«Πνίγεται» η Θεσσαλονίκη από τα παράνομα σταθμευμένα ΙΧ, καθώς δεν υπάρχουν ελεύθεροι χώροι, ενώ συνθήκες ασφυξίας επικρατούν στην πόλη, από το κυκλοφοριακό και τα αιωρούμενα σωματίδια, που ξεπερνούν το μέγιστο επιτρεπτό όριο για 205 ημέρες το χρόνο και έτσι την καθιστούν δυστυχώς πρώτη στην ατμοσφαιρική ρύπανση, σε όλη την Ευρώπη.
Και αν πολλοί πιστεύουν πως η κατάσταση θα αναστραφεί από το 2012, που θα μπει στη ζωή μας το μετρό, κάνουν μεγάλο λάθος, καθώς οι συγκοινωνιολόγοι δηλώνουν πως τα 9,6χλμ. του υπόγειου συρμού δεν επαρκούν για να αλλάξουν την εικόνα, η οποία θα παραμείνει ίδια, αν όχι χειρότερη, λόγω και της αύξησης του στόλου των αυτοκινήτων.
Σημειώνεται πως κάθε χρόνο στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν 25.000 νέα ΙΧ, ενώ σήμερα ο δείκτης ιδιοκτησίας έχει εκτοξευτεί στα 440 οχήματα ανά 1.000 κατοίκους, δείκτης που στα επόμενα χρόνια αναμένεται να διαμορφωθεί στα 600 ΙΧ, όταν ο διεθνής δείκτης κορεσμού είναι 700 οχήματα ανά χίλιους κατοίκους.
Στους δρόμους της Θεσσαλονίκης σήμερα, η μέση ταχύτητα κίνησης των οχημάτων στις ώρες αιχμής είναι 6χλμ./ώρα, δηλαδή λίγο μεγαλύτερη από τη μέση ταχύτητα βαδίσματος (5χλμ./ώρα), παρόλα αυτά οι οδηγοί εξακολουθούν να χρησιμοποιούν το ΙΧ, ακόμα και χωρίς συνεπιβάτες, καθώς η μέση πληρότητα των αυτοκινήτων, που κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη, υπολογίζεται σε μόλις 1,1 άτομο.
Οι συγκοινωνιολόγοι τονίζουν πως για να αντιμετωπιστεί η κατάσταση χρειάζονται γενναία μέτρα και παρεμβάσεις από την Πολιτεία, προώθηση του δικτύου μέσων μαζικής μεταφοράς, καθώς η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ε.Ε. με πληθυσμό πάνω από 1 εκατομμύριο κατοίκους, που δε διαθέτει μέσο σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, κτλ), να επεκταθεί ο σχεδιασμός των γραμμών του Μετρό προς Κορδελιό, Εύοσμο, Αμπελόκηπους, Τούμπα, Πυλαία, Θέρμη και αεροδρόμιο «Μακεδονία», να υλοποιηθεί ο προαστιακός σιδηρόδρομος, ο οποίος θα καλύπτει τη Σίνδο, το Λαγκαδά, την Περαία, τη Μηχανιώνα, την Επανομή, αλλά και τη Χαλκιδική, η πόλη να αποκτήσει τραμ και να αυξηθεί ο στόλος του ΟΑΣΘ για να αυξηθούν τα δρομολόγιά του, καθώς μόνο το 27% των κατοίκων χρησιμοποιούν σήμερα την αστική συγκοινωνία και κυρίως από Θεσσαλονικείς που δε διαθέτουν δίπλωμα οδήγησης η ΙΧ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου