Πέμπτη 27 Μαΐου 2010

ΣΗΜΕΡΑ Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΗΜΙΤΕΛΙΚΟΣ ΤΗΣ EUROVISION ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΦΑΒΟΡΙ

ΔΕΔΟΜΕΝΗ Η ΔΕΚΑΔΑ, ΕΚΠΛΗΞΗ ΙΣΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ **ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ**
Χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις θα κυλήσει σήμερα ο δεύτερος ημιτελικός της Eurovision, καθώς οι δέκα χώρες που θα προκριθούν στον τελικό λίγο- πολύ είναι γνωστές.

Πέντε συμμετοχές θεωρούνται μεγάλα φαβορί, όχι μόνο του δεύτερου ημιτελικού, αλλά γενικά της φετινής Eurovision. Αζερμπαϊτζάν, Αρμενία και Ισραήλ είναι σχεδόν βέβαιο πως θα περάσουν πρώτες στον σημερινό ημιτελικό, ενώ Δανία και Τουρκία θα ακολουθήσουν αμέσως μετά.

Ιρλανδία και Σουηδία αναμένεται να εξασφαλίσουν ένα εισιτήριο για τον τελικό, καθώς και η Κροατία, μιας και θεωρείται η αγαπημένη χώρα των επιτροπών και πάντοτε την ψηφίζουν.

Στις δύο τελευταίες θέσεις των χωρών που θα προκριθούν στη βραδιά του Σαββάτου προβλέπεται να δούμε την Ουκρανία και την Γεωργία, εκτός κι αν υπάρξει η έκπληξη από την Ρουμανία και την Κύπρο, μιας και δεν πρέπει να ξεχνάμε πως σε κάθε ημιτελικό, όλα αυτά τα χρόνια, δύο χώρες- αουτσάιντερ καταφέρνουν να περάσουν στον τελικό της διοργάνωσης.

Οι χώρες που σήμερα δεν θα τα καταφέρουν, προβλέπεται να είναι η Λιθουανία, παρόλο που οι ερμηνευτές του κομματιού θα μείνουν επί σκηνής μόνο με τα καυτά σορτσάκια τους, η Ελβετία και η Ολλανδία,, αν και πολλά γραφεία στοιχημάτων τις εμφάνιζαν να τα καταφέρνουν στον ημιτελικό, η Σλοβενία και η Βουλγαρία.
Σήμερα η Κύπρος μας θα εμφανιστεί στην 14η θέση, την αρχή κάνει η Λιθουανία και ολοκληρώνει τον δεύτερο ημιτελικό η Τουρκία, ενώ οι Έλληνες δεν έχουμε δικαίωμα ψήφου, καθώς συμμετείχαμε στον πρώτο ημιτελικό.

Μην ξεχνάτε πως αμέσως μετά το τέλος της βραδιάς το rantar θα σας μεταδώσει όλο το παρασκήνιο από το Όσλο της Νορβηγίας, ενώ είμαι σχεδόν σίγουρος πως και σε αυτόν τον ημιτελικό, όπως και στον πρώτο, οι προβλέψεις μου θα είναι ακριβείς.

Καλή επιτυχία στην Κύπρο!

Τετάρτη 26 Μαΐου 2010

ΜΕ… «OPA» ΠΕΡΑΣΑΜΕ ΣΤΟΝ ΤΕΛΙΚΟ ΤΗΣ EUROVISION!

ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ Η ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΑΛΚΑΙΟΥ!
Χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις ολοκληρώθηκε ο πρώτος ημιτελικός της Eurovision, στο Όσλο της Νορβηγίας, ενώ ακόμη μια χρονιά το rantar, μόλις πέντε ώρες πριν τον ημιτελικό, πρόβλεψε με ακρίβεια τις οχτώ από τις δέκα χώρες που τελικά κατάφεραν να προκριθούν.
Συγκεκριμένα, η έκπληξη της βραδιάς ήταν σαφώς η Βοσνία- Ερζεγοβίνη, η οποία από αουτσάιντερ τελικά τα κατάφερε και πήρε ένα από τα δέκα εισιτήρια για τη βραδιά του Σαββάτου, καθώς και η Πορτογαλία, η οποία σε άλλα στοιχήματα φαινόταν να τα καταφέρνει και σε άλλα όχι. Τελικά θα τη δούμε τη βραδιά του τελικού!
Η χώρα που αδικήθηκε ήταν η Λετονία, η οποία αν και θεωρούταν σίγουρη για πρόκριση, τελικά δεν τα κατάφερε, ενώ οι Φιλανδοί που τις τελευταίες ημέρες είχαν ανέβει αρκετά, ήταν δεδομένο πως δεν θα ψηφίζονταν από τις επιτροπές, όπως και το ανέφερα το μεσημέρι στην τελευταία μου ανάρτηση πριν τον διαγωνισμό.

http://Αναλυτικά, η Μολδαβία πραγματικά είχε μια πολύ ωραία παρουσίαση, ενώ η Ρωσία καταχειροκροτήθηκε από τους fan της Eurovision μέσα στο στάδιο. Αδιάφορη η συμμετοχή της Εσθονίας, καθώς και η… «οικολογική» της Σλοβακίας, ενώ οι Φιλανδές δεν εντυπωσίασαν του euro-fan, αλλά κυρίως τις επιτροπές.

http://Η Λετονή ερμηνεύτρια είχε μια πολύ ωραία παρουσία, ενώ η Σερβία εντυπωσίασε με το κομμάτι του Γκόραν Μπρέγκοβιτς (και όχι με τον ερμηνευτή του). Η Βοσνία τα έδωσε όλα, μιας και ήταν βέβαιη πως δεν θα κατάφερνα να προκριθεί στον τελικό. Το αποτέλεσμα ήταν μια φοβερή παρουσία, η οποία και ψηφίστηκε, με αποτέλεσμα να πάρει το πολυπόθητο εισιτήριο του τελικού.

Το έθνικ κομμάτι της Πολωνίας δεν συγκίνησε, σε αντίθεση με αυτό του Βελγίου, όπου ο ερμηνευτής μόνος του πάνω στην σκηνή με την κιθάρα του απέσπασε το πιο θερμό χειροκρότημα από τους euro-fan, που βρίσκονταν στο στάδιο.
http://
Η Μάλτα, παρόλο που στην σκηνή εμφάνισε έναν άγγελο, δεν τα κατάφερε, ενώ Αλβανία και Ελλάδα, με τα δυνατά τους κομμάτια ξεσήκωσαν τους euro-fan και αυτοί τους αντάμειψαν με ένα εισιτήριο για τον τελικό του Σαββάτου.

Η 18χρονη ερμηνεύτρια της Πορτογαλίας με την γλυκιά της μπαλάντα μάγεψε κοινό και τηλεθεατές, ενώ η FYROM με την ροκιά της δεν απέσπασε κανένα χειροκρότημα. Τέλος, οι «πεταλούδες» της Λευκορωσίας, αλλά και η Ισλανδή ερμηνεύτρια με την κατακόκκινη τουαλέτα (η οποία και καταχειροκροτήθηκε) έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό και πέρασαν στην τελική δεκάδα.
http://
Οι χώρες λοιπόν του πρώτου ημιτελικού που κατάφερνα και πέρασαν στην τελική φάση του διαγωνισμού της Eurovision και θα τις απολαύσουμε και πάλι το Σάββατο στο μεγάλο τελικό είναι: Μολδαβία, Ρωσία, Σερβία, Βοσνία, Βέλγιο, Αλβανία, Ελλάδα, Πορτογαλία, Λευκορωσία και Ισλανδία.

Όπως διαπιστώνετε, στον τελικό πέρασαν όλες οι Βαλκανικές χώρες, οπότε οι συμμαχίες καλά κρατούν!

Για όσους τους ενδιαφέρει η δική μου βαθμολογία, αυτή ήταν:
12 βαθμοί= ΕΛΛΑΔΑ: αντικειμενικά η καλύτερη παρουσία του πρώτου ημιτελικού της Eurovision 2010 και το πιο ζωντανό κομμάτι, με ρυθμό και άψογη χορογραφία.
10 βαθμοί= ΙΣΛΑΝΔΙΑ: εκπληκτική ερμηνεία, μεγάλο φαβορί και ωραία σκηνοθεσία, σε αντίθεση με την Ελλάδα.
8 βαθμοί= FYROM: παρ’ όλες τις διαφορές μας με το γειτονικό κρατίδιο, δεν μπορώ να μην παραδεχτώ πως το τραγούδι ήταν στο στυλ τραγουδιών που προτιμώ. Εκπληκτική μουσική και φοβερός ρυθμός, σίγουρα τελείως out ο ερμηνευτής.
7 βαθμοί= ΒΕΛΓΙΟ: Φοβερή μπαλάντα, δύσκολο τραγούδι, μιας και όλη η ερμηνεία στηριζόταν στην κιθάρα που έπαιζε ο ερμηνευτής.
6 βαθμοί= ΛΕΤΟΝΙΑ: Δυνατό κομμάτι, αδικήθηκε που δεν πέρασε στον τελικό.
5 βαθμοί= ΡΩΣΙΑ: Στην αρχή δεν έδωσα καμία σημασία στο συγκεκριμένο κομμάτι, πράγματι όμως όταν το άκουσα με κέρδισε αμέσως. Άξιζε που πέρασε στον τελικό.
4 βαθμοί= ΜΟΛΔΑΒΙΑ: Ρυθμικό κομματάκι, ωραία σκηνική παρουσία, καλό ξεκίνημα για την φετινή Eurovision.
3 βαθμοί= ΑΛΒΑΝΙΑ: Καλή η προσπάθεια της… γειτόνισσας, αλλά το ρούχο άθλιο, όπως και όλη γενικά η σκηνική της παρουσία.
2 βαθμοί= ΒΟΣΝΙΑ: Ένα κομμάτι που με ενθουσίασε, ήθελα πολύ να περάσει στον τελικό και τελικά τα κατάφερε. Η μεγάλη έκπληξη του πρώτου ημιτελικού.
1 βαθμός= ΣΛΟΒΑΚΙΑ: Τίποτα το ιδιαίτερο, απλά κάπου έπρεπε να δώσω την μονάδα μου!

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ:
Μεγάλα φαβορί που επικράτησαν: Ελλάδα, Ισλανδία, Βέλγιο
Μεγάλη έκπληξη του πρώτου ημιτελικού: Βοσνία και μετά η Πορτογαλία
Μεγάλος χαμένος του πρώτου ημιτελικού: Λετονία
Αναμενόμενη είσοδος στον τελικό: Μολδαβία, Αλβανία, Λευκορωσία
Αουτσάιντερ που τις τελευταίες ημέρες ξεχώρισαν: Ρωσία, Σερβία

Σημείωση: Λίγο πριν το δεύτερο ημιτελικό, το rantar θα σας παρουσιάσει τις 10 χώρες που θα προκριθούν στον τελικό της Eurovision! Ενημερωθείτε για να ξέρετε τα αποτελέσματα πριν από τους άλλους!

Τρίτη 25 Μαΐου 2010

ΣΗΜΕΡΑ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΗΜΙΤΕΛΙΚΟΣ ΤΗΣ EUROVISION

ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ, Η ΟΠΟΙΑ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΦΑΒΟΡΙ!**ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ**
Ελλάδα και Ισλανδία κονταροχτυπιούνται για το ποια χώρα θα περάσει πρώτη στον τελικό, παρόλο που τις τελευταίες ημέρες στην πρώτη θέση των αποδόσεων στα στοιχήματα εμφανίζεται το Βέλγιο.
Από αουτσάιντερ, φαβορί το τραγούδι της Σερβίας, έκπληξη αναμένεται να είναι τα τραγούδια της Μολδαβίας και της Ρωσίας, ενώ η Φιλανδία αρχίζει και κερδίζει ψήφους από τους fan της Eurovision, αλλά όχι και από τις επιτροπές. Εκτός τελικού φαίνεται να μένει η Εσθονία, σύμφωνα με τα προγνωστικά των τελευταίων ημερών, ενώ Αλβανία, Σλοβακία και Λευκορωσία φαίνεται να καταφέρνουν να εξασφαλίσουν μια θέση στον τελικό.

Εκτός τελικού μένουν-όπως όλα δείχνουν- Βοσνία, FYROM και Μάλτα, ενώ αναπάντητο μένει το ερώτημα για Λετονία, Πορτογαλία και Πολωνία.

Θυμηθείτε! Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος δύο μεγάλα φαβορί αναμένεται να μείνουν εκτός τελικού. Ας ελπίσουμε όχι η χώρα μας…
Σήμερα η Ελλάδα εμφανίζεται στην 13η θέση, την αρχή κάνει η Μολδαβία και ολοκληρώνει τον πρώτο ημιτελικό η Ισλανδία.

Ο ημιτελικός θα μεταδοθεί από την ΝΕΤ στις 22.00 και η ψηφοφορία θα πραγματοποιείται από την έναρξη του ημιτελικού έως και 15 λεπτά μετά τη λήξη του διαγωνιστικού τμήματος.

Αμέσως μετά τον ημιτελικό της Eurovision το rantar θα σας μεταδώσει όλο το παρασκήνιο από το Όσλο της Νορβηγίας, ενώ ελπίζουμε και φέτος οι προβλέψεις μας να είναι ακριβείας, όπως όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Καλή επιτυχία Γιώργο Αλκαίο!
Καλή επιτυχία Ελλάδα!

Πέμπτη 20 Μαΐου 2010

EUROVISION 2010- ΣΤΟΙΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΕΣ ΨΗΦΟΦΟΡΙΕΣ

ΜΕΓΑΛΟ ΦΑΒΟΡΙ ΤΟ ΑΖΕΡΜΠΑΪΤΖΑΝ, 3 ΕΩΣ 4 ΤΑ 12ΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟΝ ΤΕΛΙΚΟ
Όλα είναι έτοιμα για την έναρξη του 55ου Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision, ο οποίος και θα πραγματοποιηθεί στο στάδιο Telenor Arena, στο Όσλο της Νορβηγίας, σε τρεις διαδοχικές βραδιές.
Στο μεταξύ, τα στοιχήματα αλλάζουν συνεχώς ως προς τον τελικό νικητή και η φετινή Eurovision φαίνεται να εξελίσσεται σε θρίλερ, παρόλο που οι φετινές συμμετοχές είναι αρκετά χλιαρές, σε σχέση με παλιότερες.

Το σίγουρο- προς στιγμήν τουλάχιστον- είναι πως η Ελλάδα θα καταφέρει να περάσει στον τελικό, και μάλιστα πρώτη έναντι των άλλων χωρών που συμμετέχουν στον πρώτο ημιτελικό, ενώ η Κύπρος θα δυσκολευτεί, χωρίς βέβαια να αποκλείεται το ενδεχόμενο τελικά να τα καταφέρει, μιας και πολλά γραφεία στοιχημάτων την εμφανίζουν να περνάει οριακά στην τελική βραδιά.

Μεγάλο φαβορί της φετινής διοργάνωσης το Αζερμπαϊτζάν με την Safura να ξεσηκώνει τους fan της Eurovision με την υπέροχη μπαλάντα της, ενώ φαίνεται να ακολουθούν Ισραήλ, Γερμανία, Δανία, Νορβηγία και Αρμενία.

Πιο αναλυτικά, το μεγάλο wed site oikotimes, το πιο δημοφιλές σε όλη την Ευρώπη, το οποίο ασχολείται συστηματικά με τον διαγωνισμό εδώ και χρόνια, και έχει ελληνικές ρίζες, εμφανίζει πρώτη τη Δανία, δεύτερη την Ιρλανδία, τρίτη την Ολλανδία, τέταρτη την Γερμανία και πέμπτο το Αζερμπαϊτζάν.

Ο OGAE (Organization Generale des Amateurs de l’ Eurovision), το πανευρωπαϊκό δίκτυο των fans της Eurovision, μετά από ψηφοφορία όλων των μελών του, εμφανίζει πρώτη χώρα τη Δανία, ακολουθεί το Ισραήλ και η Γερμανία και την πεντάδα συμπληρώνουν η Νορβηγία και η Ισλανδία.

Εγώ προσωπικά, μιας και με ρωτάτε πάρα πολλοί, πιστεύω πως η τελική πεντάδα θα είναι Αζερμπαϊτζάν, Αρμενία, Δανία, Ισραήλ και Τουρκία. Ωστόσο, το Αζερμπαϊτζάν μέχρι στιγμής εμφανίζεται να έρχεται πρώτο από τα περισσότερα γραφεία στοιχημάτων της Ευρώπης.

Στο μεταξύ, μιας έκπληξη ακούγεται πως θα σημαδέψει την φετινή διοργάνωση της Eurovision, ανάμεσα σε Ελλάδα και Κύπρο, καθώς ακούγεται πως σε περίπτωση που περάσουν και οι δύο χώρες στον τελικό, η μία δεν θα ψηφίσει την άλλη με το πολυπόθητο 12άρι. Μπορεί να ακούγεται παράξενο, ωστόσο μην απορέσετε αν οι δύο χώρες τελικά δεν ανταλλάξουν 12αρια…

Ας δούμε όμως και φέτος ποιες χώρες αναμένεται να μας ψηφίσουν, σε περίπτωση που περάσουμε στον τελικό.

Καταρχήν, σταθεροί μας φίλοι όλα αυτά τα χρόνια του διαγωνισμού θεωρούνται- ανάλογα και με τις συμμετοχές τους στην Eurovision- οι Κύπρος, Αλβανία, Αρμενία, Βουλγαρία, Σερβία, Αζερμπαϊτζάν, Ισπανία, Μολδαβία, Ρωσία, Γεωργία και Ρουμανία, καθώς επίσης και η Μάλτα, ενώ οι χώρες που αποφεύγουν συστηματικά να μας ψηφίσουν είναι η Δανία και η FYROM.

Στον φετινό διαγωνισμό τα πράγματα θα έχουν ως εξής: Τέσσερις χώρες ενδέχεται να μας δώσουν το πολυπόθητο 12αρι. Βουλγαρία, Αλβανία, Ρουμανία (οι γείτονές μας δηλαδή) και ενδεχομένως και η Κύπρος, αν και φέτος λέγεται πως προορίζουν το 12αρι τους για άλλη χώρα.

Επίσης, έξι χώρες αναμένεται να μας δώσουν υψηλό βαθμό. Βέλγιο, Ηνωμένο Βασίλειο, Βοσνία, Σερβία, Αρμενία, αλλά και Γερμανία, παρόλο που το τελευταίο καιρό μας έχουν βάλει στο «μάτι».

14 χώρες θα μας δώσουν κάτι… ψίχουλα, Ρωσία, Πολωνία και Κροατία παραμένει αδιευκρίνιστο εάν τελικά μας ψηφίσουν, ενώ υπάρχουν και 11 χώρες (Λετονία, Φιλανδία, Νορβηγία, Λιθουανία, Σλοβακία, Ουκρανία, Εσθονία, Πορτογαλία, Ιρλανδία, Δανία και FYROM0 όπου δεν θα μας δώσουν κανέναν ψήφο.

Όσον αφορά τον ημιτελικό, οχτώ χώρες αναμένεται να μας ψηφίσουν για να περάσουμε στον τελικό, έξι χώρες θα προσπαθήσουν να μπλοκάρουν την είσοδό μας, καθώς δεν θα μας ψηφίσουν και δύο χώρες είναι ακόμα άγνωστο τι θα πράξουν.

Λίγες ημέρες μένουν μέχρι τους δύο ημιτελικούς, ώστε να μάθουμε ποιες χώρες τελικά θα περάσουν στον τελικό της Eurovision. Μείνετε συντονισμένοι στο rantar! Το blog που κάθε χρόνο ανακοινώνει τον νικητή, πριν ακόμα την πραγματοποίηση της τελικής βραδιάς!!!

Τετάρτη 28 Απριλίου 2010

ΑΡΧΑΙΑ ΗΡΑΚΛΕΙΑ ΛΥΓΚΗΣΤΙΔΟΣ

ΔΙΑΣΤΡΕΛΩΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΕΠΙΔΙΩΚΕΙ Η FYROM, ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΝΤΑΣ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟ
Πρόσφατα επισκέφθηκα με τους κουμπάρους μου την πόλη Μοναστήρι (Bitola), στην FYROM, τη δεύτερη μεγαλύτερη του γειτονικού κρατιδίου, μετά τα Σκόπια, η οποία απέχει μόλις λίγα λεπτά από τα σύνορα του μεθοριακού σταθμού της Νίκης, στη Φλώρινα.

Πριν φτάσουμε, αποφασίσαμε να κάνουμε μια στάση στον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας πόλης Ηράκλειας, η οποία υπήρξε ένα σημαντικό στρατιωτικό και διοικητικό κέντρο της ευρύτερης περιοχής Λυγκηστίς, παλαιά ονομασία μάλιστα της πόλης Φλώρινας. Σύμφωνα με ιστορικές πηγές, η Ηράκλεια κτίστηκε από τον βασιλιά της Μακεδονίας Φίλιππο Β τον 4ο π.Χ. αιώνα και διεξοδικές ανασκαφές στον αρχαιολογικό χώρο ξεκίνησαν το 1938. Είκοσι χρόνια αργότερα, ένα μεγάλο μέρος της Ηράκλειας είχε αποκαλυφθεί.

Η αρχαιολογική σκαπάνη έφερε στο φως ένα μεγάλο αριθμό μνημείων της ρωμαϊκής εποχής, υπολείμματα του οχυρωματικού τείχους, επιτύμβιες στήλες, έναν πρόναο, λουτρά, μια επισκοπική κατοικία, ένα θέατρο, το οποίο χωρούσε έως και 3.000 θεατές και δύο Βασιλικές, ενώ στη μεγαλύτερη από αυτές, βρέθηκε πλήθος περίτεχνων ψηφιδωτών του 5ου και 6ου μ.Χ. αιώνα.

Τα ψηφιδωτά του κυρίως ναού και του νάρθηκα της μεγάλης Βασιλικής σώζονται σε άριστη κατάσταση και η εικονογράφησή τους είναι από τις καλύτερες του είδους, ενώ τα περισσότερα θέματα των ψηφιδωτών είναι παρμένα από τη Χριστιανοσύνη. Οι αρχαιολογικές μαρτυρίες της Ηράκλειας καταδεικνύουν τη μεγάλη πολιτιστική και καλλιτεχνική άνθηση που γνώρισε κάποτε η πόλη, η οποία πήρε το όνομά της από τον βασιλέα της Μακεδονίας Φίλιππο Β΄, σε ανάμνηση κάποιας νίκης του εναντίων των Ιλλυριών προφανώς. Το όνομα επελέγη διότι ο Φίλιππος θεωρούσε τον εαυτό του Ηρακλείδη και επομένως απόγονο του ημιθέου Ηρακλέους.

Η Ηράκλεια απέκτησε εξέχουσα σημασία κατά την επακολουθήσασα ελληνιστική περίοδο. Το 148 π.Χ. όταν οι Ρωμαίοι κατέστησαν την Μακεδονία ρωμαϊκή επαρχία, αν και κατέστρεψαν την πολιτική δύναμη της πόλεως, εντούτοις η Ηράκλεια εξακολουθούσε να ευημερεί χάρη στην Εγνατία οδό, που περνούσε δίπλα της. Κατά την περίοδο της ρωμαιοκρατίας η πόλη κοσμήθηκε με στοές, αμφιθέατρο και αρκετές βασιλικές, ενώ κατά την πρώιμη βυζαντινή περίοδο (4ος -6ος αιώνας) η Ηράκλεια προήχθη σε επισκοπικό κέντρο της Πελαγονίας.

Σήμερα, τη διαχείριση των ανασκαφών στην Ηράκλεια έχουν αναλάβει Ιταλοί (μιας και ενδιαφέρονται άμεσα για την επίδραση που είχαν οι Ρωμαίοι στην περιοχή) και Σκοπιανοί αρχαιολόγοι, ενώ την ξενάγηση στον χώρο πραγματοποιούν Σκοπιανοί εργαζόμενοι του γειτονικού υπουργείου Πολιτισμού. Μπαίνοντας στον χώρο μας υποδέχτηκαν και μας ρώτησαν από πού καταγόμαστε. Όταν είπαμε πως είμαστε Έλληνες, ο ξεναγός κοντοστάθηκε, ωστόσο προσπάθησε να δείξει χαλαρή διάθεση. Κόψαμε το εισιτήριο και μας ρώτησε εάν επιθυμούσαμε να μας ξεναγήσει, με το αζημίωτο φυσικά. Σαφώς και δεν περιμέναμε μαθήματα Ιστορίας από τον συγκεκριμένο, ωστόσο δεχτήκαμε από περιέργεια, ώστε να δούμε με ποιον τρόπο θα μας διηγούταν την ιστορική σημασία της αρχαίας πόλης Ηράκλειας. Του δώσαμε 20€, με τη συμφωνία να μας επιτρέψει να τραβήξουμε και φωτογραφίες και φυσικά δέχτηκε μετά χαράς, μιας και η διαφθορά στο γειτονικό κρατίδιο καλά κρατεί!

Αρχίσαμε την περιήγησή μας και επιδιώξαμε να είμαστε κοντά σε ένα γκρουπάκι Γερμανών, ώστε να δούμε τι λένε και σε αυτούς οι ξεναγοί, μιας και ένας από την παρέα μας γνώριζε άπταιστα γερμανικά. Η ξενάγηση σε εμάς έγινε στα αγγλικά, αν και ο ξεναγός μας γνώριζε πολύ καλά ελληνικά. Και ενώ στους Γερμανούς λέγανε πως στην περιοχή δεν βρέθηκε τίποτα ελληνικό, καμία επιγραφή και τίποτα που να μαρτυρά πως στην Ηράκλεια υπήρχαν ελληνικές κοινωνικές ομάδες, παρά μόνο «μακεδονικές», ο δικός μας ξεναγός φαινόταν πιο… διαλλακτικός, λέγοντάς μας πως η Ηράκλεια ήταν κομμάτι του βασιλείου που είχε έδρα στην Βεργίνα, ενώ δεν τόλμησε καν να αναφέρει τίποτα για ύπαρξη «μακεδονικών» κοινωνικών ομάδων, ούτε φυσικά και ελληνικών.

Όταν τον ρωτήσαμε εάν βρέθηκαν στην περιοχή ελληνικές πλάκες ή έστω κάτι που να μαρτυρά πως στην περιοχή χρησιμοποιούνταν ελληνική γραφή, οπότε υπήρχαν και Έλληνες, ο ξεναγός μας απέφυγε να απαντήσει, παρά μόνο δήλωσε πως στα στασίδια του σταδίου υπάρχουν κάποιες επιγραφές, οι οποίες δεν ξεχωρίζουν εάν είναι αρχαίες ελληνικές ή λατινικές (παρόλο που είναι ξεκάθαρο πως είναι ελληνικές).

Θελήσαμε να σταματήσουμε γρήγορα την ξενάγησή μας, μιας και δεν είχαμε διάθεση να ακούμε άλλα ψεύδη και ανιστόρητες ανακρίβειες και ζητήσαμε να περιηγηθούμε μόνοι μας στον χώρο. Και τότε αποκαλύψαμε κάτι ιδιαίτερα σημαντικό! Στον χώρο όπου πραγματοποιούνταν οι ανασκαφές, υπήρχαν πεταμένες και κατεστραμμένες, για να μην γίνονται αντιληπτές από τους επισκέπτες, δεκάδες πλάκες γραμμένες με ελληνική γραφή, με ονόματα ελληνικά και ανάγλυφες εικόνες από την καθημερινότητα των αρχαίων Ελλήνων! Όπως καταλαβαίνετε, οι Σκοπιανοί πραγματοποιούν ένα τεράστιο πολιτιστικό έγκλημα, καθώς προσπαθούν να αποκρύψουν την Ιστορική αλήθεια για την ελληνικότητα της περιοχής καταστρέφοντας οτιδήποτε ελληνικό εντοπίσουν στις ανασκαφές της αρχαίας Ηράκλειας!
Το θέμα είναι ιδιαίτερα σημαντικό και ήδη έχουμε ενημερώσει το υπουργείο Εξωτερικών και Πολιτισμού, πιστεύοντας πως θα πράξουν τα δέοντα, σε αντίθεση με την παθητική στάση που επέδειξαν όλα τα προηγούμενα χρόνια οι εκάστοτε ελληνικές κυβερνήσεις.

Αξίζει τέλος να σημειώσουμε πως μόλις έγινε αντιληπτό από τους φύλακες του αρχαιολογικού χώρου πως τραβάμε φωτογραφίες τις πεταμένες και σπασμένες πλάκες, μας ζήτησαν να αποχωρήσουμε άμεσα από τον χώρο.

Και ερωτώ, όταν αυτές οι ανασκαφές πραγματοποιούνται εδώ και τόσα χρόνια, άραγε πόσα ιστορικά αντικείμενα, τεράστιας πολιτιστικής σημασίας, έχουν πεταχτεί ή καταστραφεί, ώστε η γειτονική χώρα να αλλοιώσει την Ιστορική αλήθεια και να περάσει τα δικά της ανυπόστατα ιστορικά στοιχεία; Άραγε πόσοι ξένοι έχουν ξεναγηθεί στην αρχαία Ηράκλεια και ακούν από τους ξεναγούς ψεύδη, τα οποία πιθανότατα μεταφέρουν στην πατρίδα τους; Και τέλος, άραγε τι κάνουμε εμείς; Άραγε ποιες θα είναι οι επόμενες κινήσεις μας;

Η ελληνικότητα της αρχαίας Ηράκλειας είναι δεδομένη. Τα ιστορικά μνημεία που ήρθαν στο φως το αποδεικνύουν με τον πιο περίτρανο τρόπο, παρόλο που οι Σκοπιανοί θέλουν να τα κρύψουν στο σκοτάδι. Αλλά δυστυχώς αυτή είναι η μοίρα του γειτονικού κρατιδίου, να πορεύεται στην σκιά του ελληνικού μεγαλείου, που τόσο ζηλεύει και τόσο θέλει να καπηλευτεί.

Σάββατο 24 Απριλίου 2010

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΤΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΣΤΗΝ EUROVISION

ΑΠΟ ΤΟ 1957 ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΟ 2009
Ξεκίνησαν οι εργασίες στο στάδιο Telenor Arena της Νορβηγίας, όπου και θα φιλοξενήσει τον 55ο διαγωνισμό της Eurovision στις 25, 27 και 29 Μαΐου. Οι διοργανωτές κινούνται «σεμνά και ταπεινά», μιας και η οικονομική κρίση έχει ανατρέψει τα αρχικά σχέδια για μια φαντασμαγορική διοργάνωση, ωστόσο οι υπεύθυνοι της κρατικής τηλεόρασης υπόσχονται πως οι Euro fan θα μείνουν απόλυτα ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα.

Λίγες ημέρες πριν τον τελικό, τα γραφεία στοιχημάτων αναπροσαρμόζουν συνεχώς τις αποδόσεις των κάθε κρατών και σήμερα ως μεγάλα φαβορί εμφανίζονται η Γερμανία, το Ισραήλ, η Αρμενία, το Αζερμπαϊτζάν και η Δανία.
Αλλά ας δούμε σήμερα μερικά στατιστικά στοιχεία από τις διοργανώσεις της Eurovision, σε σχέση αρχικά με τις μέχρι σήμερα συμμετοχές της Ελλάδας, αλλά και της Κύπρου. Η χώρα μας λοιπόν από το 1957 έως και το 2009 σε μέσο όρο κατάταξης βρίσκεται στην 17η θέση, ενώ η Κύπρος στην 32η. Μία φορά έχουμε κατακτήσει την πρώτη θέση, με την Έλενα Παπαρίζου και το «My number one” και τρεις φορές την τρίτη θέση, το 2008 με την Καλομοίρα, το 2004 με τον Ρουβά και το 2001 με τους Antique.

Η χώρα μας ποτέ δεν έχει κατακτήσει την τελευταία θέση στο διαγωνισμό, ενώ η Κύπρος μία φορά, το 1986, αντιθέτως Ελλάδα και Ουκρανία διατηρούν ένα σπουδαίο ρεκόρ! Είναι οι μόνες χώρες που εμφανίζονται δύο φορές ανάμεσα στις 12 συμμετοχές που έχουν λάβει τους περισσότερους βαθμούς από το 1957 έως και σήμερα! Στην 8η θέση συναντάμε τον Σάκη Ρουβά με το “Shake it”, ο οποίος και έλαβε 252 βαθμούς το 2004 και κατέλαβε την τρίτη θέση και στη 12η θέση των χωρών με τη μεγαλύτερη βαθμολογία όλων των εποχών συναντάμε την Έλενα Παπαρίζου η οποία πήρε την πρωτιά στο διαγωνισμό με 230 βαθμούς. Τέλος, όσον αφορά τη χειρότερη θέση που έχει πάρει η χώρα μας στην Eurovision, αυτή ήταν το 1998 (20η θέση τελικής κατάταξης) με το τραγούδι «Μια κρυφή ευαισθησία», του συγκροτήματος «Θάλασσα». Σε σύνολο όλων των διοργανώσεων, η Κύπρος έχει δώσει τους περισσότερους βαθμούς στη χώρα μας, ακολουθεί η Αλβανία και η Αρμενία, Βουλγαρία. Οι καλύτεροι φίλοι της Ελλάδας θεωρούνται το Σαν Μαρίνο, καθώς σε δύο διοργανώσεις που πήρε μέρος έδωσε το 12αρι του σε εμάς και ακολουθεί η Βουλγαρία, η Κύπρος, η Αλβανία και η Αρμενία.

Στο σύνολο των κρατών τώρα, σε όλες τις διοργανώσεις της Eurovision, η Ιρλανδία έχει κερδίσει τις περισσότερες φορές, καθώς αριθμεί επτά νίκες και ακολουθούν το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία και το Λουξεμβούργο με πέντε νίκες. Ωστόσο, δεν είναι τυχαίο πως οι παραπάνω χώρες δεν έχουν καταφέρει να πάρουν την πρωτιά από το 1997 και μετά, γεγονός που αποδεικνύει πως οι νίκες τους δεν ήταν και τόσο… αντικειμενικές, μιας και μέχρι τότε ψήφιζαν μόνο επιτροπές. Στον αντίποδα, η Νορβηγία, φετινή διοργανώτρια χώρα, είναι αυτή που έχει καταλάβει δέκα φορές την… τελευταία θέση στον διαγωνισμό! Ακολουθεί η Φιλανδία με εννέα φορές και το Βέλγιο με οχτώ φορές να βρίσκεται στον… πάτο του διαγωνισμού.

Φέτος ο ανταγωνισμός προβλέπεται να είναι μεγάλος. Όχι τόσο ως προς τις δυνατές συμμετοχές, αλλά κυρίως γιατί κυριαρχούν οι μπαλάντες. Τα ακούσματα είναι λίγο- πολύ ίδια, οπότε η παρουσία των καλλιτεχνών φαίνεται πως θα κάνει τη διαφορά. Υπομονή. Λίγες ημέρες μείνανε και θα ξέρουμε τον νικητή!

Κυριακή 11 Απριλίου 2010

ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΟΙΧΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ EUROVISION

ΠΡΩΤΗ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟΝ ΗΜΙΤΕΛΙΚΟ, 8Η ΣΤΟΝ ΤΕΛΙΚΟ
Λίγες ημέρες μας χωρίζουν από τις τρεις διαγωνιστικές βραδιές του φετινού 55ου διαγωνισμού της Eurovision, ο οποίος θα διεξαχθεί στο Όσλο της Νορβηγίας και τα γραφεία στοιχημάτων στο διαδίκτυο έχουν ξεκινήσει ήδη τις προβλέψεις τους για τον νικητή, ενώ καθημερινά διαμορφώνουν τις λίστες με την απόδοση κάθε χώρας στον τελικό της διοργάνωσης.
Σε όλα τα μεγάλα γραφεία στοιχημάτων το Αζερμπαϊτζάν και η Γερμανία φαίνεται να είναι τα μεγάλα φαβορί και ακολουθεί το Ισραήλ, ενώ Δανία, Κροατία και Νορβηγία φιγουράρουν μέσα στις πρώτες πέντε θέσεις (όλες οι χώρες διαγωνίζονται στον δεύτερο ημιτελικό). Η Ελλάδα κατατάσσεται στην 8η θέση, βάσει των αποδόσεων που δίνουν στο σύνολο τους τα γραφεία, ενώ η Κύπρος πότε βρίσκεται μέσα στις 20 χώρες που θα προκριθούν από τους ημιτελικούς και πότε όχι.

Όσον αφορά τον πρώτο ημιτελικό, μιας και για τον δεύτερο οι νικητές είναι δεδομένοι,, όλα τα γραφεία στοιχημάτων προβλέπουν σε αυτόν η Ελλάδα να τερματίζει πρώτη και με διαφορά, ακολουθεί η Σλοβακία και έπονται το Βέλγιο και η Ισλανδία.

Ωστόσο, οι αποδόσεις καθημερινά διαμορφώνονται και τα πράγματα πλέον δεν είναι τόσο ξεκάθαρα όπως άλλες χρονιές, μιας και οι επιτροπές των κρατών τελικά ανατρέπουν τα αποτελέσματα.

Σάββατο 10 Απριλίου 2010

ΣΤΟ ΡΥΘΜΟ ΤΗΣ EUROVISION!

ΠΟΙΟΙ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΣΤΟΝ ΤΕΛΙΚΟ, ΣΤΟΙΧΗΜΑΤΑ, ΣΥΜΜΑΧΙΕΣ ΚΑΙ ΦΑΒΟΡΙ
Ο φετινός διαγωνισμός της Eurovision σίγουρα δεν θα θυμίζει σε τίποτα τους προηγούμενους, λόγω κυρίως των τραγουδιών, τα οποία στο σύνολό τους είναι μέτρια. Μεγάλα ονόματα δεν θα εμφανιστούν, με μοναδική εξαίρεση ίσως τον Γκόραν Μπρέγκοβιτς, ο οποίος υπογράφει τη συμμετοχή της Σερβίας.

Τα μεγάλα φαβορί του διαγωνισμού θα εμφανιστούν στον δεύτερο ημιτελικό- και φέτος-, μιας και ο πρώτος ημιτελικός είναι από βαρετός έως αδιάφορος, γεγονός βέβαια που βοηθάει την Ελλάδα να περάσει στον τελικό, μιας και εμφανίζεται την πρώτη βραδιά του διαγωνισμού. Αντιθέτως, δύσκολα τα πράγματα για την Κύπρο, η οποία διαγωνίζεται στον δεύτερο ημιτελικό, καθώς φαίνεται ακόμα μια χρονιά να παραμένει έξω από τον τελικό της Eurovision.

Α’ ΗΜΙΤΕΛΙΚΟΣ- 25 ΜΑΪΟΥ
Αναλυτικά, στον πρώτο ημιτελικό, που θα διεξαχθεί στις 25 Μαΐου, η πρώτη χώρα που θα εμφανιστεί είναι η Μολδαβία, με ένα δυνατό ροκ κομμάτι, ιδανικό για να ξεσηκώσει τους εκατομμύρια fan της Eurovision. http://Ακολουθεί η Ρωσία με μπαλάντα και τρίτη χώρα η Εσθονία με έναν συμπαθητικό ερμηνευτή, ο οποίος «σαχλαμαρίζει» πάνω στην σκηνή, προκειμένου να ενθουσιάσει το κοινό και τους τηλεθεατές. Το παράξενο είναι πως το συγκεκριμένο τραγούδι έχει ήδη κερδίσει τις προτιμήσεις πολλών φίλων της Eurovision και φαίνεται ήδη να περνάει στον τελικό.

Τέταρτη χώρα στη σειρά εμφάνισης στον πρώτο ημιτελικό, η Σλοβακία, με εντυπωσιακή ερμηνεύτρια και ωραία σκηνική παρουσία. Αδιάφορη η εμφάνιση της Φινλανδίας, ενώ σχόλια θα προκαλέσει η εμφάνιση της Λετονίας, με γυναίκες επί σκηνής να… πλένουν ρούχα και να συνοδεύουν φωνητικά την τραγουδίστρια! Η Λετονία φαίνεται να καταφέρνει να περάσει στον τελικό, αλλά ως εκεί…
http://
Στην 7η θέση εμφανίζεται η Σερβία με τραγούδι του Γκόραν Μπρέγκοβιτς. Ο ερμηνευτής δεν φαίνεται να πείθει αρκετά- όπως και το τραγούδι-, αλλά το σίγουρο είναι πως οι βαλκανικές χώρες θα στηρίξουν τον μοναδικό Μπρέγκοβιτς!
Ακολουθεί η Βοσνία- Ερζεγοβίνη με ροκ κομμάτι και η Πολωνία με το ιδιαίτερο τραγουδάκι της, το οποίο φαίνεται να καταφέρνει να περάσει και στον τελικό, ενώ ο ερμηνευτής της έχει ήδη ξεσηκώσει τις fan της Eurovision.

Στη 10η θέση εμφανίζεται το Βέλγιο με μπαλάντα, τραγούδι που μάλλον θα το ακούσουμε και στον τελικό, ενώ ακολουθεί η Μάλτα, επίσης με μπαλάντα και την ερμηνεύτρια να φοράει ένα εντυπωσιακό φόρεμα, πίσω από το οποίο κάποια στιγμή ξεπροβάλλει ένας άγγελος. Μόνη σωτηρία της για τον τελικό; Οι επιτροπές.
12η εμφανίζεται η Αλβανία, με ένα ρυθμικό κομματάκι, ιδιαίτερα αγαπητό στους fan της διοργάνωσης, αλλά μάλλον δεν θα συγκινήσει τις επιτροπές, οπότε δύσκολα θα τα καταφέρει. Στην 13η θέση του διαγωνισμού εμφανίζεται η Ελλάδα με τον Γιώργο Αλκαίο! Να σημειώσω πως έως αυτή τη στιγμή τα περισσότερα γραφεία στοιχημάτων τον εμφανίζουν να περνάει πρώτος στον τελικό, από όλους τους διαγωνιζόμενους του πρώτου ημιτελικού.
http://Μετά τον Αλκαίο τους ρυθμούς ρίχνει η Πορτογαλία με τη μελωδική της μπαλάντα και ακολουθεί το αδιάφορο τραγούδι της ΠΓΔΜ. Προτελευταία εμφανίζεται η συμμετοχή της Λευκορωσίας, η οποία φαίνεται φέτος με τη μπαλάντα της να κάνει τη διαφορά και είναι βέβαιο πως θα περάσει στον τελικό. Υπέροχο τραγούδι και μοναδικές ερμηνείες από τους ερμηνευτές του.
Τη βραδιά του πρώτου ημιτελικού κλείνει η συμμετοχή της Ισλανδίας, η οποία φαίνεται να παίρνει το πολυπόθητο «εισιτήριο» για τον τελικό, μιας και το τραγούδι είναι ιδιαίτερα αγαπητό στους fan της Eurovision.

Τα φαβορί λοιπόν του πρώτου ημιτελικού, κατά τη γνώμη μου, για να λάβουν μία από τις 20 θέσεις του τελικού είναι: Ελλάδα, Σλοβακία, Λευκορωσία, Λετονία, Σερβία, Αλβανία και ακολουθούν Εσθονία, Πολωνία, Βέλγιο και Ισλανδία, ενώ πολύ πιθανόν η Μολδαβία και η Ρωσία να κάνουν την έκπληξη, μιας και κάθε χρόνο δύο συμμετοχές από κάθε ημιτελικό, που θεωρούνται βέβαιες για να περάσουν στη βραδιά του τελικού, μένουν εκτός.

*Συγκρατείστε τις συμμετοχές της Μολδαβίας, της ΠΓΔΜ και της Μάλτας.


Β’ ΗΜΙΤΕΛΙΚΟΣ- 27 ΜΑΪΟΥ
Στον δεύτερο ημιτελικό, ο οποίος θα διεξαχθεί στις 27 Μαΐου, πρώτη χώρα στη σειρά εμφάνισης είναι η Λιθουανία, με τους πέντε γλυκύτατους ερμηνευτές να ξεσηκώνουν τους fan της Eurovision με το τραγούδι τους και τις… χορευτικές τους ικανότητες. http://Φέτος οι Λιθουανοί έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην εκπροσώπηση τους στο διαγωνισμό και δηλώνουν με σιγουριά πως πηγαίνουν στη Νορβηγία μόνο για να κερδίσουν, μιας και δεν συμβιβάζονται με οποιαδήποτε άλλη θέση. Το εισιτήριο για τον τελικό φαίνεται να είναι στο… τσεπάκι τους!

Ακολουθεί η Αρμενία, με την πανέμορφη εκπρόσωπό της. Υπέροχο τραγούδι, έτοιμο για τον τελικό. Το Ισραήλ, το οποίο εμφανίζεται τρίτο στη σειρά, με μπαλάντα,, μάλλον θα καταφέρει να περάσει στον τελικό, κυρίως γιατί θα το ψηφίσουν οι επιτροπές, ενώ η Δανία, η οποία εμφανίζεται αμέσως μετά, θα εξασφαλίσει επίσης μια θέση στον τελικό, κυρίως γιατί είναι η αγαπημένη συμμετοχή των eurofan, κάθε χρόνο.

Αδιάφορο το τραγούδι της Ελβετίας, η οποία εμφανίζεται Πέμπτη, ενώ το τραγούδι της Σουηδίας είναι από τα αγαπημένα της φετινής διοργάνωσης και πιθανότατα θα καταφέρει να περάσει στον τελικό.
Στην 7η θέση εμφανίζεται το μεγάλο φαβορί της φετινής διοργάνωσης, το Αζερμπαϊτζάν, με την υπέροχη εκπρόσωπό του, η οποία ερμηνεύει μία μοναδική μπαλάντα. Μήπως του χρόνου ο διαγωνισμός ταξιδέψει πολύ ανατολικά;
http://
Μετά από πολλούς ημιτελικούς, τελικά η Ουκρανία κατάφερε και επέλεξε το τραγούδι που θα την εκπροσωπήσει φέτος στην Eurovision. Η φετινή συμμετοχή της διαφέρει κατά πολύ από τις παλιότερες, μιας και η Ουκρανία «κατεβαίνει» στο διαγωνισμό με ροκ μπαλάντα, ακολουθώντας κι αυτή τη φετινή τάση που έχει διαμορφωθεί από τις συμμετοχές των κρατών στην Eurovision της Νορβηγίας. Ακολουθεί το… χαρούμενο τραγουδάκι της Ολλανδίας, ως ένα ευχάριστο διάλειμμα και αμέσως μετά το ζευγάρι από τη Ρουμανία, με το διπλό πιάνο, για να πάρει σειρά η Σλοβενία, με το αδιάφορο τραγούδι της.

Η Ιρλανδία στέλνει επιτέλους ένα καλό τραγούδι και μια σπουδαία ερμηνεύτρια, η οποία πιθανόν και θα στηριχτεί από τις επιτροπές και θα καταφέρει να περάσει στον ημιτελικό.
Στην 13η θέση εμφανίζεται η Βουλγαρία, κι αυτή με μπαλάντα και ακροβατικά επί… πιάνου, ενώ στην 14η θέση θα διαγωνιστεί η Κύπρος! http://

Και η κυπριακή συμμετοχή πηγαίνει στο Όσλο με μπαλάντα, ένα κομμάτι ιδιαίτερα αγαπητό στους fan του διαγωνισμού, το οποίο ίσως και να αποτελέσει μια ευχάριστη έκπληξη, αν καταφέρει και περάσει στον τελικό.

Οι τρεις πανέμορφες ερμηνεύτριας από την Κροατία φαίνονται διατεθειμένες να κάνουν το παν για να περάσουν στον τελικό, και μάλλον το καταφέρνουν, ενώ η εκπρόσωπος της Κροατίας, με την μπαλάντα της, μάλλον θα μείνει εκτός τελικού. Τελευταία στον δεύτερο ημιτελικό εμφανίζεται η συμμετοχή της Τουρκίας, με ένα ροκ τραγούδι, το οποίο φαίνεται ήδη να έχει εξασφαλίσει μια θέση στον τελικό.

Τα φαβορί λοιπόν του δεύτερου ημιτελικού, κατά τη γνώμη μου, για να λάβουν μία από τις 20 θέσεις του τελικού είναι: Το Αζερμπαϊτζάν, η Αρμενία, η Δανία, η Τουρκία, η Σουηδία, η Κροατία, η Ουκρανία, η Ιρλανδία και ακολουθούν η Λιθουανία και το Ισραήλ, ενώ πολύ πιθανόν την έκπληξη να κάνουν η Κύπρος και η Γεωργία.

*Συγκρατείστε τις συμμετοχές της Λιθουανίας, του Ισραήλ και του Αζερμπαϊτζάν.


Η ΠΕΝΤΑΔΑ ΠΟΥ ΗΔΗ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΤΕΛΙΚΟ- 29 ΜΑΪΟΥ
Η Ισπανία, η οποία θα εμφανιστεί στη δεύτερη θέση τη βραδιά του τελικού, στέλνει ένα αδιάφορο τραγούδι, ενώ η Νορβηγία, η οποία θα εμφανιστεί στην αμέσως επόμενη θέση, στέλνει μία μπαλάντα, ιδιαίτερα αγαπητή στους eurofan. http://


Το Ηνωμένο Βασίλειο θα εμφανιστεί στην 12η θέση του τελικού με ένα πολύ ωραίο τραγουδάκι και η Γαλλία στην 18η θέση με ένα τραγούδι, το οποίο ταιριάζει περισσότερο σε… γήπεδο! Στην 22η θέση η Γερμανία, με ένα τραγούδι που ήδη φιγουράρει ανάμεσα στα φαβορί.


Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2010

ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΒΓΑΛΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΕΑΚΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ

ΣΤΕΡΙΑ, ΠΙΑΣΑΜΕ ΣΤΕΡΙΑ...
Στη χώρα της παράνοιας, τελευταία βιώνουμε ίσως την πιο περίεργη φάση της. Αμήχανοι τηλε-θεατές, λες και μας χτύπησε η πανσέληνος του… χειμώνα, παρακολουθούμε την χώρα μας να βυθίζεται υπό το βάρος των συσσωρευμένων οικονομικών ατασθαλιών, δημιούργημα των πολιτικών μας, οι οποίοι θέλουν να παρουσιάζουν εαυτούς και ως σωτήρες μας, ενώ δημοσιογράφοι και δημοσκόποι με το στανιό μας πιέζουν να δεχτούμε να βάλουμε πλάτη (και πισινό) για να σώσουμε το τομάρι μας.

Επιμένουν να πιέζουν για να βγει από μέσα μας το πατριωτικό συναίσθημα και να δεχτούμε- συμφωνήσουμε για τα οικονομικά μέτρα που ετοιμάζουν κυβέρνηση και ΕΕ εις βάρος φυσικά των ασθενέστερα οικονομικών τάξεων, να περικοπούν οι μισθοί να ανέβουν οι φόροι, να σταματήσει ο ΟΑΕΔ να δίνει χρήματα στους ανέργους και τα χρεοκοπημένα ασφαλιστικά ταμεία να γίνουν η αιτία για να δεχτούμε την αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης.

Μαυρίλα, σαπίλα, παράνοια, επιφάνεια και δελτία ειδήσεων στο ρόλο του… προστάτη. Με εξαίρεση το Star Channel, που με το… ενημερωτικό του δελτίο μπορούμε να απασχοληθούμε μία μέρα την ημέρα με το αγαπημένο χόμπι των Ελλήνων, το κουτσομπολιό. Διαζύγιο Μενεγάκη- Λάτσιου, αντίπαλοι της Ελλάδας στην Eurovision, φαγωμάρα Μικρούτσικου- Ρουμπέση και Σάσα Μπάστα με Τζούλια Αλεξανδράτου, πρώτη είδηση, σε ένα δελτίο που τα έχει όλα!

Και στη Δημόσια Τηλεόραση, όλα βαίνουν καλώς! Μόνες δυσάρεστες ειδήσεις οι αστυνομικές, γιατί οι πολιτικές, μες στην ελπίδα! Όλα καλά, όλα ανθηρά, πάρε τώρα και μια ληστεία με λίγο βιασμό και αίμα και κλείσαμε σαν δελτίο!

Και σαν Θεσσαλονικιός- με καταγωγή φυσικά από τη Δυτική Μακεδονία- παρακολουθώ και λίγο TV-100, τηλεόραση με πλήρη αντικειμενικότητα! Ο ατσαλάκωτος δήμαρχος να απαντάει σε ερωτήσεις πολιτών και σε όλα να βρίσκει λύσεις, αλλά από πράξεις και έργα… να’ ναι καλά ο ποδηλατοδρόμος! Άντε, τα υπόλοιπα στο ραντεβού μας, αν ακόμα είσαι δήμαρχος…

Είναι ιδέα μου ή πράγματι όλα είναι αποσυντονισμένα αυτό το διάστημα στη χώρα μας; Από τη μια χαρές και πανηγύρια και από την άλλη η χήρα κλαίει τον πεθαμένο. Και στη μέση μια νεολαία να προσπαθεί να βρει το δρόμο της ανάμεσα στο παράλογο και το λογικό και να της χρεώνουν και το μέλλον της πατρίδας μας.

Πραγματικά, τόσους μήνες δεν ήξερα τι να γράψω στο blog μου. Έβρισκα πολλές ενδιαφέρουσες ειδήσεις, τελείως άσχετες με την πεζή καθημερινότητά μας και δεν ήξερα αν άξιζε καν να τις δημοσιεύσω. Στην επικαιρότητα κυριαρχούσε η οικονομική κατάσταση της χώρας μας, την οποία παρουσίαζαν όλοι οι δημοσιογράφοι με τα πιο μελανά χρώματα, όχι επειδή όντως έτσι είναι, αλλά κυρίως για λόγους εντυπωσιασμού! Και χάσαμε έτσι μια πλούσια επικαιρότητα, ειδήσεις που πραγματικά αξίζει να τις γνωρίζει ο οποιοσδήποτε, στο βωμό της παραπληροφόρησης, της μιζέριας και των δημοσιογραφικών συμφερόντων.

Εύγε μας! Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει, κυρίες και κύριοι. Αφήστε τα δραματικά σενάρια των δημοσιογράφων να διαδραματίζονται καθημερινά στα δελτία ειδήσεων και ψάξτε βαθύτερα τις πραγματικές ειδήσεις, που προσφέρουν γνώση και σοφία.

Η πύλη της σωστής και έγκυρης δημοσιογραφίας είναι μπροστά σας. Δεν έχετε παρά να την ανοίξετε και να εισέλθετε μέσα σε αυτήν!

Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2010

ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ, ΝΕΑ ΑΡΧΗ!

ΤΟ ΠΑΝ ΣΤΗ ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΓΑΠΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΩΝ ΜΑΣ...

Ένα πρόβλημα υγείας, σχετικά με την όρασή μου, με έκανε τον τελευταίο χρόνο να αναθεωρήσω πολλά πράγματα στη ζωή μου, μα κυρίως με έφερε πιο κοντά στους δικούς μου ανθρώπους. Με βοήθησε να δω ποιοι είναι οι πραγματικοί μου φίλοι, να καταλάβω πως η ομορφιά της ζωής είναι σε μικρά, καθημερινά πράγματα που μέχρι χθες τα θεωρούσα ασήμαντα και να επαναπροσδιορίσω πολλά πράγματα, κυρίως ως προς το νόημα της ζωής, του αγαθού της υγείας και της σχέσης μου με τους υπόλοιπους ανθρώπους.

***

Έχω υποσχεθεί στον εαυτό μου να μην σπαταλάω πλέον τις ώρες μου μπροστά στον υπολογιστή, ούτε σε ανούσια πράγματα και δεσμεύτηκα στους αγαπημένους μου ανθρώπους οι μέρες μας πλέον να είναι πιο «παρεΐστικες», πιο γεμάτες, πιο ουσιαστικές και πιο γλυκές, με κουβέντες, καφεδάκι, βολτούλες, ταξιδάκια και φυσικά λιγότερο άγχος.

***

Έρχεται τριήμερο και τα χιονοδρομικά κέντρα μας περιμένουν! Το πρόγραμμα είναι τόσο γεμάτο! Καλό τριήμερο λοιπόν, και καλή αρχή! Σας ξαναβρίσκω μετά από τόσους μήνες, όλους εσάς που με τα e-mail σας μου δείξατε την αγάπη σας, αν και πολλούς από εσάς ούτε καν γνωρίζω. Ένα μεγάλο ευχαριστώ είναι τόσο λίγο…

***

Ευχαριστώ τον γιατρό μου, που με παρακολουθεί και μου δίνει πάντα κουράγιο και δύναμη, ευχαριστώ τους γιατρούς και το προσωπικό του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης για τη συμπάθεια που μου δείξανε, το χαμόγελό τους και την γλυκύτητα με την οποία αντιμετώπισαν τόσο εμένα, όσο και όλους τους υπόλοιπους ασθενείς, ευχαριστώ τους κουμπάρους μου, σε Θήβα και Αθήνα, που μου στάθηκαν και στέκονται πάντα στο πλευρό μου, ευχαριστώ την οικογένεια μου και τους φίλους μου (ιδίως τον Βάιο και την Λίτσα από την Αλεξανδρούπολη) που συμμερίζονται την αγωνία μου, ευχαριστώ τους συναδέλφους μου στη δουλειά, για την κατανόησή τους και όλα τα στελέχη της υπέροχης εταιρίας που έχω την τιμή να εργάζομαι, τέλος ευχαριστώ από τα βάθη της ψυχής μου τους δύο αγγέλους της ζωής μου, που πάντα με την αγάπη τους έδιωχναν μακριά τον φόβο και τη στεναχώρια από πάνω μου. Ίσως τους χρωστάω τη ζωή μου…

***

Και η ζωή συνεχίζεται! Φιλιά σε όλους.

Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2009

«ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ» ΤΟΥ… ΚΑΝΑ-ΠΕΟΣ

Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΙΑΤΣΑ ΣΗΜΕΡΑ
Τέλος ο Χρήστος Παναγόπουλος από την ΕΡΤ. Παραιτήθηκε, μετά τη γενική κατακραυγή, όταν αποκαλύφθηκε πως ζητούσε παχυλή αποζημίωση πολλών χιλιάδων ευρώ, για να αποχωρήσει από τη θέση του Προέδρου της Κρατικής Τηλεόρασης.

Και μετά την παραίτηση ήρθαν οι αποκαλύψεις, από συνάδελφους δημοσιογράφους, για τα έργα και τις ημέρες του κυρίου Παναγόπουλου, αποκαλύψεις για τα εκατομμύρια ευρώ που χάθηκαν κατά τη θητεία του ως πρόεδρος της ΕΡΤ, για τις θέσεις που φαινόταν πως κατείχαν δημοσιογράφοι και τεχνικοί, δίχως να έχουν εμφανιστεί ούτε μια μέρα στην εργασία τους και παρόλο που πληρωνόντουσαν από τους Έλληνες φορολογούμενους, για τις δεκάδες εκπομπές που γυρίστηκαν, πληρώθηκαν και δεν βγήκαν ποτέ στον αέρα, αλλά και για παράξενες «δωρεές» της κρατικής τηλεόρασης προς μοναστήρια του Αγίου Όρους.

Όλα αυτά, όπως ανέφερα ήδη, αποκαλύφθηκαν αμέσως μετά την παραίτηση του Χρήστου Παναγόπουλου. Και απορώ γιατί… Σίγουρα οι συνάδελφοι δημοσιογράφοι που προέβησαν σε αυτές τις αποκαλύψεις, γνώριζαν την κατάσταση στο Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ πολύ νωρίτερα. Παρείχαν λοιπόν μήπως άσυλο στον κύριο Παναγόπουλο και την παρέα του τόσα χρόνια και τώρα θέλουν να φανούν στην κοινή γνώμη ως δαιμόνιοι ρεπόρτερ που δρουν για να ξεσκεπάσουν τη δημοσιογραφική αλητεία μερικών συναδέλφων τους; Δεν με πείθουν για τις… αγνές τους προθέσεις, ούτε πιστεύω πως ο μόνος υπεύθυνος είναι ο κύριος Παναγόπουλος, στον οποίο προσπαθούν να φορτώσουν όλα τα σκάνδαλα της ΕΡΤ την τελευταία πενταετία, παρόλο βέβαια που αυτός έχει την ευθύνη, ως πρόεδρος της κρατικής τηλεόρασης.

Από την άλλη, η δημόσια κλεψιά εις βάρος του νεοέλληνα, ο οποίος πληρώνει κάθε μήνα πολλά ευρώ για την ΕΡΤ, μέσω του λογαριασμού της ΔΕΗ συνεχίζεται, άσχετα αν οι περισσότεροι από εμάς έχουμε πάψει εδώ και πολύ καιρό να παρακολουθούμε τα προγράμματά της. Η Μελίνα Μερκούρη στο παρελθόν είχε αρνηθεί να πληρώσει τον μηνιαίο «φόρο» προς την ΕΡΤ, αλλά ουδείς του ΠΑΣΟΚ την στήριξε σε αυτήν της την πρωτοβουλία, πιθανόν οι περισσότεροι για ιδιοτελείς σκοπούς. Μα ούτε και βρέθηκε κανείς να αλλάξει αυτό το σύστημα, ας πούμε π.χ. να γίνει η κρατική τηλεόραση συνδρομητική, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να την παρακολουθούν μόνο όσοι θέλουν πραγματικά να πληρώσουν.

Τώρα θα μου πείτε, αν γίνει αυτό, πως θα πληρωθούν οι χιλιάδες εργαζόμενοι της ΕΡΤ και δη τα μεγάλα στελέχη της, τα οποία πέραν των χιλιάδων ευρώ που λαμβάνουν κάθε μήνα, παίρνουν και bonus, λες και η κρατική τηλεόραση πάει τόσο καλά- από άποψη θεαματικοτήτων- ώστε να αξίζουν και επιπλέον χρήματα!

Από την άλλη, δεν μπορώ να καταλάβω και το εξής. Γιατί όλα τα κρατικά τηλεοπτικά δίκτυα στον κόσμο λειτουργούν με ελάχιστα άτομα και υπερτερούν σε πρόγραμμα και θεαματικότητες από τα ιδιωτικά και η ΕΡΤ λειτουργεί με χιλιάδες υπαλλήλους και πιάνει θεαματικότητες, που θυμίζουν πολικές θερμοκρασίες, αλλά γιατί και ο Έλληνας να πληρώνει για την ΕΡΤ κάθε μήνα ποσό ανάλογο με τα τ.μ. του σπιτιού του, λες και όσο πιο μεγάλο σπίτι έχει, τόσο πιο πολύ ΕΡΤ βλέπει! Αυτό και αν είναι απάτη!

Τώρα βέβαια ο Γιώργος Παπανδρέου δεσμεύτηκε να αλλάξει το καθεστώς που επικρατούσε τόσα χρόνια στην ΕΡΤ. Πρώτο βήμα: η επιλογή του νέου προέδρου της ΕΡΤ θα γίνει με ανοιχτές διαδικασίες. Ήδη στο site της ανοιχτής διακυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ υπάρχει η σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, για όσους θέλουν να υποβάλουν αίτηση, αρκεί να τηρούν κάποια συγκεκριμένα προσόντα. Ένα από αυτά είναι ο υποψήφιος να έχει τελειώσει σχολή ΑΕΙ, ενώ δεν υπάρχει πουθενά η προϋπόθεση να είναι ο υποψήφιος δημοσιογράφος.

Φυσικά αν υπήρχε αυτή η προϋπόθεση ουδείς θα μπορούσε να συμμετάσχει και αναφέρομαι στους παλιούς δημοσιογράφους, που υποτίθεται πως έχουν το κύρος και την εμπειρία για να σταθούν σε αυτή τη θέση. Ο λόγος είναι απλός. Όλοι οι παλιοί δημοσιογράφοι τελείωσαν ιδιωτική σχολή δημοσιογραφίας (Ι.Ε.Κ. δηλαδή), μιας και ως σχολή ΑΕΙ δημιουργήθηκε πριν λίγα χρόνια.

Άρα, από τώρα αντιλαμβάνεστε πως όλοι οι δημοσιογράφοι έχουν αποκλειστεί από τη δυνατότητα να αναλάβουν το «τιμόνι» της ΕΡΤ. Ωστόσο, το πιο λογικό δεν είναι αυτό; Εκτός κι αν θέλουμε μια ΕΡΤ, η οποία θα διοικείται όπως όλες οι διοικητικές υπηρεσίες του κράτους. Τότε σίγουρα καλύτερο μέλλον για την ΕΡΤ δεν θα υπάρξει. Με λίγα λόγια, ήδη ο Γιώργος Παπανδρέου έχει καταλήξει στο πρόσωπο που θα αναλάβει την προεδρία της ΕΡΤ και οτιδήποτε κι αν κάνει, είναι απλώς κινήσεις εντυπωσιασμού.

Βέβαια, οι δημοσιογράφοι στις μέρες μας (και μιλάω για τους απλούς δημοσιογράφους, του δρόμου, του ρεπορτάζ, της ενημέρωσης, αυτοί που συνομιλούν μόνο με τους πολίτες και όχι με το κεφάλαιο και όχι γι’ αυτούς που τους φυλάνε στρατιές αστυνομικών, εις βάρος πάντα του νεοέλληνα) έχουν συνηθίσει να βλέπουν άσχετα άτομα να παίρνουν τη θέση τους στα Μέσα Ενημέρωσης κι αυτοί να μένουν άνεργοι ή να δουλεύουν χωρίς να πληρώνονται, πιστεύοντας πως κάποια στιγμή θα αναγνωριστεί η αξία τους.

Η σημερινή τηλεόραση κατακλύζεται από άσχετα άτομα της δημοσιογραφίας, που το… παίζουν δημοσιογράφοι- παρουσιαστές. Σπύρος Παπαδόπουλος, Γιώργος Τσαλίκης, Ευγενία Μανωλίδου, Βίκυ Καγιά, Νίκος Παπαδάκης, Σοφία Αλιμπέρτη, Σάκης Ρουβάς, κ.ά. παρουσιάζουν ή παρουσίαζαν εκπομπές, καταλαμβάνοντας δημοσιογραφικές θέσεις, στις οποίες κανονικά θα έπρεπε να βρίσκονται κανονικοί δημοσιογράφοι. Και το χειρότερο; Όλοι αυτοί απασχολούν νεαρούς δημοσιογράφους, για να τους «στήνουν» τις εκπομπές τους, οι οποίοι υποχρεούνται να υπακούουν (ή και να παραδειγματίζονται;..) στον καθένα που θέλει να λέγεται «δημοσιογράφος- παρουσιαστής».

Στις εφημερίδες και στα περιοδικά συμβαίνει το ίδιο. Χρυσοπληρώνουν οι εκδότες τραγουδιστές, ηθοποιούς, σεναριογράφους, κ.ά για να τους γράψουν ένα μονόστηλο, όταν νεαροί δημοσιογράφοι παρακαλούν για να δουν τα αρχικά (προσέξτε, τα αρχικά, ούτε καν το όνομά τους ολόκληρο) κάτω από μια αράδα λέξεων…

Στις μέρες μας πραγματικά πιστεύω πως υπάρχουν οι δημοσιογράφοι του δρόμου και οι «δημοσιογράφοι» του κανα-πέος. Λυπάμαι, αλλά η δεύτερη κατηγορία δημοσιογράφων σήμερα υπερτερεί στα μέσα ενημέρωσής μας. Σε αυτό συνυπεύθυνοι είμαστε όλοι μας. Αν δεν αλλάξει σύντομα η κατάσταση, πιστέψτε με, δεν θα αργήσει να έρθει και η εποχή που θα μας… καβαλικέψουν.

Ξέρω πως πολλοί θα διαφωνήσετε με τις απόψεις μου, μιας και το επάγγελμα του δημοσιογράφου ή του παρουσιαστή δεν είναι ένα «κλειστό» επάγγελμα, ωστόσο επιτρέψτε μου να έχω κι εγώ τις δικές μου, προσωπικές απόψεις, για ένα θέμα που πονάει πολύ και εμένα… Και αν είμαι άδικος και υπερβολικός, συγχωρέστε με…

Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2009

Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΣΚΥΛΟΥ

ΜΕΤΑ ΑΠΟ 7 ΜΗΝΕΣ ΕΙΔΕ ΞΑΝΑ ΤΟΑΦΕΝΤΙΚΟ ΤΟΥ
Στο βίντεο είναι ένας αμερικανός στρατιώτης που γύρισε από το Ιράκ στο σπίτι του, μετά από 7 μήνες.

Δείτε πως τον υποδέχθηκε ο σκύλος του... Είναι πραγματικά πολύ συγκινητικό, πόσο μάλλον όταν η αγάπη αυτού του ζώου δεν στηρίζεται απολύτως σε κανένα συμφέρον.

Και όμως, δυστυχώς υπάρχουν και σήμερα "άνθρωποι" που τα βασανίζουν, τα σκοτώνουν και γελάνε με το να τα κάνουν να υποφέρουν...

http://

Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2009

ΧΩΡΙΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΥΣ ΣΩΜΑΤΟΦΥΛΑΚΕΣ ΤΑ «ΑΣΤΕΡΙΑ» ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ

ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΑΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ, ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΕΣ, ΗΘΟΠΟΙΟΙ, ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΕΣ, ΜΟΝΤΕΛΑ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΣΟΥΡΓΕΛΑ
Θεωρώ πως το μέτρο του Γιώργου Παπανδρέου να μαζέψει τους χιλιάδες αστυνομικούς που φυλάνε πρόσωπα της showbiz και δημοσιογράφους, άνευ λόγου και αιτίας, είναι μια καλή αρχή για τη μετέπειτα διακυβέρνησή του.

Επιτέλους, θα πάψουν και οι αστυνομικοί να κουβαλάνε τα ψώνια της κάθε μιας που θεωρεί τον εαυτό της «στόχο», να γίνεται σοφέρ σε λαμπερά αστέρια που φοβούνται τη σκιά τους και να εκτελούν χρέη «γραμματέα» σε δημοσιογράφους που πιστεύουν πως η… πένα τους είναι ικανή να προκαλέσει τρομοκρατική επίθεση.

Όλοι φυσικά θα ξέρετε την περίπτωση της Άννας Παναγιωταρέα, όταν πριν από μερικά χρόνια, ένα αναμμένο στουπί, μαύρισε την πόρτα στο σπίτι της, στην Πλάκα και από εκείνη τη στιγμή η… επιτυχημένη δημοσιογράφος απέκτησε σωματοφύλακες- αστυνομικούς. Με λίγα λόγια, ο Έλληνας φορολογούμενος πλήρωνε άντρες για να συνοδεύουν την κυρία Άννα, να της κουβαλάνε τα ταγεράκια, και βεβαίως να οδηγούν τα πολυτελή αυτοκίνητά της. Από ποιον λοιπόν κινδυνεύει η κυρία αυτή και φρουρείται; Ποια δημοσιογραφική αποκάλυψη έκανε, ώστε να βρίσκεται στο στόχαστρο κάποιων; Καμία. Πάντα στα σαλόνια της εξουσίας ήταν άλλωστε. Και ποιος μου λέει εμένα πως το όλο περιστατικό δεν ήταν απλά μια πλάκα. Γιατί αυτήν την ανοησία να την πληρώνω εγώ, μετά από τόσα χρόνια έως και σήμερα;

Αν δηλαδή οποιοσδήποτε Έλληνας πολίτης πάει στην αστυνομία και πει ότι του κάψανε το αμάξι ή τη βέσπα θα του δώσουν αστυνομικούς; Εδώ ένα μέτρο προσπάθησαν να εφαρμόσουν, για την προστασία μαρτύρων κι αυτό απέτυχε παταγωδώς, μιας και οι αστυνομικοί δε προσέφεραν ουδεμία κάλυψη σε αυτούς τους αθώους πολίτες, που κλήθηκαν από τη Δικαιοσύνη…

Αλλά είπαμε, όπου λάμψη και η Μαγδάλω πρώτη!

ΟΙ ΔΩΔΕΚΑ ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ ΕΜΕΙΝΑΝ ΕΠΤΑ

ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΕ ΑΚΟΜΑ ΕΝΑΣ ΒΡΑΧΟΣ
Δεν είναι πλέον δώδεκα αλλά επτά, οι «Δώδεκα Απόστολοι», οι εντυπωσιακοί βράχοι που προβάλλουν μέσα από τον ωκεανό στις ακτές της Βικτώριας, έπειτα από την κατάρρευση μιας ακόμα στήλης, πριν ένα μήνα περίπου.
Η κακοκαιρία των τελευταίων ημερών επέφερε ακόμα ένα πλήγμα στην τουριστική ατραξιόν της Αυστραλίας, που αποτελείται από ογκώδεις στήλες συμπαγούς άμμου, ενώ ήταν ο δεύτερος «Απόστολος» που εξαφανίζεται σε διάστημα τριών μηνών.

Παρόλα αυτά, η πολιτεία της Βικτώρια αποφάσισε να διατηρήσει το όνομα με το οποίο είναι γνωστή η περιοχή σε όλο τον κόσμο, για τουριστικούς λόγους.

Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2009

Η ΕΡΤ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΤΟ ΧΑΒΑ ΤΟΥ!

ΑΛΛΑΓΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ, ΑΛΛΑΓΗ ΜΥΑΛΩΝ
Το Σάββατο το πρωί παρακολουθούσα την ενημερωτική εκπομπή «Σαββατοκύριακο στη ΝΕΤ», με τον Γιώργο Κουβαρά και την Αλεξάνδρα Δουβαρά, η οποία ξεκίνησε επί ημερών Νέας Δημοκρατίας, οπότε αντιλαμβάνεστε και τη στήριξη που παρείχε τόσο καιρό στην προηγούμενη κυβέρνηση. Την ημέρα εκείνη λοιπόν καλεσμένος της εκπομπής, σε απευθείας σύνδεση από τη Θεσσαλονίκη, ήταν ο αντιδήμαρχος της πόλης, ο οποίος μπροστά από το νέο δημαρχιακό μέγαρο, μιλούσε για το μεγάλο έργο που υλοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη.

Φαίνεται όμως πως οι δημοσιογράφοι της εκπομπής τον φιλοξένησαν για να δείξουν στη νέα κυβέρνηση πως είναι «καλά παιδιά», σε μια απέλπιδα προσπάθεια να παραμείνουν στη θέση τους και μην διωχθούν από το «πράσινο καθεστώς», οπότε και άρχισαν να λένε στον αντιδήμαρχο ένα σωρό χαζομάρες, πως το νέο δημαρχιακό μέγαρο στοίχισε πολλά χρήματα, όταν η χώρα μας μαστίζεται από την οικονομική κρίση, πως η Θεσσαλονίκη μπορούσε να «βολευτεί» και με ένα μικρότερο δημαρχείο, πως το έργο αυτό στέρησε από τους Θεσσαλονικείς το δημοτικό πάρκινγκ, που υπήρχε σε εκείνο το σημείο και ήταν δωρεάν, ενώ ζήτησαν από τον αντιδήμαρχο να αναφέρει αρκετές φορές πως το δημαρχιακό μέγαρο χρηματοδοτήθηκε αρχικά από την κυβέρνηση Σημίτη.
Καθόμουν και τους χάζευα γελώντας για την κατάντιά τους, γελούσα γιατί ο αντιδήμαρχος Θεσσαλονίκης τους απαντούσε με σοβαρότητα και με επιχειρήματα, σε ότι στραβό κι αν του βρίσκανε, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να τον «στριμώξουν» σε καμία ερώτησή τους, αλλά το πιο αστείο ήταν πως τον διέκοψαν αμέσως και έκοψαν την ζωντανή σύνδεση μόλις κατάλαβαν πως δεν μπορούσαν να τα βγάλουν πέρα μαζί του, αντιθέτως ρεζιλευόντουσαν όλο και περισσότερο όσο περνούσε η ώρα.

Άραγε πόσο κάφρος μπορεί να γίνει κάποιος; Μέχρι που μπορεί να φτάσει και άραγε πόσο μπορεί να γελοιοποιηθεί, προκειμένου να φανεί αρεστός σε αυτόν που μέχρι χθες υποτιμούσαν και κατηγορούσαν; Φαίνεται πάντως πως στην ΕΡΤ με την έλευση του ΠΑΣΟΚ όλοι οι Νεοδημοκράτες διοριζόμενοι τα έχουν βάψει… πράσινα!

Το ίδιο και ο Χρήστος Παναγόπουλος, ο πρόεδρος της ΕΡΤ, ο οποίος δεν μπορεί να χωνέψει πως πρέπει να αποχωρήσει από το Ραδιομέγαρο και να χάσει τον παχυλό μηνιαίο μισθό του, ο οποίος άγγιζε, σύμφωνα με πληροφορίες, τα 22.000€, αν προσθέσουμε και τα μπόνους, αλλά και τη συμμετοχή του σε διάφορες επιτροπές!!!

Ο Χρήστος Παναγόπουλος λοιπόν, σύμφωνα με δημοσιεύμετα, διεκδικεί από τον ελληνικό λαό 500.000€ (!!!)- εν μέσω οικονομικής κρίσης- για να του… αδειάσει τη γωνιά, με το πρόσχημα ότι η θητεία του- η οποία παραδόξως ανανεώθηκε πέρσι- λήγει το καλοκαίρι του 2012! Δηλαδή, σκεφτείτε πως ακόμα και αν γινόντουσαν κανονικά οι εκλογές το 2011, ο κύριος Παναγόπουλος θα δικαιούνταν να παραμείνει ακόμα έναν χρόνο στη θέση του! Αυτό κι αν είναι παράδοξο, αλλά το πιο σοβαρό είναι ποιος προχώρησε σε αυτήν την κίνηση, με ποιο αιτιολογικό και πως το επέτρεψε αυτό ο υπουργός Εσωτερικών Προκόπης Παυλόπουλος!


Από την άλλη, εξαιτίας της αδικαιολόγητης στάσης του κυρίου Παναγόπουλου, η ΕΡΤ σήμερα ζει μια απερίγραπτη κατάσταση, ενώ φαίνεται να τελεί υπό την… ομηρία του, μιας και με το πρόσχημα ότι δεν έχει την ηθική νομιμοποίηση, αρνείται να υπογράψει οτιδήποτε αφορά στην εύρυθμη λειτουργία του Ραδιομεγάρου, με αποτέλεσμα εκτός των πολιτικών εκπομπών και των δελτίων ειδήσεων, να μη λειτουργεί τίποτα άλλο! Στον αντίποδα, οι εργαζόμενοι στην ΕΡΤ φέρονται εξοργισμένοι με τη στάση του και απειλούν με… μπουγέλωμα και ρήψη ζαρζαβατικών, οπότε όσο πιο γρήγορα απομακρυνθεί ο κύριος Παναγόπουλος, τόσο καλύτερα και για τον ίδιο. Άλλωστε η θέση του στον ΣΚΑΙ τον περιμένει, εκτός κι αν επιλέξει τον ALPHA, μιας και φήμες τον θέλουν να οδεύει προς τα εκεί.

Απορία: Άραγε ο ΣΚΑΙ και ο ALPHA γιατί θέλουν τον κύριο Παναγόπουλο στο δυναμικό τους; Να ζήλεψαν τα ποσοστά που έφερε ο ίδιος και η ομάδα του στην ΕΡΤ, δεν το πιστεύω. Εκτός κι αν ο ίδιος ο κύριος Παναγόπουλος διαδίδει αυτές τις φήμες, για να γίνεται συζήτηση γύρω από το όνομά του. Το βρίσκω πιο… λογικό!

Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2009

105 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ

ΚΑΜΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΙΜΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ...

105 χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από την νύχτα που έχασε τη ζωή του ο Παύλος Μελάς, ο μακεδόνας αγωνιστής, ο οποίος σκοτώθηκε σε συμπλοκή με τουρκικό στρατιωτικό απόσπασμα.

Κι όμως, τέτοια ημέρα και δυστυχώς κλειστό παραμένει το σπίτι του Παύλου Μελά στο χωριό που φέρει το όνομά του, στην Καστοριά, καθώς ακόμα πραγματοποιούνται σε αυτό εργασίες συντήρησης και αναστήλωσης του οικήματος.

Εγώ και η παρέα μου το επισκεφθήκαμε χθες, ωστόσο τίποτα δεν φανέρωνε την επετειακή ημέρα, μιας και υπήρχαν κάτοικοι που είχαν ξεχάσει την ημέρα θανάτου του Μακεδόνα αγνωνιστή Παύλου Μελά.

http://
Σήμερα τηλεφώνησα στο Δήμο για να μάθω εάν πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις προς τιμήν του Παύλου Μελά, αλλά η κοπέλα στην άλλη άκρη της γραμμής απλά μου απάντησε πως: «Ε μάλλον θα καταθέσουν κανά στεφάνι, ξέρω εγώ… Δεν νομίζω να υπάρχουν εκδηλώσεις προς τιμή του Μελά…»

Κρίμα, γιατί η Πολιτεία μπορεί να ξέχασε ή για να το πω καλύτερα μάλλον αποφεύγει να τιμάει πλέον αυτούς που πολέμησαν για την ελευθερία μας, αλλά η τοπική κοινωνία θα πρέπει τέτοιες ημέρες να τις τιμάει ιδιαίτερα.

Για την Ιστορία, οι Τούρκοι είχαν πληροφορίες από τον κομιτατζή Μήτρο-Βλάχο για την παρουσία ελληνικού ανταρτικού σώματος στη Στάτιστα της Καστοριάς. Περικύκλωσαν λοιπόν το χωριό και πολιόρκησαν τα σπίτια στα οποία είχαν οχυρωθεί οι άνδρες του Παύλου Μελά. Ο Μελάς όταν επιχείρησε έξοδο, επικεφαλής των ανδρών του αποσπάσματος του, τραυματίσθηκε θανάσιμα. Σύμφωνα με διηγήσεις συμπολεμιστών του, πριν αφήσει την τελευταία του πνοή, εμπιστεύθηκε το σταυρό του στον αχώριστο συνεργάτη και συμπολεμιστή Νικόλαο Πύρζα, από τη Φλώρινα, για να τον παραδώσει στη σύζυγό του Ναταλία. Το τουφέκι του έδωσε εντολή να δοθεί στον μοναχογιό του.
http://
Ο Κωστής Παλαμάς αφιέρωσε τους παρακάτω στίχους στον ήρωα:
«Σε κλαίει λαός. Πάντα χλωρό να σειέται το χορτάρι στον τόπο που σε πλάγιασε το βόλι, ω παληκάρι!
Πανάλαφρος ο ύπνος σου, του Απρίλη τα πουλιά Σαν του σπιτιού σου να τ’ ακούς λογάκια και φιλιάΚαι να σου φτάνουν του σκληρού χειμώνα οι καταρράκτεςΣαν τουφεκιού αστραπόβροντα και σαν πολέμου κράχτες,
Πλατιά του ονείρου μας η γή και απόμακρη. Και γέρνεις εκεί και σβείς γοργά.
Ιερή στιγμή. Σαν πιο πλατιά τη δείχνεις και τη φέρνεις σαν πιο κοντά».


Ο Παύλος Μελάς καθιερώθηκε ως σύμβολο του Μακεδονικού Αγώνα, ενώ για τον πρόωρο θάνατό του (ήταν μόλις 34 χρόνων) έκλαψε σύσσωμος ο ελληνισμός. Με την αναγγελία του θανάτου του κινητοποιήθηκε κυβέρνηση και κοινή γνώμη όπως εκείνος ποθούσε. Η τύχη της Μακεδονίας έγινε υπόθεση του κάθε Έλληνα, ενώ χρηματικές εισφορές άρχισαν να συρρέουν στην Αθήνα για την ενίσχυση του αγώνα. Έλληνες από την ελεύθερη και την υπόδουλη Ελλάδα, αλλά και Έλληνες της διασποράς έτρεξαν στην Μακεδονία. Με την συμμετοχή και την υποστήριξη των ντόπιων υπόδουλων Μακεδόνων οργάνωσαν και πύκνωσαν ένοπλα ανταρτικά σώματα για να αντιμετωπίσουν και να εξουδετερώσουν τον τριπλό εχθρό: τους Βούλγαρους κομιτατζήδες, τον τούρκο δυνάστη και το ρουμανικό κομιτάτο.

Οι Μακεδονομάχοι, παρ’ όλες τις αντιξοότητες με υπεράνθρωπους αγώνες και απερίγραπτες θυσίες διέσωσαν τον ελληνισμό από τον αφανισμό και τον διαφύλαξαν. Η ύπαιθρος ανάσανε ανακουφισμένη από την φοβερή δοκιμασία, ενώ το αίσιο αποτέλεσμα του Μακεδονικού Αγώνα (1904-1908) καλλιέργησε και προετοίμασε πρόσφορο έδαφος για τους απελευθερωτικούς πολέμους του 1912 και 1913.

Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2009

ΝΕΟΣ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ

ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΝΔ Ο ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως το ΠΑΣΟΚ είναι ο μεγάλος νικητής των βουλευτικών εκλογών της 4ης Οκτωβρίου. Ο Γιώργος Παπανδρέου αναδείχθηκε σε νέος πρωθυπουργός της Ελλάδος, όταν μέχρι και πριν δύο χρόνια ο ελληνικός λαός του στερούσε αυτή τη δυνατότητα- υπερψηφίζοντας τον Κώστα Καραμανλή- με αποτέλεσμα να κινδυνεύει να χάσει ακόμα και την προεδρία του ΠΑΣΟΚ, από τον Ευάγγελο Βενιζέλο.

Πως αλλάζουν όμως οι καιροί… Άραγε μόλις δύο χρόνια ήταν αρκετός χρόνος για να αλλάξει γνώμη ο ελληνικός λαός- και τα ΜΜΕ που τον καλούσαν να παραιτηθεί- για να δώσει τη νίκη σήμερα στον Γιώργο Παπανδρέου, με διαφορά περίπου στο 10%, από τη Νέα Δημοκρατία; Ή απλώς δεν άντεχε άλλο τη διακυβέρνηση από τον Κώστα Καραμανλή και είπε από τους δύο χειρότερους ας επιλέξω τον λιγότερο χειρότερο;

Ό,τι κι αν συνέβη αυτά τα δύο χρόνια, σημασία έχει πως έκανε καλό στον Γιώργο Παπανδρέου που χρειάστηκε να πέσει και να σηκωθεί.. Από αύριο όμως οφείλει να κυβερνήσει αυτόν τον τόπο, έτσι όπως υποσχέθηκε προεκλογικά. Διαφορετικά, σε λίγα χρόνια τον βλέπω πάλι να κινδυνεύει να χάσει και πρωθυπουργία και αρχηγία κόμματος.

Είναι πάντως γεγονός πως τα στελέχη του μπορούν να τον βοηθήσουν. Μιλάω για τους νέους πολιτικούς που ανέδειξε η κάλπη και που αν μη τι άλλο, φαίνονται να διακατέχονται από οράματα, ιδέες και όρεξη για δουλειά.

Προσωπικά, πιστεύω πως ο Γιώργος Παπανδρέου μπορεί να φέρει εις πέρας το δύσκολο έργο που του έχει ανατεθεί. Αν κρίνω από το παρελθόν, όπου θήτευσε με εξαιρετικά αποτελέσματα στο υπουργείο Παιδείας και Εξωτερικών, πιστεύω πως ο Γιώργος Παπανδρέου μπορεί να εγγυηθεί ένα καλύτερο αύριο για τους Έλληνες.

Αν όμως δεν εργαστεί από αύριο κιόλας, για το καλό του τόπου μας, ο λαός δεν πρόκειται να του δώσει δεύτερη ευκαιρία. Αν ακολουθήσει τις τακτικές του Κώστα Καραμανλή, το πολιτικό του μέλλον είναι καταδικασμένο. Και κυρίως, αν δεν πολεμήσει τη διαφθορά, όπως ο ίδιος υποσχέθηκε, που οφείλεται για τη σαπίλα του πολιτικού μας συστήματος, ο λαός θα τον καταδικάσει σε χειρότερη ήττα από αυτή που υπέστη σήμερα ο Κώστας Καραμανλής.

Ο Γιώργος Παπανδρέου είναι ο απόλυτος κυρίαρχος του πολιτικού μας συστήματος. Η νίκη του αποτελεί μεγάλο θρίαμβο. Τις όποιες αλλαγές σκέφτεται να εφαρμόσει, πρέπει να τις δρομολογήσει από αύριο κιόλας. Τώρα μπορεί, δίχως κανένα απολύτως πολιτικό κόστος! Τώρα είναι η ευκαιρία να αποδείξει τις ικανότητές του, τώρα είναι η ευκαιρία η χώρα μας να αλλάξει πρόσωπο, τακτικές, πρακτικές και δεδομένα, αλλαγές που όλοι οι Έλληνες και κυρίως οι νέοι ζητούν και βλέπουν την ελπίδα όχι στο ΠΑΣΟΚ, αλλά στο πρόσωπο του αρχηγού του, του Γιώργου Παπανδρέου.

Όσο για τον Κώστα Καραμανλή, νομίζω πως οι Έλληνες δεν θα του συγχωρέσουν ποτέ την αδιαφορία που επέδειξε απέναντι στα σκάνδαλα των υπουργών και βουλευτών του, όπως και τη μη διάθεσή του- σχεδόν εδώ και ένα χρόνο- να κυβερνήσει αυτόν τον τόπο όπως του αρμόζει. Το ότι η Ελλάδα ήταν στον αυτόματο πιλότο για πέντε χρόνια, νομίζω πως ο ελληνικός λαός θα το θυμάται για πάντα.

Πίστευα και συνεχίζω να πιστεύω πως ο Κώστας Καραμανλής είναι ένας ειλικρινής και τίμιος πολιτικός, όμως δίχως πυγμή. Πιστεύω πως ως αρχηγός της ΝΔ ήταν ικανότατος, αλλά ως πρωθυπουργός της Ελλάδος ήταν ο χειρότερος. Δυστυχώς, η νεαρή του ηλικία, πάνω στην οποία οι Έλληνες πίστεψαν το 2004 πως ήταν το εισιτήριο για να φέρει τις απαραίτητες αλλαγές που χρειαζόταν η Ελλάδα, αποδείχθηκε ως το μεγάλο του μειονέκτημα, μιας και παρουσίαζε αδυναμία να κυβερνήσει λόγω των βαρόνων που υπήρχαν στο εσωτερικό της ΝΔ και τον εμπόδιζαν, λόγω των υπουργών του, που σχεδόν καθημερινά εμπλέκονταν και σε κάποιο σκάνδαλο διαφθοράς, αλλά κυρίως λόγω της τεμπελιάς του να φτιάξει βάσεις για μια νέα Ελλάδα, για ένα καλύτερο αύριο για τους νέους μας.

Τέλος, τα μικρά κόμματα στη νέα βουλή εμφανίζονται ενισχυμένα, γεγονός που πρέπει να τους προβληματίσει, για να πάψουν να εμφανίζονται ως δορυφόροι των δύο μεγάλων κομμάτων. Οφείλουν να έχουν δυνατή φωνή, να ασκούν σοβαρή αντιπολιτευτική κριτική και με την παρουσία τους να διαφυλάττουν τη δημοκρατικότητα των θεσμών.

Οι εξελίξεις τρέχουν. Το αύριο περιμένει τον Γιώργο Παπανδρέου να αποδείξει πως ο σημερινός θρίαμβος θα μεταφραστεί σε μεγάλη ευθύνη και τους δελφίνους της ΝΔ να ανασυγκροτούν τις δυνάμεις τους για να περάσουν μπροστά στη κούρσα της διαδοχής.