Τετάρτη 9 Απριλίου 2008

ΑΘΩΟΣ Ο ΠΡΩΗΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΟΒΟ
Αθώος κηρύχτηκε από το δικαστήριο του ΟΗΕ ο πρώην πρωθυπουργός του Κοσόβου Ραμούς Χαραντινάι, για τα εγκλήματα στην πρώην Γιουγκοσλαβία. Ο Χαραντινάι, διοικητής μονάδας του UCK, βαρύνονταν με 37 αδικήματα για φόνους, βιασμούς και βασανισμούς Σέρβων, ενώ οι εισαγγελείς είχαν προτείνει νωρίτερα ποινές μέχρι 25 ετών. Τυχαίο άραγε που τελευταία πάνε όλα… δεξιά για το Κόσοβο;…

ΔΕΝ ΒΡΕΘΗΚΕ Ο ΕΝΟΧΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΗΣ ΝΤΑΪΑΝΑΣ
Δεν υπάρχουν στοιχεία ότι το Παλάτι ή βρετανικές μυστικές υπηρεσίες συνωμότησαν για το θάνατο της πριγκίπισσας Νταϊάνα, απεφάνθη ο δικαστής που διεξάγει τη σχετική έρευνα, μετά τις δημόσιες ακροάσεις που διήρκησαν στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου. Και τώρα εμάς μας έπεισαν…

«ΑΘΩΟ» ΤΟ ΡΚΚ
Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο «βγάζει» το PKK από τη λίστα των τρομοκρατικών οργανώσεων, εντούτοις δεν αλλάζει η πολιτική της ΕΕ. Σκληρή ήταν η αντίδραση της επίσημης Άγκυρας, καθώς το PKK θεωρείται τρομοκρατική οργάνωση από την Τουρκία και τις Ηνωμένες Πολιτείες και βρίσκεται στον κατάλογο της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το 2002.

ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ- ΤΡΩΓΛΕΣ
Τη διενέργεια επείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης, για τα προβλήματα σχολικής στέγης στη Θεσσαλονίκη, διέταξε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, μετά τις αποκαλύψεις για ακατάλληλες σχολικές στέγες στον νομό, ακόμα και μέσα σε καφετέριες (!), ενώ ζητά να διερευνηθούν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες γίνονται μαθήματα σε σχολικά κτίρια- ερείπια ή κοντέινερ, όπου δεν τηρούνται οι στοιχειώδεις συνθήκες υγιεινής και να αποδοθούν οι τυχόν ποινικές ευθύνες.

ΠΑΝΙΚΟΒΛΗΤΟΣ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Έντονη αντιπαράθεση έχει ξεσπάσει στο Δήμο Θεσσαλονίκης με αφορμή την «τρύπα» των 22 εκατ. ευρώ στην ταμειακή υπηρεσία. Οι Γιάννης Μπουτάρης και Χρύσα Αράπογλου κατήγγειλαν τον δήμαρχο Βασίλη Παπαγεωργόπουλο, ο οποίος απάντησε με αγωγή εις βάρος τους για ηθική βλάβη. Μήπως ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης πανικοβλήθηκε με τα σκάνδαλα που ταλανίζουν το δήμο τελευταία; Μήπως κάτι φοβάται; Λέω, μήπως...

ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Η ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΑΛΕΞ
Στη Θεσσαλονίκη, «για λόγους τάξης και ασφάλειας», θα εκδικαστεί η υπόθεση του θανάτου του 11χρονου Αλεξ, από τη Βέροια, καθώς έγινε δεκτό το σχετικό αίτημα της Εισαγγελίας, αλλά και της Αστυνομικής Διεύθυνσης Βέροιας, που επισήμαναν ότι θα υπάρξει κίνδυνος, εάν διεξαχθούν οι δίκες στην πόλη της Ημαθίας.

ΔΑΧΤΥΛΙΚΑ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑΤΑ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ ΑΠΟ 6 ΕΤΩΝ!
Λεπτομέρειες μόνο απομένουν για να αρχίσει η καταγραφή των δακτυλικών αποτυπωμάτων στα ελληνόπουλα, ηλικίας έξι ετών και άνω, καθώς η Ελλάδα, κατά παράβαση της εθνικής νομοθεσίας και όσων ορίζει το Σύνταγμα για την προστασία των παιδιών, συντάχθηκε τελικά με τον «σκληρό πυρήνα» των χωρών που απαίτησαν τη λήψη ακόμη πιο αυστηρών αντιτρομοκρατικών μέτρων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

ΜΙΚΡΑ ΑΛΛΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ- ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ

ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ ΤΟΥ 1860!
Μια ηχογράφηση, που έκανε το 1860 ένας άσημος Γάλλος εφευρέτης, σχεδόν δύο δεκαετίες πριν την εφεύρεση του φωνογράφου από τον Τόμας Έντισον, ανακαλύφθηκε στο Παρίσι και παίχτηκε για πρώτη φορά από Αμερικανούς ερευνητές. Η ηχογράφηση των 10 δευτερολέπτων, στην οποία μια τραγουδίστρια ακούγεται να ερμηνεύει το λαϊκό τραγούδι Au Clair de la Lune («Στο Φως του Φεγγαριού»), ανακαλύφθηκε τον περασμένο μήνα στα αρχεία της Γαλλικής Ακαδημίας Επιστημών.

ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΣΙΑΓΟΝΑ ΕΤΩΝ 400.000!
Πρωτόγονοι συγγενείς του σύγχρονου ανθρώπου ζούσαν στη δυτική Ευρώπη τουλάχιστον 400.000 χρόνια νωρίτερα απ' ό,τι νόμιζαν οι παλαιοανθρωπολόγοι, αποκαλύπτει μια γυναικεία σιαγόνα άνω των 1,2 εκατ. ετών που βρέθηκε στη νότια Ισπανία.

ΝΕΕΣ ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΣΤΟ ΣΤΟΟΥΝΧΕΝΖ
Ξεκίνησε η πρώτη ανασκαφή μέσα στον κεντρικό δακτύλιο του Στόουνχενζ, σε μια προσπάθεια να χρονολογηθεί με μεγαλύτερη ακρίβεια το προϊστορικό μνημείο και να προσδιοριστεί η σημασία των μικρότερων λίθων, που στέκονται μέσα από τους στους εμβληματικούς μονόλιθους. Να σημειώσω πως οι αρχαιότερες ενδείξεις ανθρώπινης δραστηριότητας στο Στόουνχενζ έχουν ηλικία γύρω στα 10.000 χρόνια.

ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑΣ ΣΤΑ ΖΩΝΙΑΝΑ

ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΡΕΥΝΕΣ ΑΠΩΝ ΤΗΣ… ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗΣ ΚΑΜΕΡΑΣ
Ολοένα Και περισσότερο σφίγγει ο κλοιός γύρω από τις επτά «φαμίλιες» των Ζωνιανών, που είχαν μετατρέψει την περιοχή σε άνδρο των ναρκωτικών, του «μαύρου» χρήματος και παράδεισο κάθε παράνομης δραστηριότητας.

Οι αρμόδιοι των κρατικών αρχών που ερευνούν τη υπόθεση, κάνουν λόγο για διάβρωση των τοπικών θεσμών στην Κρήτη σε βάθος, καθώς με τα στοιχεία που έχουν συλλέξει φαίνεται οι τοπικές αρχές να κάλυπταν τις παρανομίες και ας μη το παραδεχόντουσαν έως σήμερα κανείς.

Την ίδια στιγμή, στο μικροσκόπιο των υπηρεσιών δίωξης οικονομικού εγκλήματος έχουν μπει 40 περίπου άτομα, τα οποία φαίνεται να έχουν δραστηριοποιηθεί ακόμα και στον τομέα του real estate, με τη μέθοδο της βίαιης και παράνομης κατάληψης φιλέτων γης, που στη συνέχεια πουλούσαν σε ξένες ή και ντόπιες εταιρίες. Επίσης φαίνεται να συμμετέχουν σε πολλές προσπάθειες αποχαρακτηρισμών δασών, με στόχο τη πώλησή τους, καθώς και να έχουν λάβει υπέρογκες ευρωπαϊκές επιδοτήσεις για αγροτικά προϊόντα, με την τακτική των εικονικών ενοικιάσεων εκατοντάδων στρεμμάτων γης, τις οποίες και μεθόδευαν με μεγάλα δικηγορικά γραφεία του Κολωνακίου…

Οι αρμόδιοι τώρα είναι σε θέση να καταλάβουν και από πού προέρχεται ο εύκολος πλουτισμός των 7 αυτών οικογενειών, που κυκλοφορούσαν με πανάκριβα αυτοκίνητα και ζούσαν σε βίλες εκατοντάδων στρεμμάτων, με όλες τις ανέσεις, ενώ είχαν στην κατοχή τους δεκάδες οικοδομές, όλες αυθαίρετες, άσχετα αν οι τραπεζικοί τους λογαριασμοί ξαφνικά βρέθηκαν άδειοι. Ωστόσο, αξιωματούχοι της ΕΛ.ΑΣ. πιστεύουν ότι σημαντικά χρηματικά ποσά βρίσκονται σε κρύπτες στη γη και σε off shore εταιρίες του εξωτερικού.

Στο μεταξύ, η υπόθεση ενός οικοπέδου 1.005 τ.μ. στο Ηράκλειο, στο οποίο και οικοδομήθηκε πολυκατοικία- «μέγαρο» 4.584 τ.μ., απασχολεί τις Αρχές, καθώς η συγκεκριμένη έκταση είχε χαρακτηριστεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ χώρος πρασίνου, οπότε και το κτίσμα είναι αυθαίρετο. Εδώ υπάρχει όμως ένα θέμα. Πως κατέλαβαν ένα δημόσιο χώρο και με ποίου οικοδομική άδεια κατασκευάστηκε η πολυκατοικία; Και πως γίνεται το οικόπεδο να αγοράστηκε το Μάρτιο του 2005 και να άρχισε να κτίζεται το 2006, ενώ ρεύμα είχε δοθεί από το 2004;!

Οι τοπικοί παράγοντες σιωπούν, αλλά είναι πασιφανές ότι όλα έγιναν αν όχι με τη δική τους συμμετοχή, σίγουρα με την ανοχή τους. Τι έχετε να πείτε τώρα για όλα αυτά, κύριε Κεφαλογιάννη και η θυγατέρα σας, που εκλέγεται στην περιοχή και μέχρι σήμερα δηλώνατε άγνοια; Όσο για τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ της περιοχής, μάλλον δύσκολα θα ακούσουμε και από αυτούς την αλήθεια, πόσο μάλλον που σήμερα το θέμα έχει ξεχαστεί.

Βλέπετε αποχώρησαν οι τηλεοπτικές κάμερες…

ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΩΝ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ

ΞΕΠΕΡΑΣΕ Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΟ 50%
Αύξηση, η οποία ξεπερνά το 50%, σημειώθηκε στις μεταμοσχεύσεις το πρώτο τρίμηνο του 2008 , ανακοίνωσε ο Εθνικός Οργανισμός Μεταμοσχεύσεων, καθώς από την αρχή του έτους πραγματοποιήθηκαν 50 μεταμοσχεύσεις, συγκριτικά με 32 πέρσι το ίδιο διάστημα. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι υπήρξε αύξηση στο ποσοστό των δοτών που αξιοποιήθηκαν -20 από τους 31 δυνητικούς δότες.

Οι συγγενείς που χάνουν δικούς τους ανθρώπους είναι πλέον πιο δεκτικοί στη δωρεά, ενώ οι γιατροί και οι συντονιστές των μονάδων καταφέρνουν να πείσουν περισσότερες οικογένειες.

Από τις 50 μεταμοσχεύσεις που έχουν γίνει από την αρχή του χρόνου μέχρι τέλος Μαρτίου, οι 36 ήταν μεταμοσχεύσεις νεφρού, 12 ήπατος και δύο καρδιάς. Από τους 20 δότες, οι έντεκα ήταν άνδρες και οι εννέα γυναίκες, όλοι ηλικίας από 4 έως 75 ετών, ενώ οι δέκα προήλθαν από Μονάδες Εντατικής Θεραπείας της Αθήνας.

Να σημειώσω πως οι λίστες αναμονής στην Ελλάδα αριθμούν 914 νεφροπαθείς και 63 ασθενείς για μεταμόσχευση ήπατος, καρδιάς και πνεύμονα.

Δευτέρα 7 Απριλίου 2008

ΜΙΚΡΑ ΑΛΛΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΙΑΤΡΙΚΑ

ΠΑΘΗΤΙΚΟΙ ΚΑΠΝΙΣΤΕΣ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ
«Παθητικοί καπνιστές» είναι τρία στα τέσσερα παιδιά στην Ελλάδα, σύμφωνα με μελέτη πνευμονολόγων. Τα παιδιά υπόκεινται σε αυτή την κατάσταση, καθώς ο ένας τουλάχιστον από τους γονείς τους καπνίζει μανιωδώς. Εκτός αυτού, αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι ακόμη και στις περιπτώσεις που οι γονείς γνωρίζουν πως το παιδί πάσχει από κάποιο χρόνιο αναπνευστικό πρόβλημα, εκείνοι συνεχίζουν να καπνίζουν…

ΑΣΠΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑ ΚΑΡΚΙΝΟΥ
Ορισμένα αντιφλεγμονώδη φάρμακα, όπως η ασπιρίνη, μπορεί να μειώνουν ως και 20% τον κίνδυνο του καρκίνου του μαστού, διαπιστώνουν Βρετανοί επιστήμονες, ωστόσο διευκρινίζουν ότι δεν είναι έτοιμοι να συστήσουν ακόμη την ασπιρίνη ως αντικαρκινικό.

ΨΑΡΙ- ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ ΣΤΑ ΠΙΑΤΑ ΜΑΣ
Στον Μεσσηνιακό Κόλπο εμφανίστηκε το επικίνδυνο ψάρι λαγοκέφαλος, λίγους μήνες μετά το συναγερμό που είχε σημάνει στα Δωδεκάνησα, όταν οι τράτες ψάρεψαν το μικρό, αλλά εξαιρετικά τοξικό ψάρι, μαζί με τα συνήθη αλιεύματά τους. το ψάρι αυτό μπορεί να είναι πηγή δηλητηριώδους τροφής για τον άνθρωπο, λόγω της τοξίνης τετραδοτοξίνη ΤΙΧ που περιέχει.

BLACK HUMOR

Ο Καραμανλής και οι μεταμφιέσεις του... by Ζαχαριάδη, στην εφημερίδα "Πρώτο Θέμα"!!!

ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΤΡΟΦΙΜΑ

ΟΡΓΙΟ ΜΕ ΤΑ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΑ ΤΡΟΦΙΜΑ
"Άναψαν κόκκινο", μέσα σε διάστημα έξι ημερών, οι γεωπόνοι της Νομαρχίας Πειραιά, στην εισαγωγή 137,4 τόνων ακατάλληλων για κατανάλωση τροφίμων φυτικής προέλευσης, που κρίθηκαν ως ακατάλληλα για κατανάλωση. Η πρώτη απαγόρευση εισόδου αφορούσε 89,4 τόνους φακής Καναδά και η δεύτερη 48 τόνους πορτοκάλια Αιγύπτου, τα οποία βρέθηκαν σε προχωρημένο στάδιο σήψης και κρίθηκαν ως ακατάλληλα για κατανάλωση.

ΜΟΤΣΑΡΕΛΑ ΜΕ... ΔΙΟΞΙΝΕΣ!
Το θέμα της μολυσμένης με διοξίνες ιταλικής μοτσαρέλας, παρακολουθεί ο ΕΦΕΤ, παρά το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαβεβαιώνει ότι δεν εξήχθη ποσότητα τυριού σε κανένα κράτος-μέλος της ΕΕ, ή σε τρίτη χώρα. Μας πείσατε…

NESTLE ΚΑΙ... ΚΑΤΑΧΡΗΣΕΙΣ
Κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης από την εταιρεία Nestle, διαπιστώνει η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, στην αγορά του στιγμιαίου καφέ, ενώ σύμφωνα με την εισήγηση, η Nestle επιβάλλει καταχρηστικούς όρους στις συναλλαγές με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, τις επιχειρήσεις μαζικής εστίασης και τους διανομείς της.

ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ Ο ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΤΗΣ ΓΗΣ

Η ΕΛΛΑΔΑ ΟΜΩΣ ΤΕΙΝΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΧΩΡΑ ΓΕΡΟΝΤΩΝ
Αυξάνεται ο πληθυσμός της γης με ραγδαίους ρυθμούς, με αποτέλεσμα ο υπερπληθυσμός που την «βαραίνει» να φτάνει το 1,2 δισεκατομμύριο κατοίκους. Αν συνεχιστεί αυτό, δηλώνουν οι επιστήμονες, ο πλανήτης δεν θα μπορεί να μας εξυπηρετεί, με αποτέλεσμα να ξεσπάσουν πόλεμοι και να επέλθει πείνα στο μεγαλύτερο μέρος του.

Την ίδια στιγμή, στον αντίποδα, η έρευνα μας ενημερώνει πως το 30% του πληθυσμού της χώρας μας έως το 2025 θα είναι άνω των 65 χρόνων, κυρίως λόγω της υπογεννητικότητας που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, ενώ φυσική αύξηση του πληθυσμού, σύμφωνα με έρευνα, προβλέπεται να σημειωθεί μέχρι το 2030 μόνο σε δύο ελληνικές περιφέρειες, την Κρήτη και τα νησιά του νότιου Αιγαίου.

Τέλος, προβλήματα θα υπάρξουν και με την δραματική μείωση του νερού, λόγω του υπερπληθυσμού του πλανήτη, που θα έχει και ως αποτέλεσμα τις άσχημες συνθήκες διαβίωσης. Ενδεικτικά, σήμερα συνολικά 2,6 δισ. άνθρωποι δεν έχουν πρόσβαση ούτε καν σε κοινόχρηστες τουαλέτες, ενώ ειδικά στην Αφρική, το πρόβλημα αφορά σχεδόν επτά στα δέκα άτομα. Παρόλο που 1,2 δισεκατομμύρια άνθρωποι απέκτησαν πρόσβαση σε βελτιωμένες εγκαταστάσεις υγιεινής από το 1990 έως το 2004, 980 εκατομμύρια παιδιά εξακολουθούν να ζουν χωρίς τουαλέτα…

Και η ζωή στη γη συνεχίζεται… Με όλους εμάς απλούς θεατές…

Κυριακή 6 Απριλίου 2008

ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΡΟΝΙΟΥ ΛΟΦΟΥ

150.000 € ΔΩΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ
Το ποσό 150.000 ευρώ αποφάσισε να διαθέσει ο Δήμος Μονάχου, για την αποκατάσταση του Κρονίου Λόφου, στην Αρχαία Ολυμπία, καθώς και για την προστασία του αρχαιολογικού χώρου της περιοχής. Την επιταγή παρέδωσε ο Γερμανός πρέσβης στην Αθήνα στον υπουργό Πολιτισμού Μιχάλη Λιάπη.

Επισημαίνεται πως ο Δήμος Μονάχου, ο οποίος φιλοξένησε το 1972 τους θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες, αισθάνεται ιδιαίτερα συνδεδεμένος με την Αρχαία Ολυμπία και ο δήμαρχος του Μονάχου Κρίστιαν Ούντε έχει ιδιαίτερους δεσμούς με την Ελλάδα και έχει ανακηρυχθεί από το 2001 επίτιμος δημότης Μυκόνου.

ΗΓΕΤΗΣ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΑΝΩΝ Ο ΜΠΟΥΣ

ΤΟΝ ΘΕΩΡΟΥΝ ΣΩΤΗΡΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΤΟΥΣ
Σε δίνη προβλημάτων βρίσκονται τα Σκόπια, κυρίως με τις γειτονικές της χώρες, μετά και το βέτο που άσκησε η Αθήνα, για την είσοδό τους στο ΝΑΤΟ.

Το τελευταίο διάστημα η ΠΓΔΜ σίγουρα δε διανύει και τις πιο ευτυχισμένες μέρες της., καθώς μετά το δυνατό "χαστούκι" του ελληνικού βέτο, τις δηλώσεις του βουλγαρικού υπουργείου Εξωτερικών, που απαιτεί να ληφθούν υπ’ όψιν οι ιστορικές, πολιτιστικές και άλλες ιδιαιτερότητες της γεωγραφικής περιοχής της Μακεδονίας, στην ουσία ως αντάλλαγμα για τη στήριξή της για ένταξη της ΠΓΔΜ στο ΝΑΤΟ, τα πρόσφατα προβλήματα με την Αλβανία, μετά την απόφαση των Σκοπίων για απαίτηση έκδοσης βίζας για τους κατοίκους της Αλβανίας, ήρθε και η σειρά της τέταρτης όμορης χώρας και στενότερης συμμάχου των Σκοπίων, της Σερβίας, να διαμαρτυρηθεί για την "παράνομη δραστηριότητα της οριοθέτησης των συνόρων της ΠΓΔΜ με το Κόσοβο."

Το σερβικό υπουργείο Εξωτερικών αναφέρει ότι η ΠΓΔΜ έδρασε κατά των διεθνών κανόνων δικαίων και των όσων προβλέπονται στη διμερή συμφωνία Σερβίας- ΠΓΔΜ του 2001, που καθορίζει τα σύνορα μεταξύ των δύο χωρών, με το να ξεκινήσει την οριοθέτηση των συνόρων μαζί με εκπροσώπους της Πρίστινα, "που δεν έχουν καμία νομιμότητα και την εξουσία για τέτοιου είδους δραστηριότητες", ενώ στη νότα διαμαρτυρίας αναφέρεται, επίσης, ότι η ΠΓΔΜ έχει παραβιάσει τη διμερή συμφωνία του 1996, με την οποία οι δύο χώρες δεσμεύονται ότι θα σέβονται η μια την εδαφική ακεραιότητα της άλλης.

Με ποιο σκεπτικό το έκανε αυτό η ΠΓΔΜ; Μα γιατί της το ζήτησαν οι ΗΠΑ. Και φυσικά σαν καλά και υπάκουα «δουλάκια» που είναι, έτρεξαν να ικανοποιήσουν το αίτημα της μαμάς- Αμερικής.

Πάντως γελάω πολύ που βλέπω τους γείτονες να υψώνουν μαζί με τη σημαία τους και την αμερικάνικη, γιατί γνωρίζω πως σε λίγα χρόνια, που οι «φίλοι» τους θα έχουν καταφέρει να τους αποσπάσουν το ουράνιο του εδάφους τους και θα τους παρατήσουν έρμαια της τύχης τους, οι σκοπιανοί θα τους καταριούνται και θα ντρέπονται για τις σημερινές εικόνες, που παίζουν σε όλα τα διεθνή μέσα ενημέρωσης.

Ίσως μόνο τότε συνειδητοποιήσουν την κοροϊδία των ΗΠΑ και τον τρόπο με τον οποίο τους εμπαίζουν, καθώς και πως οι μόνοι φίλοι τους είναι οι Έλληνες και ας μας θεωρούν σήμερα εχθρούς τους.

Προσκυνήστε, σκλαβάκια των αμερικανών, τον ηγέτη σας, τον Μπους. Μια χαρά σας παίζει στα δάχτυλά του. Γελάει μαζί σας κι εσείς τον προσκυνάτε! Σκύψτε κι άλλο!

ΕΦΥΓΕ ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ...

Ο ΖΥΛ ΝΤΑΣΣΕΝ ΔΙΠΛΑ ΣΤΗ ΜΕΛΙΝΑ ΤΟΥ...
Δίπλα στη μούσα του και σύντροφο της ζωής του Μελίνα Μερκούρη, αναπαύεται εδώ και λίγες ημέρες ο Ζυλ Ντασσέν.

Ο Ζυλ Ντασέν άφησε την τελευταία του πνοή το βράδυ της Δευτέρας 31/04/08, σε ηλικία 97 ετών. Ο θάνατός του συγκίνησε το πανελλήνιο, καθώς με το έργο του και την προσωπικότητά του δεν σταμάτησε ούτε λεπτό να αποδεικνύει την αγάπη του και τον σεβασμό του για την Ελλάδα, τον πολιτισμό της και τη Δημοκρατία.

Αγωνίστηκε μέχρι τέλους για να διαφυλάξει τις αξίες και τα ιδεώδη του, ενώ δεν εγκατέλειψε ούτε για μια στιγμή την προσπάθεια για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα.

ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

ΑΤΕΛΕΙΩΤΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ- ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
Νέα ταλαιπωρία, μέχρι και τις 22 Απριλίου, για τους οδηγούς στον οδικό άξονα Σωζόπολης – Μουδανιών - Ν. Ποτίδαιας, καθώς η εθνική οδός Θεσσαλονίκης - Μουδανιών θα είναι κλειστή λόγω έργων σε τμήματα του δρόμου. Ειδικότερα οι εργασίες εντείνονται στο ύψος από την Πορταριά μέχρι τα Μουδανιά για τη διαπλάτυνση του δρόμου και την τοποθέτηση στηθαίου.
Κλειστός θα παραμείνει επίσης ο δρόμος στον κόμβο της Τρίγλιας μέχρι το τέλος του μήνα λόγω εργασιών που γίνονται για τη διαμόρφωσή του, ενώ οι κάτοικοι της Χαλκιδικής και οι Θεσσαλονικείς, οι οποίοι είναι λάτρεις της Κασσάνδρας και της Σιθωνίας, γνωρίζουν πολύ καλά από τα ατέλειωτα μποτιλιαρίσματα που προκαλούνται τα Σαββατοκύριακα ότι το έργο έχει μετατραπεί πλέον σε «γεφύρι της Άρτας».

Σάββατο 5 Απριλίου 2008

ΕΧΘΡΙΚΗ ΠΟΛΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΥΦΛΟΥΣ Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΚΑΜΙΑ ΜΕΡΙΜΝΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΥΦΛΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ

Ως την πιο “εχθρική” πόλη προς τους πεζούς μετατρέπεται είναι η Θεσσαλονίκη, καθώς υπάρχουν αυτοκίνητα παρκαρισμένα παντού. Όπου επιτρέπεται, αλλά κυρίως όπου απαγορεύεται.. Αποκλεισμένες ράμπες, αυτοκίνητα στα πεζοδρόμια είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο, με αποτέλεσμα η κίνηση κυρίως των τυφλών να γίνεται μετ’ εμποδίων.

Τηλεφωνικοί θάλαμοι, κουτιά των ΕΛΤΑ, πινακίδες σήμανσης και κάθε λογής εμπόδια θα συναντήσει ένας τυφλός ακόμα και αν ακολουθήσει έναν από τους λίγους οδηγούς τυφλών στη Θεσσαλονίκη, με αποτέλεσμα οι 700 καταγεγραμμένοι τυφλοί να είναι «αποκλεισμένοι» στα σπίτια τους. Παράλληλα, παρκαρισμένα αυτοκίνητα και μηχανές θα συναντήσει κανείς και πάνω σε οδηγούς τυφλών και διαβάσεις πεζών, ακόμα και έξω από την Σχόλη τυφλών.

Συμφωνά με δημοσίευμα στην εφημερίδα «Αγγελιοφόρος», οδηγοί τυφλών υπάρχουν στη Θεσσαλονίκη μόνο σε ένα κομμάτι της οδού Βασιλίσσης Όλγας, από την Ευζώνων μέχρι την Μπότσαρη, καθώς και στην οδό Αγίου Δημητρίου, ενώ ακόμα και τα κουτιά ηχητικής ειδοποίησης πάνω στους φωτεινούς σηματοδότες, κάποιοι ασυνείδητοι τα έσπασαν γιατί έκαναν πολύ θόρυβο(!!!!!), θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή των τυφλών που βγαίνουν έξω από το σπίτι τους.

Από την άλλη, οι συναλλαγές με το δημόσιο και τις τράπεζες και η εξυπηρέτηση σε οποιοδήποτε από τα αστυνομικά τμήματα αποτελούν πολυτέλεια για τους τυφλούς της Θεσσαλονίκης, καθώς ελάχιστα είναι τα κτίρια εκείνα τα οποία πληρούν τις προδιαγραφές του ΥΠΕΧΩΔΕ, ώστε να είναι προσπελάσιμα από αυτούς, ενώ οι ταμπέλες με το σύστημα γραφής των τυφλών Braille είναι είδος προς εξαφάνιση.

Από την άλλη, άξιο αναφοράς είναι η πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, καθώς και στις περισσότερες σχολές του ΑΠΘ, με την συμβολή της Πρυτανείας και του Γραφείου Προσπελασιμότητας που δείχνουν ιδιαίτερη ευαισθησία στην εξυπηρέτηση των 150 και πλέον φοιτητών με αναπηρία του πανεπιστημίου..

Παρασκευή 4 Απριλίου 2008

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΒΕΤΟ ΣΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΗΣ FYROM ΣΤΟ ΝΑΤΟ

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΑΔΙΑΛΛΑΞΙΑ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ
Βέτο άσκησε τελικά η ελληνική κυβέρνηση στην ένταξη των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ, κατά τη Σύνοδο του Βουκουρεστίου, παρά την έντονη φημολογία που υπήρχε το τελευταίο διάστημα περί «λύσης του παραθύρου» made in USA, με αποτέλεσμα οι ηγέτες των κρατών- μελών της Συμμαχίας να μην της απευθύνουν πρόσκληση ένταξης, αναβάλλοντάς την έως ότου βρεθεί αμοιβαία αποδεκτή λύση, γεγονός που οι 26 ηγέτες εύχονται να γίνει «το συντομότερο δυνατό».
ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ
Στις δηλώσεις του από το Βουκουρέστι, ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής δήλωσε υπερήφανος για το αποτέλεσμα της συνόδου, κάνοντας λόγο για επιτυχημένη μάχη και για εξέλιξη υπέρ των εθνικών μας συμφερόντων, ενώ απευθυνόμενος στους πολίτες και την ηγεσία της ΠΓΔΜ ανέφερε: «Στόχος της Ελλάδας δεν είναι να τους ταπεινώσει, αλλά να τους ενισχύσει, ως νέα χώρα που προσπαθεί να σταθεί στα πόδια της. Στις διαφορές μας δεν επιδιώκουμε να υπάρξουν νικητές και ηττημένοι. Επιδιώκουμε συνεννόηση. Επιδιώκουμε λύση, που συνυπολογίζει τις ευαισθησίες όλων και ενισχύει τη σταθερότητα στην περιοχή. Λύση που διασφαλίζει σχέσεις καλής γειτονίας. Απευθύνω λοιπόν νέα πρόσκληση στην πολιτική ηγεσία των Σκοπίων, να συνεχίσουμε, στο πλαίσιο του ΟΗΕ, τη συζήτηση για εξεύρεση λύσης, για το συμφέρον όλων στην περιοχή».
ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ
Νωρίτερα, σε μια ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα, με τους σκοπιανούς δημοσιογράφους να διακόπτουν και να παρεμβαίνουν αυθαίρετα στη συνέντευξη τύπου της ελληνίδας υπουργού Εξωτερικών, η Ντόρα Μπακογιάννη διαμήνυσε στα Σκόπια και το λαό της ΠΓΔΜ ότι τα αισθήματα της Ελλάδας είναι φιλικά και πως η χώρα επιθυμεί να δει τους γείτονές της στο ΝΑΤΟ, αρκεί να λυθεί το θέμα της ονομασίας, ενώ απαντώντας στις δηλώσεις της αμερικανίδας ομολόγου της Κοντολίζα Ράις δήλωσε: «Το θέμα του ονόματος είναι ένα σημερινό πολιτικό πρόβλημα και για αυτό πρέπει να λυθεί. Δεν είναι θέμα αρχαιότητας, δεν είναι πρόβλημα της ιστορίας. Είναι ένα πρόβλημα βασισμένο σε λογικές περασμένων γενεών που πρέπει να πάψουν να υφίστανται στην ευρωπαϊκή πραγματικότητα που θέλουμε να χτίσουμε στην περιοχή μας».

Σε επίμονες ερωτήσεις δημοσιογράφων από την ΠΓΔΜ γιατί η Ελλάδα δεν δέχθηκε την ένταξη της χώρας τους έστω με την προσωρινή ονομασία FYROM, η υπουργός Εξωτερικών απάντησε ότι η ίδια η κυβέρνηση των Σκοπίων ποτέ δεν δέχθηκε και απεναντίας υπέσκαψε την προσωρινή ονομασία από την αρχή ακόμη της υιοθέτησής της από τον ΟΗΕ και τόνισε ότι η χώρα μας δεν θέλει να επιβάλει ονομασία, αλλά να συμφωνήσουμε σε ένα κοινώς αποδεκτό όνομα.

Να σημειώσω πως οι σκοπιανοί δημοσιογράφοι είχαν εγκαταλείψει επιδεικτικά και τη συνέντευξη Τύπου του γενικού γραμματέα του ΝΑΤΟ, εκφράζοντας με αυτόν τον τρόπο την έντονη δυσαρέσκειά τους για το αποτέλεσμα της συνόδου, γεγονός που σχολιάστηκε αρνητικά από τον Γιαπ ντε Χοπ Σέφερ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
Στο μεταξύ, το υπουργείο Εξωτερικών δια στόματος του κυρίου Κουμουτσάκου εξέφρασε την απορία του για την δήλωση των Σκοπίων ότι η τελευταία πρόταση του διαμεσολαβητή Μάθιου Νίμιτς είναι «τελική», σημειώνοντας πως οι γείτονες πρέπει να απομακρυνθούν από την αδιάλλακτη θέση τους και τις προκλητικές τους ενέργειες, αναφέροντας ενδεικτικά την μετονομασία του αεροδρομίου και την φωτογραφία του πρωθυπουργού των Σκοπίων κΓκρούεφσκι να καταθέτει στεφάνι σε μνημείο εθνικού ήρωα της ΠΓΔΜ, κάτω από σημαία στην οποία απεικονίζεται η «Μεγάλη Μακεδονία», ως τις ακτές της Χαλκιδικής.
ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Πριν όμως από την απόφαση της ελληνικής αντιπροσωπείας στο Βουκουρέστι, για το βέτο στην ένταξη των Σκοπίων, η χώρα μας φρόντισε να παίξει ένα πολύ καλό επικοινωνιακό παιχνίδι εντυπώσεων, καθώς επιστολές προς στους ηγέτες των χωρών-μελών του ΝΑΤΟ, στις οποίες και ανέλυε τα ελληνικά επιχειρήματα και τις θέσεις της Ελλάδας για το ζήτημα της ονομασίας της ΠΓΔΜ, είχε αποστείλει από νωρίς ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής, ενώ τηλεφωνικές συνομιλίες με τους ομολόγους της είχε η υπουργός Εξωτερικών Ντόρα Μπακογιάννη. Παράλληλα, ο Έλληνας διαπραγματευτής, πρέσβης Αδαμάντιος Βασιλάκης ενημέρωσε τους διαπιστευμένους στην Ελλάδα πρέσβεις της ΕΕ και του ΝΑΤΟ, καθώς και σε χωριστές συναντήσεις τους πρέσβης της Κίνας και της Ρωσίας για τις ελληνικές θέσεις επί του ζητήματος.

Για την Ελλάδα, η «κόκκινη γραμμή», έτσι όπως οριοθετήθηκε στην Κυβερνητική Επιτροπή, και υποστηρίζεται και από την αντιπολίτευση, είναι: «Σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό, που θα λαμβάνει υπόψη την πολιτική πραγματικότητα στην περιοχή και θα ισχύει έναντι όλων». Η συμφωνία, επίσης θα πρέπει να εγκριθεί από το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ. Παράλληλα, η Ελλάδα έχει καταστήσει σαφές ότι η Ενδιάμεση Συμφωνία δεν είναι μία συμφωνία που μπορεί κανείς να επικαλείται με επιλεκτικό τρόπο.
Επιπλέον, την ημέρα της Συνόδου, δημοσιεύθηκε ολοσέλιδη καταχώρηση στην εφημερίδα New York Times, προβάλλοντας τα ελληνικά επιχειρήματα για το θέμα της ονομασίας της ΠΓΔΜ, δίνοντας την ιστορική και πολιτική διάσταση του προβλήματος, ενώ ίδια καταχώρηση δημοσιεύεται και σε άλλες μεγάλες αμερικανικές εφημερίδες και εκτός του κειμένου δημοσιεύεται και φωτογραφία του πρωθυπουργού της ΠΓΔΜ Γκρουέφσκι να καταθέτει στεφάνι σε μνημείο των Σκοπίων, όπου υπάρχει χάρτης της «Μεγάλης Μακεδονίας».
ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΑ ΣΚΟΠΙΑ
Στη γειτονική χώρα τώρα, το βέτο της Αθήνας προκάλεσε μεγάλο σοκ στη σκοπιανή αντιπροσωπεία, που φαίνεται πως είχε πειστεί από τους Αμερικανούς ότι η Ελλάδα δεν θα τολμήσει να φθάσει την υπόθεση στα άκρα. Έτσι, νωρίς το απόγευμα της Πέμπτης, η διπλωματική αποστολή της FYROM, με επικεφαλής τον πρόεδρο και τον πρωθυπουργό της χώρας, αποφάσισε να αναχωρήσει εσπευσμένα από τη σύνοδο, σε ένδειξη διαμαρτυρίας, χωρίς να δώσει το "παρών" στη συζήτηση για τις επιχειρήσεις στο Αφγανιστάν, όπου μετέχουν και τα Σκόπια.
Την έντονη δυσαρέσκειά τους, για την μη πρόσκληση ένταξης στο ΝΑΤΟ, δεν μπόρεσε να κρύψει η πολιτική ηγεσία των Σκοπίων στις δηλώσεις της, καθώς μίλησε για «παράλογη θέση της Ελλάδας, που θα πληρώσει υψηλό τίμημα», ενώ σημείωσε ότι υπό το πρίσμα της νέας πραγματικότητας θα επαναπροσδιοριστεί η στρατηγική, αλλά οι στόχοι παραμένουν.

«Το μοναδικό εμπόδιο που σταμάτησε τη Μακεδονία από το να λάβει πρόσκληση για ένταξη στο ΝΑΤΟ είναι τα απωθημένα του νότιου γείτονά μας, της Ελλάδας, που έφτασε την παράλογη θέση της σε τέτοιο σημείο ώστε να κάνει κατάχρηση του δικαιώματός της για βέτο, ως μέλος της Συμμαχίας» δήλωσε ο πρόεδρος της ΠΓΔΜ Μπράνκο Τσερβένκοφσκι.

«Στη Σύνοδο του ΝΑΤΟ, η Ελλάδα πρακτικά άσκησε το δικαίωμά της για βέτο, που είναι το βαρύ πυροβολικό στη διπλωματία και για την ενέργειά της αυτή θα πληρώσει, σίγουρα, υψηλό τίμημα. Ωστόσο, εμείς προχωρούμε μπροστά», δήλωσε ο πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ, Νίκολα Γκρούεφσκι, ο οποίος εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του στις Ηνωμένες Πολιτείες για τη βοήθεια που πρόσφεραν στη χώρα του, όπως επίσης και τη Σλοβενία και την Τουρκία.

"Είναι μία δύσκολη στιγμή για ένα μικρό έθνος... Είναι απαραίτητο να είμαστε με το λαό μας... Είναι ατυχές για τις αρχές της δημοκρατίας το ότι η υποψηφιότητα της «Μακεδονίας» για το ΝΑΤΟ τιμωρήθηκε, όχι λόγω ενεργειών μας, αλλά επειδή είμαστε αυτοί που είμαστε. Είμαστε «Μακεδόνες» και η χώρα μας είναι η «Δημοκρατία της Μακεδονίας» και αυτή θα παραμείνει για πάντα", τόνισε προκλητικά στη συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Εξωτερικών Μιλόσοσκι, καταχειροκροτούμενος από τους Σκοπιανούς δημοσιογράφους, μέσα σε ένα παραλήρημα εθνικού πατριωτισμού, που αγγίζει τα όρια του παραλογισμού.

«Είναι μία τεράστια απογοήτευση. Μας είχαν πει ότι είχαμε κάνει όλα όσα έπρεπε να κάνουμε αναφορικά με τις μεταρρυθμίσεις και τη στρατιωτική συμβολή μας. Τιμωρούμαστε επειδή είμαστε Μακεδόνες», υποστήριξε ο εκπρόσωπος της ΠΓΔΜ Νικόλα Ντιμιτρόφ.

Πάντως, πριν επιστρέψουν στην πατρίδα τους και σε μια προσπάθεια να χρυσώσουν επικοινωνιακά το... χάπι της αποτυχίας, οι Σκοπιανοί συναντήθηκαν με τον αμερικανό πρόεδρο Τζορτζ Μπους, ενώ ακόμη και ο κατά τα άλλα μετριοπαθής πρόεδρος Τσερβένκοφσκι ήταν λάβρος κατά της Αθήνας, λέγοντας: "Δεν πρόκειται για χρήση του βέτο, αλλά για κατάχρηση. Είμαι τρομερά απογοητευμένος".

Ιδιαίτερα αιχμηρός είναι το Τύπος της γειτονικής χώρας, μετά το ελληνικό βέτο, ενώ με δεύτερες εκδόσεις αναφερόντουσαν στη χώρα μας σαν να είναι ο μεγαλύτερος εχθρός τους. Η εφημερίδα «Βεστ» έχει υπέρτιτλο «Κατάφωρη παραβίαση της Ενδιάμεσης Συμφωνίας» και κύριο τίτλο «Η Ελλάδα, ο μοναδικός μας εχθρός». Η «Ντνέβνικ», η εφημερίδα με τη μεγαλύτερη κυκλοφορία στη χώρα, κυκλοφορεί με τίτλο «Η Ελλάδα εμπόδισε την ένταξή μας στο ΝΑΤΟ».

Την ίδια ώρα, σοβαρότατοι φόβοι για ξέσπασμα βίας εναντίον επιχειρήσεων ελληνικών συμφερόντων, αλλά και του ίδιου του Ελληνικού Γραφείου Συνδέσμου (Πρεσβεία) στα Σκόπια, είναι υπαρκτοί στο γειτονικό κράτος. Αιτία οι συνεχόμενες πορείες εθνικών οργανώσεων, που διαμαρτύρονται για τη στάση της χώρας μας και εκφράζουν αλυτρωτικές απόψεις και καλούν τον Γ.Γ. του ΟΗΕ να αναγνωρίσει τη χώρα τους ως τη μοναδική ιστορική «Μακεδονία», στην οποία οι Έλληνες προχώρησαν σε γενοκτονία εις βάρος των πολιτών της.

Τους φόβους και τις ανησυχίες επιτείνει και ένα ηλεκτρονικό μήνυμα, που αναπαράγεται τις τελευταίες μέρες στα Σκόπια και το οποίο καλεί σε μποϋκοτάζ συγκεκριμένων Ελληνικών προϊόντων αλλά και επιχειρήσεων στοχοποιώντας έτσι τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις, στα μάτια των τυχόν θερμοκέφαλων διαδηλωτών. Να σημειωθεί πως οι Έλληνες επιχειρηματίες στην πλειονότητα τους έχουν εγκαταλείψει για μερικές μέρες την ΠΓΔΜ, ενώ οι έλληνες δημοσιογράφοι αλλά και οι διπλωματικοί υπάλληλοι έχουν λάβει σαφείς οδηγίες για μέτρα αυτοπροστασίας και περιορισμό των μετακινήσεων τους κατά τη διάρκεια των πορειών διαμαρτυρίας.
ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΗΠΑ
Στο μεταξύ, τόσο ο Αμερικανός πρόεδρος όσο και η υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ εξέφρασαν την απογοήτευσή τους για την εξέλιξη που είχε το θέμα της πρόσκλησης της ΠΓΔΜ για ένταξη στο ΝΑΤΟ, γι’ αυτό και φέρεται να κάλεσαν την ηγεσία της γειτονικής χώρας να επισκεφθεί την Ουάσινγκτον για διαβουλεύσεις, ενώ ο αμερικανός πρόεδρος δήλωσε προς τα Σκόπια ότι οι ΗΠΑ εγγυώνται την ασφάλειά τους.

Ο εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρντμεντ επανέλαβε ότι οι δύο χώρες χρειάζεται να καταλήξουν σε συμφωνία, αμοιβαίως αποδεκτή, ενώ κληθείς να σχολιάσει τις προσβλητικές εις βάρος της Ελλάδας αφίσες που αναρτήθηκαν στα Σκόπια, διευκρίνισε πως οι αφίσες αυτές είναι προσβλητικές.
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζορτζ Μπους αν και ούτε που μπορούσε να φανταστεί πως τελικά η Ελλάδα θα έβαζε βέτο, εξέφρασε τη λύπη του για το γεγονός ότι δεν υπήρξε συναίνεση για την πρόσκληση της πΓΔΜ να ενταχθεί στη Συμμαχία, ενώ πλήγμα για τον ίδιο αποτελεί και η απόφαση των χωρών-μελών του ΝΑΤΟ να απορρίψουν προς το παρόν τα σχέδια ένταξης της Ουκρανίας και της Γεωργίας στη Συμμαχία, παρά τις αμερικανικές πιέσεις, που βρήκαν όμως αντίσταση από τον γαλλογερμανικό άξονα, για να μην έρθει σε σύγκρουση με τη Μόσχα.
Το Αssociated Press σχολιάζει ότι πρόκειται για μεγάλη διπλωματική νίκη του Βλαντιμίρ Πούτιν, ενώ άλλοι μιλούν για "χαστούκι" προς τον Αμερικανό πρόεδρο, που δεν πέτυχε τίποτα από όσα ήθελε, στη Σύνοδο του ΝΑΤΟ, δηλαδή την περαιτέρω διεύρυνση της Συμμαχίας σε χώρες των Βαλκανίων (Αλβανία, Κροατία, ΠΓΔΜ) και σε χώρες της πρώην ΕΣΣΔ (Ουκρανία και Γεωργία), καθώς και τη δέσμευση των χωρών-μελών ότι θα συνεχίσουν να στηρίζουν τον πόλεμο κατά της τρομοκρατίας με αιχμή το Αφγανιστάν, με την αποστολή επιπλέον στρατευμάτων.

Οπότε, ο αμερικανό πρόεδρος Μπους, ο οποίος χαιρέτισε την πρόσκληση που έγινε από το ΝΑΤΟ στην Αλβανία και την Κροατία, παρηγορήθηκε μόνο από τα θερμά ευχαριστώ τους. Ιδιαίτερα του Σαλί Μπερίσα που μίλησε με θαυμασμό για το ΝΑΤΟ.
ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ΚΑΙ ΜΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ
Εκτός των γνωστών θέσεων που διατυπώθηκαν από τις ΗΠΑ, αξίζει να αναφερθεί πως υπέρ των ελληνικών θέσεων τάχθηκε η Γαλλία, η Ισπανία, η Ιταλία, το Λουξεμβούργο και η Ισλανδία, ενώ αναφανδόν υπέρ της ένταξης της ΠΓΔΜ τάχθηκε η Σλοβενία (προεδρεύουσα χώρα της ΕΕ), η Τουρκία, η Τσεχία, η Εσθονία και η Λιθουανία.
Υπέρ της ένταξης της ΠΓΔΜ, αλλά με κατανόηση στις ελληνικές θέσεις εμφανίστηκαν η Γερμανία και το Βέλγιο. Λιγότερο θερμοί, αλλά στην ίδια κατεύθυνση ήταν οι ηγέτες της Δανίας, της Βουλγαρίας και της Νορβηγίας, ενώ απέφυγαν να πάρουν θέση οι ηγέτες του Καναδά, της Βρετανίας και της Πορτογαλίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο πλέον ένθερμος υποστηρικτής των ελληνικών θέσεων ήταν ο Γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί, ο οποίος ανέφερε στην τοποθέτησή του: «Είμαστε αλληλέγγυοι με τους Έλληνες, πιστεύουμε ότι πρέπει να βρεθεί λύση. Έχω ουγγαρέζικες ρίζες, αλλά έχω και ελληνικές και τις αποδέχομαι πλήρως».

Οι δηλώσεις μάλιστα του γάλλου προέδρου έτυχαν θερμής υποδοχής από το νομάρχη Θεσσαλονίκης Παναγιώτη Ψωμιάδη, ο οποίος έπλεξε το εγκώμιο του Νικολά Ζαρκοζί, προτρέποντας μάλιστα και τον δήμαρχο της πόλης Βασίλη Παπαγεωργόπουλο να δώσει σε μεγάλο δρόμο της Θεσσαλονίκης το όνομά του, για τη φιλελληνική στάση που τήρησε. Ο Βασίλης Παπαγεωργόπουλος από την πλευρά του δήλωσε έτοιμος να του παραδώσει το χρυσό κλειδί της πόλης.
ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΟΥ ΝΑΤΟ
Τέλος, όσον αφορά την προσεχή Σύνοδο Κορυφής της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας, οι ηγέτες των κρατών- μελών του ΝΑΤΟ αποφάσισαν να πραγματοποιηθεί τον Απρίλιο του 2009 στο Στρασβούργο και στο Κελ, στα γαλλογερμανικά σύνορα, καθώς η Γερμανία και η Γαλλία συμφώνησαν να προτείνουν από κοινού η Σύνοδος Κορυφής του ΝΑΤΟ το 2009, που είναι και η 60ή επέτειος από την ίδρυση της Συμμαχίας, να πραγματοποιηθεί και στις δύο όχθες του Ρήνου.