τους λίγους οδηγούς τυφλών στη Θεσσαλονίκη, με αποτέλεσμα οι 700 καταγεγραμμένοι τυφλοί να είναι «αποκλεισμένοι» στα σπίτια τους. Παράλληλα, παρκαρισμένα αυτοκίνητα και μηχανές θα συναντήσει κανείς και πάνω σε οδηγούς τυφλών και διαβάσεις πεζών, ακόμα και έξω από την Σχόλη τυφλών.
Συμφωνά με δημοσίευμα στην εφημερίδα «Αγγελιοφόρος», οδηγοί τυφλών υπάρχουν στη Θεσσαλονίκη μόνο σε ένα κομμάτι της οδού Βασιλίσσης Όλγας, από την Ευζώνων μέχρι την Μπότσαρη, καθώς και στην οδό Αγίου Δημητρίου, ενώ ακόμα και τα κουτιά ηχητικής ειδοποίησης πάνω στους φωτεινούς σηματοδότες, κάποιοι ασυνείδητοι τα έσπασαν γιατί έκαναν πολύ θόρυβο(!!!!!), θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή των τυφλών που βγαίνουν έξω από το σπίτι τους.
Από την άλλη, οι συναλλαγές με το δημόσιο και τις τράπεζες και η εξυπηρέτηση σε οποιοδήποτε από τα αστυνομικά τμήματα αποτελούν πολυτέλεια για τους τυφλούς της Θεσσαλονίκης, καθώς ελάχιστα είναι τα κτίρια εκείνα τα οποία πληρούν τις προδιαγραφές του ΥΠΕΧΩΔΕ, ώστε να είναι προσπελάσιμα από αυτούς, ενώ οι ταμπέλες με το σύστημα γραφής των τυφλών Braille είναι είδος προς εξαφάνιση.
Από την άλλη, άξιο αναφοράς είναι η πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, καθώς και στις περισσότερες σχολές του ΑΠΘ, με την συμβολή της Πρυτανείας και του Γραφείου Προσπελασιμότητας που δείχνουν ιδιαίτερη ευαισθησία στην εξυπηρέτηση των 150 και πλέον φοιτητών με αναπηρία του πανεπιστημίου..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου